اجرای برنامه های اندروید روی ویندوز

اجرای برنامه‌های اندروید روی ویندوز
مجموعه: متفرقه اینترنت و کامپیوتر


نرم افزار اجرای برنامه های اندروید در کامپیوتر

نرم افزار شبیه سازی اندروید روی ویندوز



شاید برای برخی عجیب باشد که با وجود تنوع گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی، کسی بخواهد نرم‌افزارها یا بازی‌های این سیستم‌عامل را روی کامپیوتر و ویندوز اجرا کند، ولی دلایل مختلفی را برای این کار می‌توان برشمرد: اجرای بازی‌های سنگین بدون نیاز به گوشی سطح بالا، صفحه‌ بزرگ‌تر مانیتور در مقابل فضای کوچک صفحه‌ گوشی یا تبلت، استفاده از ماوس و کیبورد برای کاربری راحت‌تر و حتی آزمایش سریع نرم‌افزارها برای توسعه‌دهندگان.



بر این اساس، کاربران زیادی کنجکاوند بدانند چه راهکارهایی برای اجرای برنامه‌‌های اندروید در کامپیوترهای شخصی و ویندوز وجود دارد؟ در این مطلب تعدادی از بهترین این روش‌ها را شرح می‌دهیم.



محیط داخلی بلواستکس بر اساس اندروید 5 (آبنبات چوبی) طراحی شده و استفاده از tabها برای اجرای چند برنامه‌ همزمان، کاربری آن را بسیار بالا برده است. همچنین با تعبیه‌ پلی‌استور گوگل در این شبیه‌ساز، اپ‌ها براحتی و بدون دردسر قابل دانلود و نصب هستند. از دیگر ویژگی‌های بلواستکس می‌توان به دکمه‌های خاصی برای آپلود فایل نصبی یک برنامه (APK)، گرفتن اسکرین‌شات و حتی تکان‌دادن دستگاه اشاره کرد!


Remix OS Player

شبیه‌ساز دیگری که با قدرت می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی را روی ویندوز اجرا کند، Remix OS Player است که توسط شرکت Jide توسعه یافته است.

این نرم‌افزار، نسخه‌ جدیدتری از اندروید (مارشمالو) را به نسبت بلواستکس شبیه‌سازی می‌کند و مانند آن داخل خود پلی‌استور را برای دانلود و نصب اپ‌ها قرار داده است.



Remix OS Player هم بیشتر بر اساس اجرای بازی‌ها توسعه یافته است و به کاربر اجازه می‌دهد با نگه داشتن دکمه‌های کیبورد به‌جای حرکات روی صفحه‌ لمسی، بازی را با لذت بیشتری انجام دهد! این شبیه‌ساز همچنین امکان اجرای چند بازی یا برنامه را به‌صورت همزمان دارد.



منبع : https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/android-apps2-windows.html

کلمات کلیدی

۵۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

📍برای شفاف سازی : این نوشتار یک قبل بینی معمولی از سئو در سنه 2020 نیست ، بلکه مهمترین روند سئو در سال اینده را شامل میشود. الان بهترین زمان برای راهبرد های جدید چیدن میباشد.

📌بنابراین اگر به پیگیری درمان سئو سایت خود در سنه جدید هستید ، این راهبری جامع را برادر خواهید داشت.


📍اتوریتی دامنه

اتوریتی گستره پیشتر در ارتباط با ی لینک ها بود اما سایر فقط مربوط به لینک ها نیست.

امروزه ، گوگل سایت شما را بر پای بست، تخصص ، اعتبار و قابلیت اطمینان ارزیابی می کند.

همچنین پهنه از عقیده E-A-T اعتبار سنجی می شود. از بسیاری جهات ، E-A-T Domain Authority 2.0 است.

📍دستورالعمل های مربوط به کیفیت گوگل در سال گذشته به طور جدی روی E-A-T متمرکز شدند.

📍اگر بخواهیم واضح تر باشیم :

در گوگل بررسی E-A-T سالها بخشی از دستورالعمل ها بوده است. ولی به نظر می رسد گوگل به بازبینی بیشتر بر E-A-T توجه میکند.

به عنوان مثال ، بخش” چگونه جستجو گوگل شغل میکند “ عنوان می کند که آنها می خواهند “منابع معتبر” را رتبه بندی کنند.

1- منابع معتبر

2- محتوای تخصصی و معتبر

( حتی E-A-T را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی کلیدی ذکر می کنند.)

📍در اینجا نحوه درست کردن E-A-T سایت شما آورده شده است :

🔆متخصص باشید (یا متخصص استخدام کنید)

اگر مترجمان آزاد را برای نگارش مطالب خود استخدام می کنید ، مبتلا سخت می شوید

دلیل این فرمایش است که گوگل می خواهد محتواهایی را که بدست کارشناسان معتبر در دودمان خود نوشته شده است ، به نمایش بگذارد.

آنها حتی لغایت آنجا پیش می روند که می گویند محتوای پزشکی باید بدست کارآزمودگان مراقبت های بهداشتی نوشته شود.

📌در واقعیت ، Google ممکن است از شکل جدیدی از نویسندگان Google استفاده کند الی بفهمد چه کسی در پشت یک تکه درونمایه قرار دارد … و اینکه آیا آنها متخصص در آن فضا هستند یا خیر.

بنابراین اگر می خواهید محتوای شما در سال 2020 رتبه بندی شود ، باید مطالبتان بدست افرادی که به گستره کاری چیرگی دارند، نوشته شود.

🔆شفاف باشید

گوگل احتمالاً روی سیگنالهای خارج از سایت متمرکز شده است تا E-A-T سایت شما را بفهمد.

به گفته کارمندان گوگل این دستورکار ها زمان زیادی را صرف ارزیابی خود سایت می کنند.

به عنوان نمونه ، راهنمایی ها به ما میگویند که:

📌 ما انتظار داریم ، اکثر تارنما ها اطلاعاتی در باره اینکه چه کسی سرپرست تارنما است ، سئو در سال 2020 و چه کسی محتوا را ایجاد کرده است ، و همچنین بعضی از اطلاعات تماس ( اطلاعات بیزنس و اصلی کمپانی ) را در گزین کردن کاربران بگذارد. )

📍به این معنی که موارد ذیل رعایت بشود :

داشتن اطلاعات کامل صفحات

به راحتی پیدا کردن صفحه تماس با ما

منابع و لینک های خارجی به منابع

خط مشی رازداری و شرایط خدمات

ذکر ریزبین نکات مربوط به نوشتار توسط نویسنده

🔆 مرجع باشید

بیشتر ارزیابی گوگل از E-A-T بیرون از وب سایت شما رویداد می افتد.که بخردانه است

هر فرد تصادفی می تواند ادعا کند که یک کارآزموده است. ولی آیا سایت های دیگر با شما موافق هستند؟ این یک داستان کاملاً متفاوت است

در واقع ، دستورالعمل های گوگل ذکر می کند که:

وقتی وب سایتی مطلبی انتشار میدهد، ولی منابع خارجی معتبری با آنچه تارنما می گوید مخالف هستند ، به منابع بیگانه اعتماد کنید.

📌پس توجه کنید ، علاوه بر ایجاد یک سایت عالی ، چگونه می توانید کاری کنید که افراد دیگری سایت شما را به عنوان منبع در سایت خویش شناسایی کنند؟

در مرحله اول ، شما باید در بسیاری از وب سایت های مورد اعتماد دیگران باشید لغایت از شما به عنوام مرجع یاد کنند.

📍چیزی شبیه به این می تواند به گوگل کمک کند الی شما را به عنوان یک کارآزموده در مورد جستار مشخص کند

دوم اینکه ، سایت شما به طور کلی باید با یک موضوع ویژه در وابستگی باشد، تا اعتبار وب سایت باید در باره آنچه نظرات کارشناسان می گویند سنجیده شود.

باز هم ، این موارد بیان شده به وضیعت خارج از سایت (off page )شما ربط دارد که به طور ویژه ، از نویسندگان دیگر در پهنه کاری مربوطه از شما اسم ببرند.

🔖افزایش جستجوی تصویری در گوگل

آیا جستجوی تصویری میتواند ، عاملی تغییر دهنده در سئو باشد ؟ هنوز نه . اما جستجوی تصویری گوگل در سنه 2020 افزایش پیدا خواهد کرد.

آنچه شما باید بدانید:

1️⃣جستجوی تصویری در حال اجرا شدن است.

2️⃣نسبت به گذشته کسان بیشتری جستجوی تصویری اتمام می دهند.

نگاهی به این آمار بیندازید:

1️⃣گوگل لنز 1 میلیارد بار استفاده شده است

2️⃣پینترست 600 میلیون جستجو تصویری در هر ماه اخذ می کند

3️⃣ 36درصد کاربران آمریکایی از جستجوی تصویری بهره‌گیری میکنند.

📌فناوری جستجوی تصویری در کران دیوانه کننده ای خوب است 

علم (science) از کلمه لاتین «scientia» به معناى آگاهى و معرفت (knowledge) مشتق شده است. شناخت و معرفت، توصیف ها، فرضیه ها، مفاهیم، نظریه ها، اصول و دستور العمل هایى  نزدیک  به قطعیت هستند که یا صحیح و یا مفیدند. البته شناخت و معرفت محدود به این موارد نمى شود و خویش بحث مفصلى در فرزانش است. به طور کلى، ادب و معرفت، اعم از دانش است و دانش (science) در معناى اصطلاحى، تحصیل سامانه مند ادب جدید در ارتباط با طبیعت است که با روش هاى معین به دست مى آید و هدف آن پایدار کردن رابطه مقاوم بین پدیدار ها (phenomens) است. برخى فیلسوفان بین واقعیت بالفعل چیز ها در دانشمند و فهم انسان ها از آنها تفاوت قائل مى شوند.«کانت»، فیلسوف آلمانى، از دو کلمه «فنومن» (phenomen) یعنى آنچه که از طریق تجربه و حس قابل درک است و «نومن» (noumen) یعنى آنچه که از طریق تجربه قابل درک نیست براى این منظور استفاده مى کند. کانت و پیروانش، معتقد بودند که ذهن فقط مى تواند، ظواهر و پدیده ها (فنومن) را بشناسد و از شناخت نومن ها، ناتوان است. البته از دیدگاه کانت، شناخت نومن ها از طر یق عقل شدنی نیست، ولی از راه اخلاق، امکان پذیر است.برخى دانشمندان بر این ادعایند که فهمیدن و تبیین دقیق جهان با به کارگیری طریق علمى، ممکن است و روش علمى یعنى مشاهده ریزبین و آزمون نظریه ها بدست تجربه. البته آنها این ادعا را ندارند که هر چیزى را در معناى مطلق، پابرجا کردن مى کنند، بلکه تاکید دارند که طبق تجربیات و مشاهدات رایج، هر چیزى را مى توان با درجه خوبى از قطعیت، تبیین کرد.
 
تا موعد عصر روشنگرى در اروپا، کلمه دانش به معناى هر دانش منتظم به شغل مى رفت. علم معناى زیاد وسیعى داشت و گاهى برابر با «فلسفه» استفاده مى شد. در آن موعد بین «علم طبیعى» (Natural Science) و «علم اخلاقى» (Moral Science) تفاوت قائل مى شدند. علم اخلاقى شامل آن چیزى مى شد که امروزه به نام فرزانش مى شناسیم. علم در حال آماده کاربردش محدود شده است و به معناى علم طبیعى یعنى آنچه که از طریق تجربه و تماشا به دست مى آید، به کار مى رود. دانش طبیعى به «علم سخت» (hard science) و دانش سبک (soft science) تقسیم مى شود. فیزیک، شیمى، زیست شناسى، زمین شناسى، انواع علوم مشکل هستند و انسان شناسى، تاریخ، روان شناسى و جامعه شناسى به عنوان علوم سخیف خوانده مى شوند. موافقین این تقسیم بندى، استدلال مى کنند که علوم سبک از روش علمى یعنى تست و تجربه (تجربه یعنى مجموع اعمال و مداخلاتى که انسان در راستی مى کند)، استفاده نمى کنند بلکه از شواهد روایتى و تاریخى هوده مى جویند و جمع آورى اطلاعات در آنها از دقت بالایى برخوردار نیست.
 
البته مخالفین نیز ادعا دارند، علوم اجتماعى از مطالعات آمارى سامانه مندى در محیط هاى مهار شده دقیق استفاده مى کنند.برخى نیز اعتقاد دارند، ریاضى، دانش است. البته ریاضى به طور ریزبین به منطق مربوط است و دانش به معناى به کارگیری ادب تجربى نیست. ولی ریاضى زبان جهانى تمام علوم است. واژه «علم» گاهى براى پهنه هاى بین دودمان اى که حداقل در تقسیم هایى از طریق علمى کاربرد مى کنند مانند «کامپیوتر»، «کتابدارى» و... به کار مى رود.اصطلاحات «فرضیه» (hypothesis)، «مدل» (model)، «نظریه» (Theory)، «قانون» (Law)، معناى متفاوتى در علم با گفت وگو هاى روزمره ما دارند. دانشمندان از واژه «مدل» چیزى را مدنظر دارند که مى تواند پیش بینى کند و مى نا آن را با تست یا نگریستن آزمود.«فرضیه» ادعایى است که بدست آزمایش و تجربه نه به تایید کامل مى رسد و نه کاملاً رد مى شود. یک «قانون طبیعى» (Law of nature)، یک تعمیم و نتیجه گیرى کلى بر مبناى مشاهدات تجربى است.غیردانشمندان، از آنچه دانشمندان، آن را «نظریه» مى نامند، معناى درستى ندارند. معمولاً بهره‌گیری عمومى واژه «نظریه» براى بازگردانیدن به نظر هایى است که علت محکمى براى آنها نیست. ولی دانشمندان، این کلمه را براى ارجاع به عقیده هایى به کار مى برند که در آزمون هاى مکرر، سربلند بوده اند.وقتى دانشمندان از نظریه هاى «تکامل»، «الکترومغناطیس» و «نسبیت» گفتگو مى کنند، ایده هایى است که در آزمون هاى تجربى دقیق و کامیابی آمیز بوده اند. البته استثنائاتى هم وجود دارد مشابه «نظریه» (string theory) که مدلى با آینده اى روشن به عقیده مى آید اما شواهد تجربى کافى براى برترى آن بر مدل رقیب هستی ندارد.
 
نظریه هاى مفید و سودمند خاصى که در طول موعد از آزمون ها، موفق بیرون آمده اند و قدرت پیش بینى و توصیف محدوده زیاد وسیعى از پدیده ها را دارا هستند، به عنوان «قانون طبیعى» شناخته مى شوند. همانند «آب در 100 درجه سانتى گراد جوش مى آید». البته اکثر دانشمندان بر این باورند که توصیفات ما از «قوانین طبیعى» موقتى و موقت هستند و اگر شواهد جدیدى مخالف با آنها پیدا شوند، «نظریه هاى» قابل بازنگری هستند.چون دانشمندان، ادعاى معرفت مطلق ندارند و حتى در باره نظریه هاى بنیانى و پایه اى اگر داده ها و مشاهدات جدید با آنها متناقض باشند، باید کنار گذاشته شوند. قانون گرانش نیوتنى، مثال بارزى از آن است.
 
این قانون توسط آزمایش هایى که در رابطه با جنبش در سرعت هاى بالا اتمام شد، نقض شد. البته بیرون از این شرایط، قوانین نیوتن، توصیف بسیار عالى از حرکت و جاذبه دارند ولی نسبیت عام اینشتین نه تنها، تبیین تمام پدیده ها یى را که بدست قوانین نیوتن روشنگری دیتا مى شود، دربرمى گیرد، بلکه این موارد ویژه را هم به خوبى تبیین مى کند.
 
آیا ریاضیات علم است؟
برخى از متفکرین، ریاضیدان ها را دانشمند مى دانند، چون برهان هاى ریاضى را معادل با آزمایش هاى تجربى مى گیرند، ولی برخى سایر ریاضى را «علم» نمى شناسند. آنها استدلال مى کنند که نظریه ها و فرضیه هاى ریاضى قابل آزمون تجربى نیست. چه ریاضى را «علم» بدانیم یا ندانیم، نکته مهم این است که ریاضى براى «علم» ضرورى است. مشاهدات جمع آورى شده در علوم تجربى و سنجش آنها نیازمند به کارگیری ریاضیات است. حساب احتمالات و آمارگرفتن و حساب دیفرانسیل و انتگرال، شاخه هایى از ریاضیات هستند که در علوم تجربى از آنها بهره‌گیری مى شود. ریاضیات در واقع ابزارى مفید براى توصیف و شناخت دانشمند است.
 
در حال حاضر دو گونه تفکر در «علم» زیاد برجسته است:
مکتب واقع گرایى (Realism) و مکتب ابزارگرایى (Instrumentalism).
رئالیست ها معتقدند موجودیت هایى چون الکترون و ژن در عالم خارج وجود دارند و هویاتى حقیقى در این دانشمند هستند. رئالیسم علمى بر این ادعا است که مى توان نظریه هاى علمى را به شیوه معقولى تعبیر کرد، آن گونه که معرفتى در ارتباط با فرآیندها، نیروها و موجودیت هاى مشاهده ناپذیر فراهم آورد و البته ترقی علم را مستلزم این مى داند که چنین کارى اتمام شود. از سوى سایر «ابزارگرایان» بر این ادعا هستند که نظریه هاى علمى چیزى بیش از ابزارهاى استنتاج نیستند و موجودیت هایى چون الکترون و ژن در دانشمند خارج هستی ندارند بلکه ابزارهایى براى تبیین نظریه ها هستند. «ابزارگرایان»، عقلانى بودن تعبیرها و فرضیه هاى علمى را براى برگشت دادن به هویات تماشا ناپذیر واقعى، انکار مى کنند. آنها معتقدند نظریه هاى علمى، به دانشمندان این پروانه را مى دهد که در ارتباط با یک سرى از متغیرهاى مشاهده پذیر بر مبناى شناخت مجموعه دیگرى از متغیرهاى تماشا پذیر، قبل بینى کنند. برخى از دانشمندان بر این اعتقادند که اصول علمى، اصول مستحکم مقاوم شده اى هستند و کاملاً درستند و برخى سایر به کاستى هاى آن معترفند. بیشتر دانشمندان، تلقى شک آمیزى نسبت به برخى ادعاهاى جدید دارند که با چگونگی رایج معرفت علمى، منافات دارد. این پروا بدین معنا است که باید در آزمون هاى مکرر این ادعاها، ثابت شوند لغایت پذیرفته شوند.
 
برخى دیگر از دانشمندان معتقدند، اصول علمى و حتى خود «علم» ایمان و عقیده و یک دین است (علم به مثابه یک دین). این گونه دانشمندان، یک نظر دگم و جزمى دارند و هیچ منطق یا استدلالى را نمى پذیرند. دانش یا شیوه علمى، نمى تواند به عنوان باور یا عقیده اى به مثل یک نظر دینى، نگریسته شود. همه حقایق و تبیین هاى علمى، قابل آزمون هستند. گاهى فرضیه ها و نظریه هایى که بهترین، انگاشته مى شوند بدست شواهد جدید ناچیز کردن مى شوند. در واقع هر راهکار اجتماعى، مذهبى و سیاسى بر مبناى ایمان علمى، کاملاً مردود و خسارت آور است. نمونه آن همان دادگاه بازجویی عقاید کلیساى کاتولیک ایتالیا بود که بر ضد کشفیات غیرارسطویى گالیله در ارتباط با رفتار سیاره ها و گردش زمین به دور خورشید، چهره گرفت.
 
به رغم تاثیرات و نتایج قابل توجه علم، منظور علم، استجابت به هر سئوالى نیست. دانش فقط مى تواند آنچه را که متعلق به دامنه حقیقت هاى فیزیکى (آزمون هاى تجربى قابل سنجش) است، پاسخگو باشد. دانش نمى تواند در مورد دستور ها ارزشى که متعلق به حوزه منش ها و پیامدهاى یک عمل است، نظرى آشکارکردن دارد. علم نمى تواند درباره پیامدهاى آرزوها و امیال ما و این که کدام یک از آنها بهتر است، کلام بگوید. واقعیت این است که علم از چگونگى امور سئوال مى کند، مثلاً فلان شى چگونه پدید آمده و در چه اوضاع و احوالى به پیدایش رسیده است. سئوال از چرایى امور مثلاً «هدف و غایت فلان شى چیست» کار دانش نیست.
 
علم نمى تواند راستی مطلق و غیرقابل سئوال به وجود بیاورد. توجیهات و تکذیبات علمى در واقع ادعاهایى بیش نیستند و دانش شناختى نسبى یا متغیر است چون هستى و جهان، پیوسته در حال تحول است، بنابراین واقعیت ها که سوژه شناخت انسان هستند و خویش انسان نیز پیوستگی در تغییر است، در نتیجه شناخت علمى نیز امرى متغیر و نسبى خواهد بود. نکته مهم این است که این نسبیت، دلیلى بر نادرستى علم نیست. بلکه علم پیوسته، در حال کامل تر شدن است. مثلاً نظریه «اتمیک» اشاره بر این داشت که اشیا از خرده هاى «تجزیه ناپذیرى» برپایی مکشوف اند، ولی امروزه اتم هم تجزیه شده است و این تجزیه نه تنها دلیلى بر نادرستى نظریه اسبق نیست، بلکه تکامل آن را نشان مى دهد.امروز آموختن دانش به خاطر خویش علم نیست، بلکه براى بهره‌گیری آن در عمل است. به تعبیر «آگوست کنت»،«علم مایه پیش بینى مى شود و قبل بینى، موجب عمل مى شود، علمى که برآورنده نیازهاى انسان است.»
 
منطق عملى یا شناخت طریق هاى علوم در روبرو کَرویز قیاسى یا صورى به کار گرفته مى شود. در منطق قیاسى که به نام منطق ارسطویى، صورى و نظرى هم خوانده مى شود، از صورت «فکر» بحث مى شود و توجهى به مطابقت فکر با عالم بیرون ندارد ولی منطق عملى برخلاف کَرویز قیاسى، دانش مطابقت فکر با دانشمند بیرون است.
 
«فرانسیس بیکن» فیلسوف انگلیسى براى نخستین بار در کتاب خود با نام «ارگانون جدید»، که نام آن اقتباس از کتاب ارسطو با نام «ارگانون» یا ارغنون است، روش هاى پژوهش را باره بررسى قرار عدل و «جان استوارت میل» نیز به دنبال او در کتاب منطق خود بحث درباره طریق هاى تجربى را گسترش داد. البته برخى بر این باورند که سخن از «استقرا» (induction) و کَرویز عملى را نخستین بار «روگر بیکن»، (در قرن سیزدهم میلادى) به شغل برد. کَرویز عملى، مطالعه روش هاى مختلفى است که محققین آنها را در تحقیقات علمى به پیشه مى برند و «روش» (Method)،مجموع وسایل و راه هایى است که رسیدن به هدفى را صاف مى سازد. هر دانشى براى خویش موضوع، دست موزه و روشى دارد. اگر علم به معناى اصطلاحى آن را در نظر بگیریم، موضوعش، طبیعت بى جان و شناخت خواص طبیعت جاندار است و افزار آن، عمدتاً حواس ظاهرى و روش آن، بررسى و مطالعه از راه مشاهده و آزمایش است.
 
«روش علمى» (Scientific method)؛ به توالى یا مجموعه اى از مراحل و فرایندها گفته مى شود که به پیشه گرفتن آنها، پژوهنده را به شناخت علمى مى رساند. برخى بر این ادعا هستند که شیوه علمى، متمایزکننده علم از دیگر دانش هاى عقلانى چون فلسفه و الهیات است و تحصیل و فراگیرى معرفت علمى با آن امکانپذیر است. برخى نیز معتقدند که هیچ طریق مشخصه اى براى علم، وجود ندارد و حتى گمان کردن معلوم کردن رویکردهاى موثر و قابل اعتماد را در علم منتفى مى دانند. در صورتى که روشى براى علم قائل باشیم، اجماعى براى چگونگى آن هستی ندارد و اختلافات شدیدى، بین فیلسوفان، تاریخدان ها، جامعه شناسان و حتى دانشمندان، مبنى بر این که چه فرایندهایى واقعاً علم را مشخص مى کنند، وجود دارد. آنچه مشخص است، چگونگى عمل دانشمندان یعنى طراحى آزمایشات و توصیه نظریه و برگزیدن یکى از آنها از یک انتظام علمى مثلاً زیست شناسى به انتظام علمى دیگرى مثلاً فیزیک و از یک جهان به دانشمند سایر و حتى از یک بررسى علمى به تحقیق دیگرى توسط همان دانشمند، متفاوت است. سئوال چگونگى عملکرد دانش و عالمان، سئوال مهمى است و چگونگى شناخت دانش از غیر دانش با همه تلاش هاى سپریدن شده همچنان ناگشودنی است.
 
برخى از متفکرین یک طریق علمى آرمانى را براى دانش معرفى کرده اند که به بحث و بررسى آن مى پردازیم. اجزاى ضرورى روش علمى به صورت سنتى و آرمانى شامل «مشاهده»، «طرح فرضیه»، «آزمون فرضیه»، «نتیجه گیرى»، «صورتبندى یک فرضیه جدید»، «تکرار» و در پایان کشف قانون و تنظیم نظریه است. البته اعمال توصیف شده فوق کل آنچه که دانشمندان سپریدن مى دهند نیست و دقیقاً همه دانشمندان بر این اسلوب عمل نمى کنند. روش ساده شده علمى بدین صورت، بیشتر براى تعلیم و تدریس به شغل مى رود. علم یک فعالیت اجتماعى است یعنى نظریه اى را که یک عالم توصیه مى کند نمى تواند مورد قبول واقع شود مگر آنکه نظریه اش از راه انتشار مقاله یا کتاب، براى دیگران شناسانده شود و به طور جدى نقد شود لغایت در پایان به وسیله جامعه علمى پذیرفته شود.
 
معمولاً، اکثر متفکرین شروع روش علمى را با تجربه مقدماتى و مشاهده مى دانند. وقتى مسئله اى باره پروا پژوهش گرى قرار گرفت، در گویه آن به مطالعه و پژوهش مى پردازد. در نهایت، مشاهدات اتمام شده و تجربه هاى به دست آمده منجر به ابداع فرضیه مى شود. این منظر تجربه گرایى در دانش است، از این دیدگاه فرآیند علمى با مشاهده پیش درآمد مى شود. مثلاً دانشمندى با نگریستن چندین بار جوشیدن آب در 100 درجه سانتى گراد این نتیجه کلى را مى گیرد که «آب در 100 درجه سانتى گراد به جوش مى آید»، این پیشه یعنى رسیدن از مشاهدات جزیى به یک «قانون طبیعى»، از لحاظ منطقى پذیرفتنى نیست. چون استبعادى ندارد که تماشا بعدى تغییر ناپذیر کند، این قانون نادرست است. «مشکل استقرا» از سررسید «هیوم» لغایت امروز همواره باعث تشویش تجربه گرایان بوده است. «استقرا» رسیدن از بررسى هاى جزیى به نتیجه کلى است. فیلسوفان تجربه گرا بر این ادعایند که دانشمندان از لحاظ منطقى نمى توانند دریابند که عالم واقعاً چگونه است. آنها هدف سعی هاى علمى را تثبیت «قوانین طبیعت» مى دانند که به کمک آنها مى توان وقایع آینده را قبل بینى کرد.
 
اما به علت «مشکل استقرا» (problem of induction)، این پیش بینى ها هیچ گاه از قطعیت برخوردار نیستند. از سوى دیگر قبل بینى وقایع آینده که مبتنى بر تجارب گذشته است، این اصل را مسلم دانسته است که آینده همانند ماضی است. ولی موافقین تجربه گرایى به هیچگونه نمى توانند اعتقاد به این ریشه-بن-بیخ را توجیه کنند. درست از آب درآمدن قبل بینى هایمان در گذشته به این نتیجه نمى رسد که در آینده هم چنین خواهد بود چون این نتیجه همان اصل را قبل فرض گرفته است که مى خواهیم آن را مقاوم کنیم. «کارل پوپر» نیز این ادعا را که دانش از راه نگریستن به سوى نظریه پیش مى رود مورد تاختن قرار داد، از عقیده او چیزى به عنوان مشاهده محض که مستقل از نظریه باشد، وجود ندارد. «پوپر» در کتاب حدس ها و ناچیز کردن ها مى نویسد: «این نظر باطلى است که ما مى توانیم صرفاً از تماشا محض و فارغ از هر نوع نظریه ابتدا کنیم. این شغل وصف الحال آن مردى است که زندگى خویش را وقف علوم طبیعى کرد. او از هر چه که مى توانست مشاهده کند یادداشت برداشت و مجموعه مشاهدات بى ارزش خویش را براى انجمن سلطنتى به میراث گذاشت الی از آن به عنوان شواهد و قراین استقرایى بهره‌گیری کنند.» از نظر پوپر، نگریستن همیشه انتخابى است و به یک عین ویژه احتیاج دارد مثلاً به وظیفه اى مشخص یا به یک تعلق خاطر و یا به یک مسئله. از دیدگاه او، نخستین گام در پروسه علمى تماشا نیست، بلکه ابداع فرضیه اى است که احتمالاً بعداً به کمک مشاهدات و تجربیات نقادانه، آن را به آزمون گذاشت.

منبع:  https://iliadmag.com/fa/magazine/science/p/7422-علم-چیست-بخش-اول

طراحی سایت یکتا از علوم پیوسته به زنجیره تکنولوژی اطلاعات است. در این مقاله از مجموعه مقالات طراحی سایت ، تمام کوشش ما بر این است الی به طور کامل این رشته را برای شما شرح دهیم.

خیلی از مردم تکنولوژی اطلاعات رو اشتباه تفسیر می کنند و اندیشه می کنند همان دودمان رایانه ولی با نامی جدید است. درحالی که از کامپیوتر در فناوری اطلاعات به عنوان یک دست موزه بهره‌گیری میشود. فناوری اطلاعات بسیار از علم رایانه وسیع‌تر و پیچیده تر است. با توجه به اینکه این روز ها بحث انتخاب سلسله داغ است، در این مقاله طراحی سایت به شناسایی کامل سلسله تکنولوژی اطلاعات می پردازیم .
در این مقاله به مباحث چگونگی زنجیره در دانشگاه ها ، گرایش‌ها ، دروس ، زمینه‌های کارگماری در ایران و در خارج از کشور پرداخته شده است.

معرفی کامل دودمان تکنولوژی اطلاعات

فناوری اطلاعات (فا) (به انگلیسی: Information Technology یا IT)‏، همان طور که به‌وسیله مجلس تکنولوژی اطلاعات آمریکا (ITAA‎) تعریف شده‌است، «به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، حمایت یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، به ویژه برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه می‌پردازد». به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با مسائلی مشابه به کارگیری رایانه‌های الکترونیکی و نرم‌افزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن اتمام پذیرد.

اخیرا تغییر مقداری در این عبارت دیتا می‌شود تا این اصطلاح به طور صریح دایره ارتباطات مخابراتی را نیز دربرگیرنده گردد. فلذا عده‌ای اغلب مایلند تا عبارت «فناوری اطلاعات و ارتباطات» (فاوا) (Information and Communications Technology) یا به کوتاه ICT را به کار برند.
پیتر نورتون برنامه نویس و نویسنده سرشناس آمریکایی مهندسی فناوری اطلاعات را به این چهره تعریف می کند: مهندسی تکنولوژی اطلاعات بخشی از مهندسی است که به مطالعه و کاربرد داده ها و پردازش آنها، خرید خودکار، اندوخته سازی، مدیریت، کنترل، سوئیچینگ، مبادله، ارسال یا گرفتن داده و توسعه و به کارگیری سخت افزار، نرم افزار، میان افزار و پروسیجرهای مربوط به این فرایند وابستگی دارد.دکتر ریچارد لاهیر استاد دانشگاه استنفورد نیز درباره علمِ مهندسی فناوری اطلاعات می گوید: "مهندسی تکنولوژی اطلاعات عبارت است از جمع آوری, طبقه بندی, سازمان دهی, حفظ امنیت و نشر هرگونه اطلاعات اعم از صوتی, تصویری, متن و ... به وسیله ی آلت رایانه و فناوری های جدید دیگر. مهمترین و محوری ترین دستاورد این فناوری دسترسی سریع به اطلاعات و انجام امور بدون در عقیده اخذ فواصل جغرافیایی و فارغ از محدودیتهای زمانی است."
فناوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اساسی انسان، ساز و کار، ابزار، ساختار است، به طوری که در این فناوری، اطلاعات از راه رشته ارزشی که از بهم ملحق شدن این عناصر برپایی می‌شود جریان یافته و پیوستگی تعالی و تکامل سازمان را فراراه خویش قرار می‌دهد:

√ انسان: منابع انسانی، مفاهیم و اندیشه، نوآوری
√ ساز و کار: قوانین، مقررات و روشها، سازوکارهای بهبود و رشد، سازوکارهای ارزش گذاری و مالی
√ ابزار: نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و ارتباطات
√ ساختار: سازمانی، فراسازمانی مرتبط، جهانی

بسیاری مفهوم تکنولوژی اطلاعات را با کامپیوتر و انفورماتیک ادغام می‌کنند، این درحالیست که این‌ها ابزارهای فناوری اطلاعات می‌باشند نه تمامی آنچه که فناوری اطلاعات عرضه می‌کند. سید حامد خسروانی شریعتی در مقاله‌ای در همین گویه آورده‌است که:" با فرض اینکه فناوری اطلاعات یک سیب باشد، کامپیوتر، شبکه، نرم اسباب و دیگر ابزارهای مرتبط با این حوزه همانند دم سیب است که میوه توسط آن تغذیه می‌گردد، حال این خویش سیب است که فرآورده اصلی است و منظور و نتیجه در آن خلاصه می‌گردد.
زمینه‌های IT امروزه معنای اصطلاح «فناوری اطلاعات» بسیار گسترده شده‌است و بسیاری از جنبه‌های محاسباتی و تکنولوژی را دربر می‌گیرد و نسبت به گذشته شناخت این اصطلاح آسان‌تر شده‌است. چتر تکنولوژی اطلاعات تقریباً بزرگ است و بسیاری از زمینه‌ها را پوشش می‌دهد. کارآزموده تکنولوژی اطلاعات وظایف گوناگونی دارد، از نصب برنامه‌های کاربردی لغایت طراحی شبکه‌های پیچیده رایانه‌ای و پایگاه داده‌های اطلاعاتی. چند نمونه از زمینه‌های تکاپو کارآزمودگان تکنولوژی اطلاعات می‌تواند موارد زیر باشند:فناوری اطلاعات و علوم کتابداری و اطلاع رسانی بستگی تنگاتنگی با هم دارند.

√ مدیریت اطلاعات
√ پیاده‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای
√ مهندسی رایانه
√ طراحی سیستم‌های پایگاه داده
√ مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
√ سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت
√ مدیریت سیستم‌ها
√ امنیت
√ مدیریت خدمات تکنولوژی اطلاعات

فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های ایران

در اغلب کشورها این ادب در دانشگاه‌ها با عنوان سلسله «فناوری اطلاعات» (Information Technology) شناخته می‌شود، در حالیکه در ایران بر پای بست، تصمیم سازمان تعلیم عالی کشور عنوان «مهندسی تکنولوژی اطلاعات» برای این زنجیره بکار برده می‌شود و رشته‌ای نیز تحت عنوان مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به رهنمود وزارت ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات اخیراً در دانشگاههای ایران تدریس می‌شود وانگهی رشته‌ای با عنوان فقط «فناوری اطلاعات» وجود ندارد.[نیازمند منبع] در ضمن رشتهٔ میان‌رشته‌ای دیگری با عنوان زنجیره «مدیریت تکنولوژی اطلاعات» در دانشگاه‌های ایران و دیگر کشورها وجود دارد که از ترکیب دو رشته "مدیریت" و «فناوری اطلاعات» به وجود آمده‌است. دودمان مهندسی تکنولوژی اطلاعات به چگونگی سازماندهی و ساماندهی داده‌ها می‌پردازد و دودمان مدیریت فناوری اطلاعات به وضعیت گردآوری سیستم و استفاده از داده‌ها می‌پردازد. هرکدام از این رشته‌ها حائز گرایش‌های ویژه خود هستند که در دانشگاه‌های ایران به شرح زیرند:

مهندسی فناوری اطلاعات:

√ بازرگانی الکترونیکی
√ سیستم‌های چندرسانه‌ای
√ مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
√ امنیت اطلاعات
√ شبکه‌های کامپیوتری
√ مهندسی فناوری اطلاعات (IT)

گرایش‌های زنجیره مدیریت تکنولوژی اطلاعات:

√ مدیریت منابع اطلاعاتی
√ سیستم‌های اطلاعات پیشرفته
√ سامانه کیفیت فراگیر

گرایش‌های رشته مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات:

√ مدیریت شبکه
√ داده و امنیت شبکه
√ ارتباطات سیار
√ مدیریت ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات
√ سیستمهای چند رسانه‌ای

دروس تخصصی مهندسی تکنولوژی اطلاعات

درس‌های تخصصی کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات عبارتند از:

√ مبانی تکنولوژی اطلاعات
√ مهندسی فناوری اطلاعات
√ تجارت الکترونیکی
√مدیریت و کنترل پروژه‌های فناوری اطلاعات
√ برنامه‌ریزی استراتژیک تکنولوژی اطلاعات
√ آموزش الکترونیکی
√ محیط‌های چند رسانه‌ای
√ پروژه تکنولوژی اطلاعات
√ کارآموزی IT
√ گرافیک کامپیوتری

زمینه‌های اشتغال

با پروا به اشاعه روزافزون دنیای رایانه امروزه بیش از هر زمان دیگری احتیاج به متخصصان کامپیوتر دانستن می‌شود. امروزه یک مهندس رایانه اگر علاقمند به کار باشد، هیچ وقت با مشکل بیکاری روبه رو نمی‌شود. به خصوص مهندسین نرم انگیزه ها فرصت‌های شغلی اکثریت داشته و برای کارکردن دربایستن به امکانات و ساز و برگ زیادی ندارند. فرصت‌های شغلی این سلسله به حدی گسترده و متعدد است که نه تنها فارغ التحصیلان این دودمان به راحتی جذب بازار پیشه می شوند بلکه دانشجویان دو سال سرانجام این زنجیره نیز می توانند وارد بازار شغل شده و تکاپو کنند. برای مهندسین مشکل افزار هم امکان کار در شرکت‌های فرآوری کننده قطعات و دستگاه‌ها و مراکز صنعتی – تولیدی بسیار فراهم است و از عقیده سطح درآمدی هم با پروا به دانش و پشتکار شخصی در حتماً قابل قبول و ایده آلی قرار دارند. از طرفی با توجه به استفاده روزافزون از شبکه اینترنت مقوله پیشه در این جستار نیز بسیار مهیاست.

بازار پیشه در بیرون از کشور

پیش از هر چیز شایان ذکر است که به انگیزه تقرب میدان‌های تکاپو در هر دو رشته مهندسی رایانه و IT، بازار شغل و فعالیت‌های اقتصادی نیز در این دو دودمان بسیار به یکدیگر  نزدیک  است و داوطلبین پیشه در خارج نه بر بنیاد یکی از این دو رشته تحصیلی بلکه بر اساس توانایی‌های فردی می‌توانند گوی سبقت را جهت در پسندیدن اخذ کار (مسلما مرتبط با کامپیوتر) بربایند.

رشته‌های مهندسی مشکل افزار، نرم اسباب و IT (آنچه به عنوان IT در کشور ما تدریس می‌شود) در بیرون از این سرحدات به عنوان مجموعه‌ی مهندسی کامپیوتر شناخته می‌شوند که این گردآور بر اساس آمارگیری‌های اخیر (تاریخ آمارگیری: ۱۱ July 2007 ) پر درآمدترین زنجیره دانشگاهی محسوب می‌شود که بیشترین درآمد را عاید فارغ التحصیلان خویش می‌کند. رقم تخمینی ۱۰۴ هزار دلار در سال برای افراد با سابقه کاری ۱۰ سال به بالا شاهد بر این نکته است که دانشجویان این زنجیره با سعی و پشتکار می‌توانند آینده موفقی را برای خود در بیرون از کشور رقم بزنند. شمردن بیکاری در این زنجیره نیز نسبت به بسیاری از رشته‌ها بسیار کمتر است و حتی طبق شمردن اعلام شده دانشجویانی که هنوز تحصیل خویش را نیز به پسین نرسانده‌اند هم می‌توانند در حین تحصیل، شاغل یگانه از میدان‌های کاری مرتبط با این سلسله شده و به بهبود وضع اقتصادی خود در ساحل فرآگیری این علوم، بپردازند. کشورهای آلمان و آمریکا از دسته بزرگترین پذیرندگان مهندسین کامپیوتر و کشورهای هند و ژاپن هم بزرگترین صادرکنندگان آن‌ها محسوب می‌شوند. این در حالیست که بعد از آلمان کشورهای غرب اروپا، اسکاندیناوی و خاورمیانه گزینه‌های پسندیده و دردسترس‌تری برای دانشجویانی که هدف عزیمت از مملکت جهت پیشه و فعالیت در کشورهای سایر را دارند، است.

بازار پیشه دودمان مهندسی تکنولوژی اطلاعات

√ مطالعه، رسیدگی و امکان سنجی سخت افزار، شبکه و نرم افزار مورد نیاز

√ جمع آوری، سازمان دهی، طبقه بندی اطلاعات

√ برپایی و نگهداری نرم افزارهای مورد احتیاج مثل پست پارسی و آلت جستجوی اطلاعات فارسی

√ طراحی و پیاده سازی شبکه های محلی

√ مطالعه و بررسی ابزار مخابراتی مناسب برای انتقال اطلاعات

√ مطالعه و بررسی سیستم‌های نرم افزاری مناسب برای سازماندهی و استفاده از اطلاعات همانند سیستم‌های عامل و سیستم‌های بانک اطلاعاتی

√ مطالعه و شناسایی شیوه‌های جدید برای آگاهی رسانی

بازار کار زنجیره امنیت

√ تولید محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مانند:

√ حصار آتش ( fire walls )

√ سیستمهای مهار نفوذ ( Honey pots )

√ سیستمهای تشخیص نفوذ ( IDS & IPS )

√ سیستمهای پالایش ( Filters)

√ فراهم سازی امنیت لازم برای تراکنش‌های مالی بانک‌ها

√  فعالیت در مراکز دیتا و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت برای تامین امنیت سرورها

بازار کار سلسله بازرگانی الکترونیک

√ تکاپو در بانک‌ها حول محور پول الکترونیک مانند:

√ بانکداری اینترنتی

√ بانکداری از طریق موبایل

√ ایجاد سایت‌های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک

مکان‌هایی که در ایران می تاب در آن‌ها مشغول به کار شد

√ شرکت‌های نرم افزاری مانند همکاران سیستم و تربیت داده‌ها

√ شرکت‌های دشوار افزاری

√ شرکت‌های ارتباطی و شبکه

√ شرکت‌های مخابراتی

√ شرکت‌های بازرگانی مثل بانک‌ها و دیگر موسسات مالی و اعتباری
منبع: 

طراحی سایت یکتا از علوم پیوسته به زنجیره تکنولوژی اطلاعات است. در این مقاله از مجموعه مقالات طراحی سایت ، تمام کوشش ما بر این است الی به طور کامل این رشته را برای شما شرح دهیم.

خیلی از مردم تکنولوژی اطلاعات رو اشتباه تفسیر می کنند و اندیشه می کنند همان دودمان رایانه ولی با نامی جدید است. درحالی که از کامپیوتر در فناوری اطلاعات به عنوان یک دست موزه بهره‌گیری میشود. فناوری اطلاعات بسیار از علم رایانه وسیع‌تر و پیچیده تر است. با توجه به اینکه این روز ها بحث انتخاب سلسله داغ است، در این مقاله طراحی سایت به شناسایی کامل سلسله تکنولوژی اطلاعات می پردازیم .
در این مقاله به مباحث چگونگی زنجیره در دانشگاه ها ، گرایش‌ها ، دروس ، زمینه‌های کارگماری در ایران و در خارج از کشور پرداخته شده است.

معرفی کامل دودمان تکنولوژی اطلاعات

فناوری اطلاعات (فا) (به انگلیسی: Information Technology یا IT)‏، همان طور که به‌وسیله مجلس تکنولوژی اطلاعات آمریکا (ITAA‎) تعریف شده‌است، «به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، حمایت یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، به ویژه برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه می‌پردازد». به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با مسائلی مشابه به کارگیری رایانه‌های الکترونیکی و نرم‌افزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن اتمام پذیرد.

اخیرا تغییر مقداری در این عبارت دیتا می‌شود تا این اصطلاح به طور صریح دایره ارتباطات مخابراتی را نیز دربرگیرنده گردد. فلذا عده‌ای اغلب مایلند تا عبارت «فناوری اطلاعات و ارتباطات» (فاوا) (Information and Communications Technology) یا به کوتاه ICT را به کار برند.
پیتر نورتون برنامه نویس و نویسنده سرشناس آمریکایی مهندسی فناوری اطلاعات را به این چهره تعریف می کند: مهندسی تکنولوژی اطلاعات بخشی از مهندسی است که به مطالعه و کاربرد داده ها و پردازش آنها، خرید خودکار، اندوخته سازی، مدیریت، کنترل، سوئیچینگ، مبادله، ارسال یا گرفتن داده و توسعه و به کارگیری سخت افزار، نرم افزار، میان افزار و پروسیجرهای مربوط به این فرایند وابستگی دارد.دکتر ریچارد لاهیر استاد دانشگاه استنفورد نیز درباره علمِ مهندسی فناوری اطلاعات می گوید: "مهندسی تکنولوژی اطلاعات عبارت است از جمع آوری, طبقه بندی, سازمان دهی, حفظ امنیت و نشر هرگونه اطلاعات اعم از صوتی, تصویری, متن و ... به وسیله ی آلت رایانه و فناوری های جدید دیگر. مهمترین و محوری ترین دستاورد این فناوری دسترسی سریع به اطلاعات و انجام امور بدون در عقیده اخذ فواصل جغرافیایی و فارغ از محدودیتهای زمانی است."
فناوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اساسی انسان، ساز و کار، ابزار، ساختار است، به طوری که در این فناوری، اطلاعات از راه رشته ارزشی که از بهم ملحق شدن این عناصر برپایی می‌شود جریان یافته و پیوستگی تعالی و تکامل سازمان را فراراه خویش قرار می‌دهد:

√ انسان: منابع انسانی، مفاهیم و اندیشه، نوآوری
√ ساز و کار: قوانین، مقررات و روشها، سازوکارهای بهبود و رشد، سازوکارهای ارزش گذاری و مالی
√ ابزار: نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و ارتباطات
√ ساختار: سازمانی، فراسازمانی مرتبط، جهانی

بسیاری مفهوم تکنولوژی اطلاعات را با کامپیوتر و انفورماتیک ادغام می‌کنند، این درحالیست که این‌ها ابزارهای فناوری اطلاعات می‌باشند نه تمامی آنچه که فناوری اطلاعات عرضه می‌کند. سید حامد خسروانی شریعتی در مقاله‌ای در همین گویه آورده‌است که:" با فرض اینکه فناوری اطلاعات یک سیب باشد، کامپیوتر، شبکه، نرم اسباب و دیگر ابزارهای مرتبط با این حوزه همانند دم سیب است که میوه توسط آن تغذیه می‌گردد، حال این خویش سیب است که فرآورده اصلی است و منظور و نتیجه در آن خلاصه می‌گردد.
زمینه‌های IT امروزه معنای اصطلاح «فناوری اطلاعات» بسیار گسترده شده‌است و بسیاری از جنبه‌های محاسباتی و تکنولوژی را دربر می‌گیرد و نسبت به گذشته شناخت این اصطلاح آسان‌تر شده‌است. چتر تکنولوژی اطلاعات تقریباً بزرگ است و بسیاری از زمینه‌ها را پوشش می‌دهد. کارآزموده تکنولوژی اطلاعات وظایف گوناگونی دارد، از نصب برنامه‌های کاربردی لغایت طراحی شبکه‌های پیچیده رایانه‌ای و پایگاه داده‌های اطلاعاتی. چند نمونه از زمینه‌های تکاپو کارآزمودگان تکنولوژی اطلاعات می‌تواند موارد زیر باشند:فناوری اطلاعات و علوم کتابداری و اطلاع رسانی بستگی تنگاتنگی با هم دارند.

√ مدیریت اطلاعات
√ پیاده‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای
√ مهندسی رایانه
√ طراحی سیستم‌های پایگاه داده
√ مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
√ سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت
√ مدیریت سیستم‌ها
√ امنیت
√ مدیریت خدمات تکنولوژی اطلاعات

فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های ایران

در اغلب کشورها این ادب در دانشگاه‌ها با عنوان سلسله «فناوری اطلاعات» (Information Technology) شناخته می‌شود، در حالیکه در ایران بر پای بست، تصمیم سازمان تعلیم عالی کشور عنوان «مهندسی تکنولوژی اطلاعات» برای این زنجیره بکار برده می‌شود و رشته‌ای نیز تحت عنوان مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به رهنمود وزارت ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات اخیراً در دانشگاههای ایران تدریس می‌شود وانگهی رشته‌ای با عنوان فقط «فناوری اطلاعات» وجود ندارد.[نیازمند منبع] در ضمن رشتهٔ میان‌رشته‌ای دیگری با عنوان زنجیره «مدیریت تکنولوژی اطلاعات» در دانشگاه‌های ایران و دیگر کشورها وجود دارد که از ترکیب دو رشته "مدیریت" و «فناوری اطلاعات» به وجود آمده‌است. دودمان مهندسی تکنولوژی اطلاعات به چگونگی سازماندهی و ساماندهی داده‌ها می‌پردازد و دودمان مدیریت فناوری اطلاعات به وضعیت گردآوری سیستم و استفاده از داده‌ها می‌پردازد. هرکدام از این رشته‌ها حائز گرایش‌های ویژه خود هستند که در دانشگاه‌های ایران به شرح زیرند:

مهندسی فناوری اطلاعات:

√ بازرگانی الکترونیکی
√ سیستم‌های چندرسانه‌ای
√ مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
√ امنیت اطلاعات
√ شبکه‌های کامپیوتری
√ مهندسی فناوری اطلاعات (IT)

گرایش‌های زنجیره مدیریت تکنولوژی اطلاعات:

√ مدیریت منابع اطلاعاتی
√ سیستم‌های اطلاعات پیشرفته
√ سامانه کیفیت فراگیر

گرایش‌های رشته مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات:

√ مدیریت شبکه
√ داده و امنیت شبکه
√ ارتباطات سیار
√ مدیریت ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات
√ سیستمهای چند رسانه‌ای

دروس تخصصی مهندسی تکنولوژی اطلاعات

درس‌های تخصصی کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات عبارتند از:

√ مبانی تکنولوژی اطلاعات
√ مهندسی فناوری اطلاعات
√ تجارت الکترونیکی
√مدیریت و کنترل پروژه‌های فناوری اطلاعات
√ برنامه‌ریزی استراتژیک تکنولوژی اطلاعات
√ آموزش الکترونیکی
√ محیط‌های چند رسانه‌ای
√ پروژه تکنولوژی اطلاعات
√ کارآموزی IT
√ گرافیک کامپیوتری

زمینه‌های اشتغال

با پروا به اشاعه روزافزون دنیای رایانه امروزه بیش از هر زمان دیگری احتیاج به متخصصان کامپیوتر دانستن می‌شود. امروزه یک مهندس رایانه اگر علاقمند به کار باشد، هیچ وقت با مشکل بیکاری روبه رو نمی‌شود. به خصوص مهندسین نرم انگیزه ها فرصت‌های شغلی اکثریت داشته و برای کارکردن دربایستن به امکانات و ساز و برگ زیادی ندارند. فرصت‌های شغلی این سلسله به حدی گسترده و متعدد است که نه تنها فارغ التحصیلان این دودمان به راحتی جذب بازار پیشه می شوند بلکه دانشجویان دو سال سرانجام این زنجیره نیز می توانند وارد بازار شغل شده و تکاپو کنند. برای مهندسین مشکل افزار هم امکان کار در شرکت‌های فرآوری کننده قطعات و دستگاه‌ها و مراکز صنعتی – تولیدی بسیار فراهم است و از عقیده سطح درآمدی هم با پروا به دانش و پشتکار شخصی در حتماً قابل قبول و ایده آلی قرار دارند. از طرفی با توجه به استفاده روزافزون از شبکه اینترنت مقوله پیشه در این جستار نیز بسیار مهیاست.

بازار پیشه در بیرون از کشور

پیش از هر چیز شایان ذکر است که به انگیزه تقرب میدان‌های تکاپو در هر دو رشته مهندسی رایانه و IT، بازار شغل و فعالیت‌های اقتصادی نیز در این دو دودمان بسیار به یکدیگر  نزدیک  است و داوطلبین پیشه در خارج نه بر بنیاد یکی از این دو رشته تحصیلی بلکه بر اساس توانایی‌های فردی می‌توانند گوی سبقت را جهت در پسندیدن اخذ کار (مسلما مرتبط با کامپیوتر) بربایند.

رشته‌های مهندسی مشکل افزار، نرم اسباب و IT (آنچه به عنوان IT در کشور ما تدریس می‌شود) در بیرون از این سرحدات به عنوان مجموعه‌ی مهندسی کامپیوتر شناخته می‌شوند که این گردآور بر اساس آمارگیری‌های اخیر (تاریخ آمارگیری: ۱۱ July 2007 ) پر درآمدترین زنجیره دانشگاهی محسوب می‌شود که بیشترین درآمد را عاید فارغ التحصیلان خویش می‌کند. رقم تخمینی ۱۰۴ هزار دلار در سال برای افراد با سابقه کاری ۱۰ سال به بالا شاهد بر این نکته است که دانشجویان این زنجیره با سعی و پشتکار می‌توانند آینده موفقی را برای خود در بیرون از کشور رقم بزنند. شمردن بیکاری در این زنجیره نیز نسبت به بسیاری از رشته‌ها بسیار کمتر است و حتی طبق شمردن اعلام شده دانشجویانی که هنوز تحصیل خویش را نیز به پسین نرسانده‌اند هم می‌توانند در حین تحصیل، شاغل یگانه از میدان‌های کاری مرتبط با این سلسله شده و به بهبود وضع اقتصادی خود در ساحل فرآگیری این علوم، بپردازند. کشورهای آلمان و آمریکا از دسته بزرگترین پذیرندگان مهندسین کامپیوتر و کشورهای هند و ژاپن هم بزرگترین صادرکنندگان آن‌ها محسوب می‌شوند. این در حالیست که بعد از آلمان کشورهای غرب اروپا، اسکاندیناوی و خاورمیانه گزینه‌های پسندیده و دردسترس‌تری برای دانشجویانی که هدف عزیمت از مملکت جهت پیشه و فعالیت در کشورهای سایر را دارند، است.

بازار پیشه دودمان مهندسی تکنولوژی اطلاعات

√ مطالعه، رسیدگی و امکان سنجی سخت افزار، شبکه و نرم افزار مورد نیاز

√ جمع آوری، سازمان دهی، طبقه بندی اطلاعات

√ برپایی و نگهداری نرم افزارهای مورد احتیاج مثل پست پارسی و آلت جستجوی اطلاعات فارسی

√ طراحی و پیاده سازی شبکه های محلی

√ مطالعه و بررسی ابزار مخابراتی مناسب برای انتقال اطلاعات

√ مطالعه و بررسی سیستم‌های نرم افزاری مناسب برای سازماندهی و استفاده از اطلاعات همانند سیستم‌های عامل و سیستم‌های بانک اطلاعاتی

√ مطالعه و شناسایی شیوه‌های جدید برای آگاهی رسانی

بازار کار زنجیره امنیت

√ تولید محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مانند:

√ حصار آتش ( fire walls )

√ سیستمهای مهار نفوذ ( Honey pots )

√ سیستمهای تشخیص نفوذ ( IDS & IPS )

√ سیستمهای پالایش ( Filters)

√ فراهم سازی امنیت لازم برای تراکنش‌های مالی بانک‌ها

√  فعالیت در مراکز دیتا و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت برای تامین امنیت سرورها

بازار کار سلسله بازرگانی الکترونیک

√ تکاپو در بانک‌ها حول محور پول الکترونیک مانند:

√ بانکداری اینترنتی

√ بانکداری از طریق موبایل

√ ایجاد سایت‌های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک

مکان‌هایی که در ایران می تاب در آن‌ها مشغول به کار شد

√ شرکت‌های نرم افزاری مانند همکاران سیستم و تربیت داده‌ها

√ شرکت‌های دشوار افزاری

√ شرکت‌های ارتباطی و شبکه

√ شرکت‌های مخابراتی

√ شرکت‌های بازرگانی مثل بانک‌ها و دیگر موسسات مالی و اعتباری
منبع:

طراحی سایت یکتا از علوم پیوسته به زنجیره تکنولوژی اطلاعات است. در این مقاله از مجموعه مقالات طراحی سایت ، تمام کوشش ما بر این است الی به طور کامل این رشته را برای شما شرح دهیم.

خیلی از مردم تکنولوژی اطلاعات رو اشتباه تفسیر می کنند و اندیشه می کنند همان دودمان رایانه ولی با نامی جدید است. درحالی که از کامپیوتر در فناوری اطلاعات به عنوان یک دست موزه بهره‌گیری میشود. فناوری اطلاعات بسیار از علم رایانه وسیع‌تر و پیچیده تر است. با توجه به اینکه این روز ها بحث انتخاب سلسله داغ است، در این مقاله طراحی سایت به شناسایی کامل سلسله تکنولوژی اطلاعات می پردازیم .
در این مقاله به مباحث چگونگی زنجیره در دانشگاه ها ، گرایش‌ها ، دروس ، زمینه‌های کارگماری در ایران و در خارج از کشور پرداخته شده است.

معرفی کامل دودمان تکنولوژی اطلاعات

فناوری اطلاعات (فا) (به انگلیسی: Information Technology یا IT)‏، همان طور که به‌وسیله مجلس تکنولوژی اطلاعات آمریکا (ITAA‎) تعریف شده‌است، «به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، حمایت یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، به ویژه برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه می‌پردازد». به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با مسائلی مشابه به کارگیری رایانه‌های الکترونیکی و نرم‌افزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن اتمام پذیرد.

اخیرا تغییر مقداری در این عبارت دیتا می‌شود تا این اصطلاح به طور صریح دایره ارتباطات مخابراتی را نیز دربرگیرنده گردد. فلذا عده‌ای اغلب مایلند تا عبارت «فناوری اطلاعات و ارتباطات» (فاوا) (Information and Communications Technology) یا به کوتاه ICT را به کار برند.
پیتر نورتون برنامه نویس و نویسنده سرشناس آمریکایی مهندسی فناوری اطلاعات را به این چهره تعریف می کند: مهندسی تکنولوژی اطلاعات بخشی از مهندسی است که به مطالعه و کاربرد داده ها و پردازش آنها، خرید خودکار، اندوخته سازی، مدیریت، کنترل، سوئیچینگ، مبادله، ارسال یا گرفتن داده و توسعه و به کارگیری سخت افزار، نرم افزار، میان افزار و پروسیجرهای مربوط به این فرایند وابستگی دارد.دکتر ریچارد لاهیر استاد دانشگاه استنفورد نیز درباره علمِ مهندسی فناوری اطلاعات می گوید: "مهندسی تکنولوژی اطلاعات عبارت است از جمع آوری, طبقه بندی, سازمان دهی, حفظ امنیت و نشر هرگونه اطلاعات اعم از صوتی, تصویری, متن و ... به وسیله ی آلت رایانه و فناوری های جدید دیگر. مهمترین و محوری ترین دستاورد این فناوری دسترسی سریع به اطلاعات و انجام امور بدون در عقیده اخذ فواصل جغرافیایی و فارغ از محدودیتهای زمانی است."
فناوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اساسی انسان، ساز و کار، ابزار، ساختار است، به طوری که در این فناوری، اطلاعات از راه رشته ارزشی که از بهم ملحق شدن این عناصر برپایی می‌شود جریان یافته و پیوستگی تعالی و تکامل سازمان را فراراه خویش قرار می‌دهد:

√ انسان: منابع انسانی، مفاهیم و اندیشه، نوآوری
√ ساز و کار: قوانین، مقررات و روشها، سازوکارهای بهبود و رشد، سازوکارهای ارزش گذاری و مالی
√ ابزار: نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و ارتباطات
√ ساختار: سازمانی، فراسازمانی مرتبط، جهانی

بسیاری مفهوم تکنولوژی اطلاعات را با کامپیوتر و انفورماتیک ادغام می‌کنند، این درحالیست که این‌ها ابزارهای فناوری اطلاعات می‌باشند نه تمامی آنچه که فناوری اطلاعات عرضه می‌کند. سید حامد خسروانی شریعتی در مقاله‌ای در همین گویه آورده‌است که:" با فرض اینکه فناوری اطلاعات یک سیب باشد، کامپیوتر، شبکه، نرم اسباب و دیگر ابزارهای مرتبط با این حوزه همانند دم سیب است که میوه توسط آن تغذیه می‌گردد، حال این خویش سیب است که فرآورده اصلی است و منظور و نتیجه در آن خلاصه می‌گردد.
زمینه‌های IT امروزه معنای اصطلاح «فناوری اطلاعات» بسیار گسترده شده‌است و بسیاری از جنبه‌های محاسباتی و تکنولوژی را دربر می‌گیرد و نسبت به گذشته شناخت این اصطلاح آسان‌تر شده‌است. چتر تکنولوژی اطلاعات تقریباً بزرگ است و بسیاری از زمینه‌ها را پوشش می‌دهد. کارآزموده تکنولوژی اطلاعات وظایف گوناگونی دارد، از نصب برنامه‌های کاربردی لغایت طراحی شبکه‌های پیچیده رایانه‌ای و پایگاه داده‌های اطلاعاتی. چند نمونه از زمینه‌های تکاپو کارآزمودگان تکنولوژی اطلاعات می‌تواند موارد زیر باشند:فناوری اطلاعات و علوم کتابداری و اطلاع رسانی بستگی تنگاتنگی با هم دارند.

√ مدیریت اطلاعات
√ پیاده‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای
√ مهندسی رایانه
√ طراحی سیستم‌های پایگاه داده
√ مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
√ سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت
√ مدیریت سیستم‌ها
√ امنیت
√ مدیریت خدمات تکنولوژی اطلاعات

فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های ایران

در اغلب کشورها این ادب در دانشگاه‌ها با عنوان سلسله «فناوری اطلاعات» (Information Technology) شناخته می‌شود، در حالیکه در ایران بر پای بست، تصمیم سازمان تعلیم عالی کشور عنوان «مهندسی تکنولوژی اطلاعات» برای این زنجیره بکار برده می‌شود و رشته‌ای نیز تحت عنوان مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به رهنمود وزارت ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات اخیراً در دانشگاههای ایران تدریس می‌شود وانگهی رشته‌ای با عنوان فقط «فناوری اطلاعات» وجود ندارد.[نیازمند منبع] در ضمن رشتهٔ میان‌رشته‌ای دیگری با عنوان زنجیره «مدیریت تکنولوژی اطلاعات» در دانشگاه‌های ایران و دیگر کشورها وجود دارد که از ترکیب دو رشته "مدیریت" و «فناوری اطلاعات» به وجود آمده‌است. دودمان مهندسی تکنولوژی اطلاعات به چگونگی سازماندهی و ساماندهی داده‌ها می‌پردازد و دودمان مدیریت فناوری اطلاعات به وضعیت گردآوری سیستم و استفاده از داده‌ها می‌پردازد. هرکدام از این رشته‌ها حائز گرایش‌های ویژه خود هستند که در دانشگاه‌های ایران به شرح زیرند:

مهندسی فناوری اطلاعات:

√ بازرگانی الکترونیکی
√ سیستم‌های چندرسانه‌ای
√ مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
√ امنیت اطلاعات
√ شبکه‌های کامپیوتری
√ مهندسی فناوری اطلاعات (IT)

گرایش‌های زنجیره مدیریت تکنولوژی اطلاعات:

√ مدیریت منابع اطلاعاتی
√ سیستم‌های اطلاعات پیشرفته
√ سامانه کیفیت فراگیر

گرایش‌های رشته مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات:

√ مدیریت شبکه
√ داده و امنیت شبکه
√ ارتباطات سیار
√ مدیریت ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات
√ سیستمهای چند رسانه‌ای

دروس تخصصی مهندسی تکنولوژی اطلاعات

درس‌های تخصصی کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات عبارتند از:

√ مبانی تکنولوژی اطلاعات
√ مهندسی فناوری اطلاعات
√ تجارت الکترونیکی
√مدیریت و کنترل پروژه‌های فناوری اطلاعات
√ برنامه‌ریزی استراتژیک تکنولوژی اطلاعات
√ آموزش الکترونیکی
√ محیط‌های چند رسانه‌ای
√ پروژه تکنولوژی اطلاعات
√ کارآموزی IT
√ گرافیک کامپیوتری

زمینه‌های اشتغال

با پروا به اشاعه روزافزون دنیای رایانه امروزه بیش از هر زمان دیگری احتیاج به متخصصان کامپیوتر دانستن می‌شود. امروزه یک مهندس رایانه اگر علاقمند به کار باشد، هیچ وقت با مشکل بیکاری روبه رو نمی‌شود. به خصوص مهندسین نرم انگیزه ها فرصت‌های شغلی اکثریت داشته و برای کارکردن دربایستن به امکانات و ساز و برگ زیادی ندارند. فرصت‌های شغلی این سلسله به حدی گسترده و متعدد است که نه تنها فارغ التحصیلان این دودمان به راحتی جذب بازار پیشه می شوند بلکه دانشجویان دو سال سرانجام این زنجیره نیز می توانند وارد بازار شغل شده و تکاپو کنند. برای مهندسین مشکل افزار هم امکان کار در شرکت‌های فرآوری کننده قطعات و دستگاه‌ها و مراکز صنعتی – تولیدی بسیار فراهم است و از عقیده سطح درآمدی هم با پروا به دانش و پشتکار شخصی در حتماً قابل قبول و ایده آلی قرار دارند. از طرفی با توجه به استفاده روزافزون از شبکه اینترنت مقوله پیشه در این جستار نیز بسیار مهیاست.

بازار پیشه در بیرون از کشور

پیش از هر چیز شایان ذکر است که به انگیزه تقرب میدان‌های تکاپو در هر دو رشته مهندسی رایانه و IT، بازار شغل و فعالیت‌های اقتصادی نیز در این دو دودمان بسیار به یکدیگر  نزدیک  است و داوطلبین پیشه در خارج نه بر بنیاد یکی از این دو رشته تحصیلی بلکه بر اساس توانایی‌های فردی می‌توانند گوی سبقت را جهت در پسندیدن اخذ کار (مسلما مرتبط با کامپیوتر) بربایند.

رشته‌های مهندسی مشکل افزار، نرم اسباب و IT (آنچه به عنوان IT در کشور ما تدریس می‌شود) در بیرون از این سرحدات به عنوان مجموعه‌ی مهندسی کامپیوتر شناخته می‌شوند که این گردآور بر اساس آمارگیری‌های اخیر (تاریخ آمارگیری: ۱۱ July 2007 ) پر درآمدترین زنجیره دانشگاهی محسوب می‌شود که بیشترین درآمد را عاید فارغ التحصیلان خویش می‌کند. رقم تخمینی ۱۰۴ هزار دلار در سال برای افراد با سابقه کاری ۱۰ سال به بالا شاهد بر این نکته است که دانشجویان این زنجیره با سعی و پشتکار می‌توانند آینده موفقی را برای خود در بیرون از کشور رقم بزنند. شمردن بیکاری در این زنجیره نیز نسبت به بسیاری از رشته‌ها بسیار کمتر است و حتی طبق شمردن اعلام شده دانشجویانی که هنوز تحصیل خویش را نیز به پسین نرسانده‌اند هم می‌توانند در حین تحصیل، شاغل یگانه از میدان‌های کاری مرتبط با این سلسله شده و به بهبود وضع اقتصادی خود در ساحل فرآگیری این علوم، بپردازند. کشورهای آلمان و آمریکا از دسته بزرگترین پذیرندگان مهندسین کامپیوتر و کشورهای هند و ژاپن هم بزرگترین صادرکنندگان آن‌ها محسوب می‌شوند. این در حالیست که بعد از آلمان کشورهای غرب اروپا، اسکاندیناوی و خاورمیانه گزینه‌های پسندیده و دردسترس‌تری برای دانشجویانی که هدف عزیمت از مملکت جهت پیشه و فعالیت در کشورهای سایر را دارند، است.

بازار پیشه دودمان مهندسی تکنولوژی اطلاعات

√ مطالعه، رسیدگی و امکان سنجی سخت افزار، شبکه و نرم افزار مورد نیاز

√ جمع آوری، سازمان دهی، طبقه بندی اطلاعات

√ برپایی و نگهداری نرم افزارهای مورد احتیاج مثل پست پارسی و آلت جستجوی اطلاعات فارسی

√ طراحی و پیاده سازی شبکه های محلی

√ مطالعه و بررسی ابزار مخابراتی مناسب برای انتقال اطلاعات

√ مطالعه و بررسی سیستم‌های نرم افزاری مناسب برای سازماندهی و استفاده از اطلاعات همانند سیستم‌های عامل و سیستم‌های بانک اطلاعاتی

√ مطالعه و شناسایی شیوه‌های جدید برای آگاهی رسانی

بازار کار زنجیره امنیت

√ تولید محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مانند:

√ حصار آتش ( fire walls )

√ سیستمهای مهار نفوذ ( Honey pots )

√ سیستمهای تشخیص نفوذ ( IDS & IPS )

√ سیستمهای پالایش ( Filters)

√ فراهم سازی امنیت لازم برای تراکنش‌های مالی بانک‌ها

√  فعالیت در مراکز دیتا و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت برای تامین امنیت سرورها

بازار کار سلسله بازرگانی الکترونیک

√ تکاپو در بانک‌ها حول محور پول الکترونیک مانند:

√ بانکداری اینترنتی

√ بانکداری از طریق موبایل

√ ایجاد سایت‌های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک

مکان‌هایی که در ایران می تاب در آن‌ها مشغول به کار شد

√ شرکت‌های نرم افزاری مانند همکاران سیستم و تربیت داده‌ها

√ شرکت‌های دشوار افزاری

√ شرکت‌های ارتباطی و شبکه

√ شرکت‌های مخابراتی

√ شرکت‌های بازرگانی مثل بانک‌ها و دیگر موسسات مالی و اعتباری
منبع: https://sitedesign-co.com/مقالات-طراحی-سایت/معرفی-کامل-رشته-فناوری-اطلاعات

«۳۲ کلمه شد. در ۳۲ کلمه توانستیم تعریف بازاریابی را خلاصه کنیم.»

این‌ها جمله‌های رابرت لوش (Robert Lusch) رییس کمیته تعریف بازاریابی در انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) پس از تلاش‌های طولانی و بی‌وقفه برای ارائه‌ی تعریف بازاریابی امروزین در سنه ۲۰۰۴ است.

این گونه حساسیت و حتی گزارش از شمار کلمات، نشانه می‌دهد که تعریف یک واژه و به طور خاص، تعریف مدیریت بازاریابی الی چه حتماً می‌تواند مهم و حیاتی باشد.

این شغل مایه می‌شود دقیقاً بدانیم به دنبال چه باشیم و چه چیزهایی را از نخستینگی یادگیری بیرون کنیم.

بازاریابی (Marketing) واژه‌ای چنان مفصل است که مباحث زیاد مفصل و متنوعی را پوشش می‌دهد (چنان‌که قبل از این گفته‌ایم، به چنین اصطلاحاتی، Umbrella-term یا واژه‌های چتری می‌گویند).

در باره چنین واژه‌هایی، تعریف مناسب، اهمیت مضاعف پیدا می‌کند.

بازاریابی چیست؟ بررسی مفهوم بازاریابی
به همان اندازه که در تاریخچه بازاریابی، احتمالاً تغییر و دگرگونی بوده و هستیم، تعریف مارکتینگ و بازاریابی هم، پیوسته مبتلا تحول و دگرگونی شده است.

در اینجا پنج تعریف را با هم بازبینی می‌کنیم (اگر حوصله‌ی احضار همه‌ی تعریف‌ها را ندارید، سر راست به سراغ تعریف بازاریابی کاتلر بروید):

تعریف انجمن اساتید بازاریابی آمریکا از بازاریابی (۱۹۳۵)
تعریف بازاریابی بدست انجمن بازاریابی آمریکا (۱۹۸۵)
تعریف بازاریابی بدست مجلس بازاریابی آمریکا (۲۰۰۴)
تعریف بازاریابی توسط مجلس بازاریابی آمریکا (۲۰۰۷)
تعریف بازاریابی از نقطه نظر فیلیپ کاتلر
بعد از مرور تعریف های بازاریابی، به پاسخ دو سوال هم می‌پردازیم:

جایگاه برندسازی و تبلیغات در تعریف بازاریابی کجاست؟
آیا فروش را هم زیرمجموعه بازاریابی در عقیده می‌گیرند؟
تعریف بازاریابی (انجمن اساتید بازاریابی)
نخستین تعریف مارکتینگ یا بازاریابی به شکل رسمی توسط انجمن اساتید بازاریابی آمریکا ارائه شد.

آن‌ها بازاریابی را در سنه ۱۹۳۵ چنین تعریف کردند:

بازاریابی اجرای فعالیت‌هایی در فضای سوداگری است که جریان کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرف‌کننده هدایت می‌کند.

همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، این تعریف تحت تأثیر بازار کالا و خدمات در اوایل قرن بیستم است. بازاری که دسته عمده‌ی آن را کارخانه ها تشکیل می‌دادند و پس از این‌که فرآورده از خط فرآوری خارج می‌شد، بازاریابی باید آن را به سمت بازار مصرفی هدایت می‌کرد (به زبان خودمان باید بگوییم: Push می‌کرد و سعی می‌کرد زودتر کالا و فرآورده به مصرف برسد).

تعریف بازاریابی (انجمن بازاریابی آمریکا – ۱۹۸۵)
حدود نیم قرن، تعریف انجمن اساتید بازاریابی آمریکا، در کتاب‌ها و مقاله‌ها نقل می‌شد و به عنوان تعریف استاندارد بازاریابی پذیرفته شده بود.

انجمن بازاریابی آمریکا در سنه ۱۹۸۵ تعریف جدیدی از بازاریابی را ارائه کرد:

بازاریابی گرد از وظایف سازمانی و مجموعه‌ای از فرایندهای پیوسته با خلق ارزش، اطلاع‌رسانی درباره‌ی آن ارزش و تحویل آن به مشتریان است.

بازاریابی هم‌چنین مدیریت وابستگی با مشتریان را، به شکلی که منافع سازمان و ذی‌نفعان آن را تأمین کند، دربرگیرنده می‌شود.

پنجاه سال گذشت لغایت در اواخر سده بیستم، مفهوم ارزش و ارزش آفرینی، در فضای مدیریت و بازاریابی جایگاه خویش را یافت.

اصطلاح مشتری هم جای مصرف کننده را گرفت و وابستگی با مشتری معنا پیدا کرد (با احضار این تعریف، می‌توانید حس کنید که رقابت، در آن‌ سال‌ها به تدریج معنا پیدا کرده است).

تعریف بازاریابی (انجمن بازاریابی آمریکا – ۲۰۰۴)
بازاریابی فرایند برنامه ریزی و اجرای فعالیت‌های مربوط به شکل‌گیری، قیمت گذاری، ترویج و توزیع ایده‌ها، کالاها و خدمات است؛

به شکلی که در تبادلات انجام شده، اهداف فردی و سازمانی تأمین شوند.

شاید بتوان گفت کلمه‌ی کلیدی تعریف در سنه ۲۰۰۴، ایده است.

البته به جای واژه‌ی تولید هم از اصطلاح شکل گیری (Conception) بهره‌گیری شده و بها گذاری هم در تعریف جای خویش را پیدا کرده است.

باز هم تشخیص این نکته سخت نیست که گسترش دنیای دیجیتال، باعث شد که در کناره واژه‌های کالا و خدمت، واژه‌ی ایده هم به فضای مارکتینگ راه پیدا کند.

تعریف بازاریابی (انجمن بازاریابی آمریکا – ۲۰۱۳)
تعریف زیر، جدیدترین تعریف بازاریابی است که در سال ۲۰۰۷ ارائه شد و ۲۰۱۳ هم پس از تجدید نظر و بررسی مجدد، هم‌چنان باره اتفاق عقیده بود (منبع):

Marketing is the activity, set of institutions, and processes for creating, communicating, delivering, and exchanging offerings that have value for customers, clients, partners, and society at large.

بازاریابی مجموعه‌ی نهادها، فعالیت‌ها و فرایندهایی است که به خلق، بستگی [اطلاع‌رسانی و کسب اطلاع]، تحویل و تبادل پیشنهادها (Offerings) مربوطند.

مبادله‌هایی که برای مشتریان، کارفرما، شرکا و در مقیاس بزرگتر، جامعه، ارزشمند محسوب می‌شوند.

آخرین تعریف مجلس بازاریابی آمریکا – که هنوز هم همان تعریف باره اشاره و گواهمندی قرار می‌گیرد – دو نکته‌ی کلیدی را در خویش دارد:

نکته‌ی اول، به کارگیری اصطلاح توصیه (Offering) است.

بعد از این‌که در کنار واژه‌ی کالا، واژه‌ی خدمت هم قرار گرفت، اصطلاح محصول (Product) متولد شد. به عقیده می‌رسد که پس از گسترش دنیای دیجیتال و عرضه‌ی امکانات جدیدی که به سادگی نمی‌شد آن‌ها را کالا یا خدمت نامید، دنیای بازاریابی اصطلاح رهنمود (Offering) را ترجیح می‌دهد.

شاید دیاگرام زیر، این بحث را شفاف‌تر کند:

چرا از اصطلاح Offering یا پیشنهاد در تعریف بازاریابی و بحث مدیریت بازاریابی بهره‌گیری می‌شود؟

بیایید به یک نمونه فکر کنیم. آیا شما در گفتگوهایتان جمله‌ی «من از خدمات اینستاگرام کاربرد می‌کنم» را به شغل می‌برید؟

احتمالاً حتی در ذهن‌تان هم چنین تصویری از اینستاگرام ندارید (خدماتی که ارائه می‌شود و من کاربرد می‌کنم).

ما معمولاً می‌گوییم: اینستاگرام داری؟

یا می‌گوییم: توی اینستاگرام هستی؟

این گونه ارزش آفرینی، با آن‌چه به شکل سنتی به عنوان کالا و خدمت (= محصول) می‌شناختیم، تفاوت دارد.

به همین علت، به عقیده می‌رسد کارشناسان بزرگ بازاریابی جهان، به نتیجه رسیده‌اند که اصطلاح توصیه (Offering) جامع‌تر از واژگان اسبق است.

نکته‌ی دومی که حد به آن توجه کرده‌اید، توجه به نقش کسب و کارها در سطح کلان جامعه است. این نکته، به مباحثی همانند مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و در شکل کلی‌تر، نگرش سیستمی اشاره دارد.

تعریف بازاریابی کاتلر
اگر حوصله‌ی جزئیات تعریف‌های آکادمیک را نداشته باشید، می‌توانید تعریف کاتلر از بازاریابی را بخوانید و به خاطر بسپارید.

تعریفی ساده و قشنگ که می‌توان آن را کمی عملیاتی‌تر هم دانست.

فیلیپ کاتلر که کتاب مدیریت بازاریابی او، یک منبع و مرجع معتبر جهانی برای تعلیم بازاریابی است، بازاریابی را به صورت پایین تعریف می‌کند:

بازاریابی، ادب و هنر کشف، خلق و ارائه‌ی ارزش،

با قصد تأمین نیازهای یک بازار هدف، هم‌زمان با کسب فایده است.

بازاریابی، مایحتاج و خواسته‌های تأمین نشده را تشخیص می‌دهد؛

بازارِ آن‌ها را تعریف کرده، حجم این بازار را اندازه گیری و سود بالقوه‌اش را تخمین می‌کند.

مشخص می‌کند که کدام دسته از بازار را می‌تواند بهتر تأمین کند؛

و سپس محصولات و خدمات مناسب را طراحی و گسترش می‌کند.

جایگاه برندسازی و تبلیغات، در تعریف بازاریابی کجاست؟
برای کسانی که علاقه و تعصب ویژه روی برندسازی و تبلیغات دارند، ممکن است این سوال قبل بیاید که چرا در تعریف بازاریابی،‌ اشاره‌ای به این دو حوزه‌ی مهم نشده است.

در استجابت باید گفت: در این‌که برندسازی و تبلیغات، زیرمجموعه‌ی مدیریت بازاریابی است، تردیدی نیست.

اما این دو مفهوم زیر عنوان Communicating (ارتباط و ارسال پیام) جا گرفته‌اند. به عبارت دیگر، تبلیغات و برندسازی، از جنس برقراری وابستگی با مشتری (یا بازار هدف) و ارسال پیام درباره‌ی ویژگی‌های کسب و کار، محصولات آن و نیز پیشنهادهای ارزشمند برای مشتری است.

آیا فروش زیرمجموعه مارکتینگ محسوب می‌شود؟
گاهی اوقات، اصطلاح بازاریابی (یا مارکتینگ) چنان به شکل عمومی باره اشاره پیمان می‌گیرد که فروش را هم دربرگیرنده می‌شود.

اما اگر بخواهیم ریزبین باشیم، بهتر است فروش (Selling) را جدای از بازاریابی (Marketing) در نظر بگیریم.

در کتاب‌های بازاریابی هم، معمولاً اگر اشاره‌ی مختصری به فروش می‌شود، بیشتر بحثِ سیستم فروش است و نه فروشندگی.

کاتلر هم در کتاب بازاریابی خود با حجم بیش از هشتصد صفحه، بحث فروش را صرفاً به عنوان یک جستار فرعی در انتهای فصل Communication مطرح کرده و اگر اشارات او به سیستم فروش را متمایز کنیم، اشاره‌های بسیار محدودی به بحث فروش شخصی و تعلیم فروش در کتاب او باقی می‌ماند.

بنابراین به عقیده می‌رسد بهتر است ارتباط با مشتری فروش و فروشندگی را اغلب زیرمجموعه‌ی مذاکره فرض نماییم الی مدیریت بازاریابی.

lما این بحث را به تفصیل، یک بار با عنوان تفاوت ویزیتور و بازاریاب و یک مرتبه هم در مرور مقاله‌ی کم و بیش بینی بازاریابی (نوشته‌ی تئودور لویت) مطرح و بررسی کرده‌ایم.

WiFi طریق بیسیم برای ایجاد و اداره شبکه است که به آن شبکه سازی ۸۰۲.۱۱ و شبکه سازی بیسیم نیز گفته می شود . بزرگترین نقطه قوت WiFi ، سادگی آسان است . شما می توانید کامپیوترهای منزل یا محل کار خود را بدون نیاز به سیم به یکدیگر متصل کنید .


اگر در دفتر کار خویش یک شبکه داشته باشید ، طریق های بسیار زیادی برای پیوست کامپیوترهای شبکه شما به هم وجود دارد .
WiFi شیوه بیسیم برای برپایی و گردانیدن شبکه است که به آن شبکه سازی ۸۰۲.۱۱ و شبکه سازی بیسیم نیز گفته می شود . بزرگترین نقطه قوت WiFi ، سادگی آسان است . شما می توانید کامپیوترهای منزل یا محل کار خود را بدون احتیاج به سیم به یکدیگر متصل کنید . کامپیوترهایی که شبکه را تشکلیل می دهند می توانند الی بیش از ۱۰۰ فوت از هم فاصله داشته باشند .
در این مقاله ما در باره دو جنبه متفاوت WiFi بحث خواهیم کرد . نخست ما در رابطه با تکنولوژی پایه که امکان شبکه سازی WiFi را فراهم می کند بحث می کنیم .
سپس در باره سخت افزار باره بیچارگی برای ساخت شبکه WiFi توضیحاتی را ارائه می کنیم و سپس در راه درک مسائل مرتبط با تنظیم و دسترسی به یک WiFi hotspot در خانه به شما کمک می کنیم .

 

● شبکه Walkie_Talkie .

اگر می خواهید با شبکه سازی بیسیم در ساده ترین سطح آن آشنا شوید ، یک زوج Walkie_Talkie ارزان بها ۵ دلاری را در عقیده بگیرید . اینها رادیوهای کوچکی هستند که توانا به ارسال و گرفتن امواج رادیویی می باشند . وقتی در یک Walkie_Talkie گفتگو می کنید ، صدای شما بدست یک میکروفون گرفتن می شود . سپس به شکل یک فرکانس رادیویی کد گذاری می شود و بدست آنتن آن ارسال می گردد . Walkie_Talkie دیگر می تواند امواج ارسال شده را بدست آنتن خود دریافت کند ، صدای شما را که به شکل امواج رادیویی کد گذاری شده decode کند و آن را از یک بلند گو توزیع نماید .
یک Walkie_Talkie نمونه مثل این ، با قدرت سیگنالی در نزدیک ۰.۲۵ وات امواج را ارسال می کند و برد آنها می تواند و برد آنها می تواند به نزدیک ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ فوت برسد . بیایید انگار کنیم که شما منظور دارید دو کامپیوتر را با به کارگیری تکنولوژی Walkie_Talkie در یک شبکه به هم وصل کنید :
شما هر دو کامپیوتر با یک Walkie_Talkie تجهیز می کنید .
شما برای هر دو کامپیوتر روشی را برای مشخص نمودن اینکه آیا هدف ارسال یا گرفتن امواج را دارد معین می نمایید .
شما روشی را بمنظور تبدیل کد های باینری ( دودویی ) ۰ و ۱ ها به دو beep متفاوت که Walkie_Talkie بتواند آنها را ارسال و دریافت کند و بین beep ها و ۰ و ۱ ها عمل تبدیل به سپریدن برساند مشخص می کنید .
این سناریو عملاً کار می کند . فقط مشکلی که در این زمینه هستی دارد این است که نرخ تبادل دیتا بسیار آهسته و کند است . یک Walkie_Talkie ۵ دلاری برای کار با صدای انسان طراحی شده است ، فلذا شما نمی توانید حجم زیادی از داده ها را به این طریق ارسال کنید . احتمالاً ۱۰۰۰ بیت در ثانیه .

 

● تکنولوژی رادیویی WiFi .

رادیوهایی که در WiFi استفاده می شود خیلی با رادیوهای بکار رفته در Walkie_Talkie های ۵ دلاری متفاوت نیست . آنها از توانایی ارسال و گرفتن برخوردار هستند . آنها دارای قابلیت و توانایی تبدیل ۰ و ۱ ها به امواج رادیویی و سپس تبدیل آنها به ۰ و ۱ ها هستند .


سه تفاوت عمده بین رادیوهای WiFi و Walkie_Talkie ها وجود دارد :
رادیوهای WiFi که با استاندارد های ۸۰۲.۱۱b و ۸۰۲.۱۱g کار می کنند در ۲.۴GHz امواج را ارسال می کنند ، در صورتیکه آنهایی که از استاندارد ۸۰۲.۱۱a پیروی می کنند در ۵GHz امواج را ارسال می نمایند . Walkie_Talkie های عادی عموماً در ۴۹MHz کار می کنند . فرکانس بالاتر امکان نرخ های دیتا ای بالاتر را فراهم می کند .
بهترین هارداکسترنال‌های روزدنیاباقیمت عالی
حرفه ای ترین آکادمی کنکور آنلاین کشور

رادیوهای WiFi از تکنیک های کد گذاری مترقی تری استفاده می کنند که بنوبه خویش موجب نرخ های دیتا ای بالاتری می شود . برای ۸۰۲.۱۱a و ۸۰۲.۱۱g ، تکنیک بکار گرفته شده ، orth_ogonal freguency_division multiplexing (OFDM) نام دارد . برای ۸۰۲.۱۱b این تکنیک با عنوان : Complementary Code Kying(cck) شناخته می شود .

رادیوهای بکار رفته در WiFi از قابلیت تغییر فرکانس ها برخوردار هستند .
کارت های ۶۰۲.۱۱b میتوانند مسیقیماً بر روی هر یک از این سه باند ارسال شوند ، یا می توانند پهنای باند رادیویی در دسترس را به چندین کانال و hop frequency بین آنها تبدیل کنند . مزیت frequency hopping در این است که در مقابل نارسایی و پارازیت بسیار ایمن تر است و به چندین عدد از کارت های WiFi دستور می دهد بطور همزمان و بدون برپایی نابسامانی در کار هم با یکدیگر مکالمه کنند .
بدلیل اینکه آنها امواج را با فرکانس های زیاد بالاتری در مقایسه با Walkie_Talkie ها ارسال می کنند ، و بدلیل تکنیک های کدگذاری بکار رفته در آنها ، رادیوهای WiFi می توانند در هر ثانیه دیتا های بسیار زیادی را گردانیدن و کنترل کنند .
۸۰۲.۱۱b می تواند تا ۱۱ مگابیت در ثانیه ( اگر چه ۷ مگابیت درثانیه معمول تر است ، و ۸۰۲.۱۱b در صورتیکه نابسامانی زیادی وجود داشته باشد الی کمتر از ۱ یا ۲ مگابیت در ثانیه تنزل می کند ) را handle کند . ۸۰۲.۱۱g و ۸۰۲.۱۱a می توانند الی ۵۴ مگابیت در ثانیه را handle کنند ( اگر چه ۳۰ مگابیت در ثانیه معمول تر است ) .
شما ممکن است از اینکه نامگذاری از کجا نشات گرفته است دچار کنجکاوی شوید . انستیتوی مهندسان الکتریک و الکترونیک استانداردها را ایجاد می کند ، و آنها این استانداردها را به شکل منحصر به فردی عدد گذاری می کنند . استاندارد ۸۰۲.۱۱ شبکه های بیسیم را در بر می گیرد . حروف b،a و g به سه گونه استاندارد متفاوت اشاره می کنند :
۸۰۲.۱۱b اولین نسخه ای بود که به بازار مصرف قبض و کندترین و ارزان قیمت ترین در بین این سه استاندارد محسوب می شود . همانگونه که در بالا اشاره شد ، ۸۰۲.۱۱b در ۲.۴GHz ارسال می شود و می تواند الی ۱۱ مگابیت در ثانیه را کند .
۸۰۲.۱۱a نسخه بعدی این استاندارد بود که در ۵GHz عمل می کند و توانا است تا ۵۴ مگابیت در ثانیه را handle کند .
۸۰۲.۱۱g آمیزه ای از هر دو باره پیش است که در ۲.۴GHz عمل می کند ولی دارای سرعت ۵۴ مگابیت در ثانیه ای ۸۰۲.۱۱a است .
خوشبختانه ، تمام این تکنولوژی های رادیویی در کارت WiFi گنجانده شده است که کاملاً هم نهان است . به راستی ، WiFi ، یکی از ابتدایی ترین تکنولوژی هایی است که شما از آن استفاده کرده اید

 

● اضافه کردن WiFi به یک کامپیوتر .

یکی از بهترین چیزها در مورد WiFi سادگی آن است . تعداد زیادی از laptop های جدید با کارت WiFi توکار به بازار عرضه شده اند ـ ـ در بسیاری از موارد شما برای آغاز کار با WiFi مجبور به انجام هیچ کاری نیستید . وانگهی اضافه کردن یک کارت WiFi به یک laptop کهن تر یا به یک کامپیوتر رومیزی زیاد ساده است . کاری که باید اتمام دهید عبارت است از :
یک کارت شبکه ۸۰۲.۱۱b ، ۸۰۲.۱۱a یا ۸۰۲.۱۱g بخرید . ۸۰۲.۱۱g از مزیت سرعت های بالاتر و قابلیت کار و تطابق مناسب در تجهیرات ۸۰۲.۱۱b برخوردار است .
برای یک laptop ، این کار بطور معمول یک کارت PCMCIA که آن را در شکاف PCMCIA کامپیوتر قابل حمل خود قرار می دهید خواهد بود . یا می توانید یک آداپتور بیرونی کوچک خریداری کنید و آن را به یک درگاه USB وصل کنید .
برای یک کامپیوتر رو میزی ، شما می توانید یک کارت PCI که آن را در تو کامپیوتر نصب می کنید خریداری کنید و یا یک آداپتور بیرونی کوچک که می توانید از راه کابل USB آن را به کامپیوتر متصل کنید تهیه نمایید .
کارت را نصب کنید .
درایورهای کارت را نصب کنید .
به hotspot دسترسی پیدا کنید .
یک hotspot عبارت است از یک نقطه برای یک شبکه WiFi که یک جعبه کوچک است که به اینترنت متصل شده است . این جعبه دربرگیرنده یک رادیوی ۸۰۲.۱۱ است که می تواند بطور همزمان با بیش از ۱۰۰ کارت ۸۰۲.۱۱ صحبت کند . در حال حاضرWiFi hotspot های زیادی در مکان های مثل رستوران ها ، هتل ها ، کتابخانه ها و فرودگاه ها وجود دارد . شما وانگهی می توانید hotspot خودتان را به روشی که ادامه این مقاله خواهید رویت در منزل برپایی کنید .

منبع:  https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/wifi-technology.html

به عقیده می‌رسد قرار است بعدها درصد قابل توجهی از گوشی‌ها تکنولوژی حسگر نشانه انگشت پایین نمایشگر را گرفتن کنند. کوالکام روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد با شرکت چینی BOE همکاری کند لغایت بتواند از فناوری حسگر اثر انگشت خود برای نمایشگرهای این کمپانی بهره ببرد.

 

BOE پس از سامسونگ دومین سازنده بزرگ نمایشگرهای اولد گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. پنل‌های این شرکت چینی در گوشی‌های تاشو مشابه هواوی میت Xs و موتورولا ریزر و همچنین گجت‌های شرکت‌هایی مشابه اوپو، نوبیا و دیگر برندها باره کاربرد پیمان گرفته است. کوالکام از راه مشارکت با BOE نه‌تنها می‌تواند فناوری حسگر اثر انگشت خود را روانه‌ی گوشی‌های اکثریت کند، بلکه در بازار مهم چین یک شریک تجاری تاثیرگذار به دست می‌آورد. باید خاطرنشان نماییم که الی اکنون که فقط برخی از گوشی‌های سامسونگ از فناوری حسگر اثر انگشت مبتنی بر امواج صوتی کوالکام استفاده کرده‌اند.

 آگاهی ها تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,حسگر نشان انگشت
 

کوالکام و BOE گفته‌اند که این همکاری فقط محدود به گوشی‌های هوشمند نیست و گجت‌های بر پایه XR (ترکیبی از حقیقت مجازی و افزوده) و گجت‌های هوشمند خانگی هم از این فناوری بهره‌مند خواهند شد. آن‌ها انتظار دارند که گجت‌های مجهز به این فناوری در نصف دوم سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار شوند.

 

یک شروع نه‌چندان موفق

در سال ۲۰۱۸، کوالکام فناوری حسگر پرتو انگشت بر پایه امواج صوتی را شناسایی کرد که از این امواج برای معرفی خطوط نشانه انگشت و بسط دادن قفل گوشی کاربرد می‌شود. این کمپانی اعلام کرد که فناوری موردنظر سریع‌تر و ایمن‌تر از سیستم تشخیص چهره شرکت‌هایی همانند سامسونگ و دیگر تکنولوژی‌های نشانه انگشت زیر نمایشگر بر پایه سنسورهای اپتیکال است که در ریشه-بن-بیخ برای این شغل از نشان انگشت کاربر عکس می‌گیرند.

 

سامسونگ هم برای گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ تصمیم گرفت از این فناوری سهم ببرد. به همین خاطر در این گوشی‌ها سایر شاهد حسگر نشانه انگشت فیزیکی نبودیم و وانگهی سامسونگ اسکنر مربوط به عنبیه چشم را هم حذف کرد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,حسگر نشانه انگشت
اما حسگر اثر انگشت پایین نمایشگر کوالکام که از امواج صوتی کاربرد می‌کند، نتوانست به طور کامل وعده‌های ارائه شده را پژوهشگر کند. در همان زمان، کارشناسان ذیل بودن سرعت این حسگر و کاستی پیمان دادن انگشت در مکان دقیق را مطرح کردند. حتی در ماه اکتبر، یک زن انگلیسی اعلام کرد که صرفا با به کارگیری محافظ نمایشگر ارزان‌قیمت می‌توان حسگر گلکسی اس ۱۰ را دور زد. سامسونگ و کوالکام سپس با همکاری یکدیگر توانستند یک آپدیت نرم‌افزاری برای این مشکل ارائه کنند.
جدیدترین و بهترین پاوربانک ها با قیمت عالی
مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف موعد انتظار

 

کوالکام دو ماه بعد نسخه جدیدی از این فناوری به اسم ۳D Sonic Max را شناسایی کرد. منطقه شناسایی این تکنولوژی ۱۷ مساوی بزرگ‌تر از دودمان قبلی است که این یعنی کاربران می‌توانند برای قرار دادن انگشت خود از ناحیه بسیار بزرگ‌تری سهم ببرد. وانگهی سازندگان می‌توانند قابلیت معرفی دو انگشت را برای بسط دادن قفل گوشی عملی کنند که امنیت این فرایند را لغایت حد زیادی افزایش می‌دهد. اگرچه این سنسور بسیار بزرگ‌تر شده، اما سریع‌تر از نسل پیشین خود نیست و همین موضوع هم اعتراضات زیادی به همراه داشته است. در پایان باید خاطرنشان کنیم گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ سامسونگ از همین فناوری برای حسگر اثر انگشت پایین نمایشگر کاربرد می‌کنند.

منبع:  https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11051156.html

بچه ها خو دارند الی تکالیف خودشان را جلوی تلویزیون و یا در حالت درازکش اتمام دهند، آنها برادر دارند تکالیف خویش را در ساحل پدر و والده خود و روی میز پیشخوان و یا روی کابینت بنویسند که این شغل تمرکز حواسشان را ناچیز میکند و نمی توانند تکالیف خویش را به راستی سپریدن بدهند.میز تحریر تاشو براحتی این احتیاج بچه ها را برطرف میکند.میز تحریر تاشو کودک
میز ساخته شده از چوب و فلز
میز مطالعه تاشو  با تنظیم سه وضعیتی ، بسیار پسندیده پیرامون آپارتمانیاست و در مواقع نیازنداشتن می تاب آن را به راحتی جمع کرد و در یک گوشه پیمان عدل میز تحریر تاشو را می طاقت در سه  درجه تنظیم کرد به دلیل همین کارایی برای تمام سنین مناسب است.میز تحری تاشو با جنس پایه ی آن  زیاد مقاوم و سبک است ، علاوه بر تمام این موارد این میز تحریر تاشو را یک میز چندکاره می طاقت نامید که علاوه بر تحریر برای خیاطی و اتو کشیدن و مواردی از این دست نیز می تاب بهره‌گیری نمود، صفحه این میز از جنس ورق ام دی اف ملامینه است که مایه می شود هیچ خط و خشی بر روی میز تحریر تاشو برپایی نشود.میز تحریر تاشو
امکانات میز تحریر تاشو دخترانه
میز تحریر تاشو با توانایی تاشدن و تنظیم شدن  به شما این امکان را می دهد  که در مواقع عدم نیاز، میز تحریر تاشو کودک را جمع کرده و در گوشه ای پیمان دهید یا حتی با خود به محیط پیشه یا تحصیل ببرید. علاوه بر این باره می نا تنظیم شدن  صفحه این میز را وجه تمایز اصلی از میزهایهم ردیف اش دانست چرا که با قرار دادن 3 درجه تنظیم ارتفاع این امکان به مخاطب دیتا شده فروش میز تحریر فانتزی الی برای تمام سنین بتوان کاربرد نمود.لبه های پی وی سی میز تاشو کودک  مایه عدم نفوذ آب به درون صفحه میز می شود و پایه های پروفیلی و سخیف ولی تغییر ناپذیر این میز در سررسید تاشدن براحتی داخل هم جمع میشوند و صفحه میز تحریر تاشو با حالت جمع شونده روی پایه ها  پیمان میگیرد و براحتی متوان میز را به هر جایی حمل نمود.میز تحریر 
امکانات دیگر:
میز مطالعه به انگیزه طراحی زیبا و جمع جور قابل بهره‌گیری در کلیه مکان های منزل،  با دکورهای گوناگون است. حتی می ‌توان از میز تحریر تاشو در زاویه فضای پذیرایی، برای استفاده دو منظوره مطالعه و دکوری استفاده نمود.
کاربرد های میز تاشو کودک
در خانه های معاصر بایستگی وجود چندین میز با کاربرد های گوناگون به نکویی دریافتن می شود ؛ یکی از این میز ها ،میزتحریر است که با افزایش تعداد افراد خانواده و یا سطح مطالعه این بیچارگی اغلب هم می شود اما برای گزینش یک میز مطالعه مناسب باید به استانداردهای مورد نیاز یک میز پروا اخص ای داشت چرا که نامناسب بودنمیز تحریر و میز کامپیوتر یا بهتره بگوییم میز مطالعه علاوه بر اینکه مایه ناکارامدی آن می شود بلکه مایه ایجاد مشکلات پرشمار ای جسمی در ستون فقرات ، گردن و غیره میشود.
میز تحریر تاشو دخترانه
ابعاد میز تحریر کودک
در حالت جمع شده
ارتفاع، درازا و پهنا 6*70*85 سانتی متر
حالت باز
70*55*66 سانتی متر می باشد
سه گیره در پایین میز تاشو کودک  قرار دیتا شده است که امکان تنظیم میز با شیب های گوناگون را فراهم نموده است.
میله هایی برای پیمان دادن پاها نیز در ذیل میز قرار داده شده است که چگونگی پیمان گیری کودک را در بهترین شرایط تنظیم می نماید.
ویژگیهای محصول:
 از ویژگی های برجستهاین میز امکان تنظیم شیب سطح میز می باشد که در سه حالت
با ارتفاع های 66*66 سانتی متر
66*71 سانتی متر
66*74 سانتی متر
را فراهم می نماید. با تنظیم شیب می توانید بهترین موقعیت پیمان گیری برای کودک خود را ایجاد کنید. جمع و بسط دادن این ست میز و صندلی بسیار ساده است که  به راحتی می توانید میز  را جمع کنید و یا باز کنید.

فزونه‌های زیادی در مخزن وردپرس موجودند که روز به روز بر احصاییه آن‌ها افزوده می‌شود. اما از بین همه آن‌ها تعدادی به عنوان بهترین افزونه‌های وردپرس شناخته می‌شوند. کل ما به عنوان صاحبان وبسایت باید بدانیم که این افزونه‌های منتخب در سنه کدام‌ها هستند. معمولا این افزونه‌ها بر پایه عقیده کارآزمودگان انتخاب شده و فاکتورهای استاندارد را برای بهره‌گیری دارند. یادتان باشد که دائم پیگیر بهترین پلاگین‌های وردپرس باشید تا بتوانید گزینه‌های استاندارد و قابل قبولی را گزینش کنید. حال اگر موافق باشید با هم دیگر به رسیدگی این افزونه‌های استاندارد و حرفه‌ای در سال 98 بپردازیم.
بهترین افزونه‌های وردپرس

یکی از انگیزه ها محبوبیت وردپرس هستی افزونه‌ها در دل آن است.  ابزار برتر سئو برای وردپرس  در غیر اینصورت وردپرس به تنهایی کارایی خاصی ندارد. این افزونه‌ها هستند که آن را تکمیل کرده و به شما یک وبسایت کامل تحویل می‌دهند. اما یک سایت وردپرسی به چه افزونه‌هایی نیاز دارد؟ آیا می‌دانید نصب بیش از حد و بدون آگاهی افزونه‌ها وبسایتتان را تخریب می‌کند؟ بعد لطفا بهینه شغل کنید.

امروز چند افزونه بایسته و استاندارد در سنه 1398 را که از نگاه کارآزمودگان بهترین افزونه‌های وردپرس هستند برایتان در نظر گرفتیم و می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم.
1- فرم‌ساز Contact form7
contact form7- فرم تماس 7
فرم تماس 7

همه ما وردپرسی‌ها با فرم تماس 7 آشنا هستیم و با نصب وردپرس با نخستین افزونه‌ فرمسازی که مواجه می‌شدیم فرم تماس 7 بود. به راستی این فرم‌ساز زیاد ساده امکانات پایه را برای برقراری بستگی بین شما و مشتریانتان امکان‌پذیر می‌سازد. البته این افزونه، حائز افزونه‌های جانبی برای مترقی شدن نیز دارد. مثلا می‌توانیم به کمک افزونه‌های جانبی آن فرم‌های چند مرحله‌ای ایجاد کنیم.
تنظیمات آن زیاد ساده بوده و پس از نصب، یک فرم پیش‌فرض برای شما ایجاد می‌شود که می‌توانید با کمک آن الگوبرداری کنید و فرم دلخواه خویش را بسازید. حالا با گرد از بهترین افزونه‌های وردپرس آشنا شدید، می‌توانید اطلاعات و آموزش کامل آن را در همیار وردپرس نگریستن کنید:
2- سئوی وردپرس با Yoast SEO
yoast seo- سئوی وردپرس
سئوی وردپرس

هر وبسایتی برای اینکه در موتورهای جستجو بهتر دیده شود باید عملیاتی را برای سئو سپریدن دهد. چند سالی‌ است که بهترین افزونه برای سئوی وردپرس افزونه yoast seo است. با این عملیات شما می‌توانید محتوای برپایی شده را بهینه کنید و با تمرکز بر روی کلمه کلیدی در گوگل رنک احسان کسب کنید. بروزرسانی فوق‌العاده منظمی داشته و امکانات زیادی از گذشته الی کنون به آن اضافه شده که به شما در بخش‌های گوناگون بهینه‌سازی وبسایت کمک می‌کند. ما آموزش کامل این افزونه را در همیار وردپرس برایتان تدوین کردیم:
3- مبارزه با اسپم‌ها با Akismet Anti-Spam
akismet- ضداسپم وردپرس
ضداسپم وردپرس

اسپم‌ها دائم در کمین وبسایت ما هستند و ما باید راه‌حل‌های اصولی را برای مقابله با آن‌ها بلد باشیم. افزونه Akismet نیز یکتا از بهترین پلاگین‌های وردپرس است که سابقه‌ای طولانی مدت داشته و باره قبول است. مدت زمانی کاربران وردپرس بیخیال شغل با آن شدند زیرا دشواری ها پیوست و حالت پرمیوم داشت اما راه‌حلی را نیز برای به کارگیری نسخه رایگان اکیسمت در همیار وردپرس به شما آموختیم تا بتوانید کماکان به شغل با این افزونه قدرتمند پیوسته دهید و اسپمرها را شکست دهید.
4- ساخت نقشه سایت با Google XML sitemap
xml sitemap- نقشه سایت
نقشه سایت

این افزونه نیز احد از ابزارهای مفید برای سئوی وردپرس است. به مرورگرها اجازه خواستن راحت‌تر مطالب موجود در وبسایتتان را می‌دهد و بهتر آن‌ها را نمایه می‌کند. به راستی گوگل به زبانی که ما می‌خوانیم و حالت دیداری که می‌بینیم عادت ندارد به همین انگیزه با کمک این افزونه ما همگی لینک‌ها و مطالب خود را بصورت XML درآورده و اینگونه گوگل به راحتی همگی مطالب ما را مشاهده کرده و ایندکس می‌کند. به محض اینکه این افزونه را فعال کنید، نقشه سایت برایتان ایجاد می‌شود. آموزش کامل شغل با آن را می‌توانید در همیار وردپرس ببینید.
5- افزایش سرعت وردپرس با WP Super Cache
super cache- حافظه کش
حافظه کش

به بازبینی زمان سرعت وبسایت با اتمام فعالیت‌های متعدد، اضافه شدن پست‌ها و برگه‌ها، اضافه کردن افزونه‌ها و سایر امور، کاهش مکشوف و باید مواظب این سخت باشیم. می‌گوییم مشکل! بله وقتی سرعت سایت مختصر می‌شود نباید انتظار داشته باشید کاربرانتان در آن باقی بمانند و صبر کنند. افزونه WP Super Cache احد از بهترین افزونه‌های وردپرس است که با حفظ کش، سرعت سایت را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. آموزش کامل پیشه با آن را نیز در همیار وردپرس برایتان در عقیده گرفتیم.
6- ساخت فروشگاه اینترنتی با Woocommerce
ووکامرس
ووکامرس

همه ما دیگر با افزونه ووکامرس آشناییم ولی این افزونه آنقدر گسترده است که گاهی یادمان می‌رود واقعا یک افزونه است. مطمئنا به عنوان یکتا از بهترین افزونه‌های وردپرس محسوب می‌شود که وظیفه ساخت انواع فروشگاه‌های اینترنتی را برعهده داشته و بروزرسانی‌های متعدد دارد. وانگهی از لحاظ پشتیبانی بسیار عالی عمل می‌کند. ما سری آموزش‌های ووکامرس را برایتان در همیار وردپرس در نظر گرفتیم که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را در مراحل ساخت و تکمیل فروشگاه اینترنتی خویش بخوانید.
7- بهینه‌سازی تصاویر با WP Smush

wp smush- بهترین افزونه‌های وردپرس

تصاویر از ملزومات هر پست و نوشته‌ای هستند زیرا به اتفاق شدن تصاویر با متن جذابیتی در خواستن ایجاد می‌کند. اما بهتر است تصاویری را که به شغل می‌برید بهینه‌سازی کنید. بله. تصاویر نیز احتیاج به بهینه شدن دارند و این‌کار با افزونه WP Smush در وردپرس امکان‌پذیر است. این افزونه عملکردی فوق‌العاده داشته و تصاویر را با فشرده‌سازی ناچیز حجم و بهینه می‌کند.
8- ساخت صفحات گرافیکی با Elementor Page Builder
elementor- صفحه ساز المنتور
صفحه ساز المنتور

گاهی نیاز به ساخت صفحاتی متفاوت با طراحی ویژه و خاصی داریم. برای این قصد می‌توانیم از صفحه‌ساز حرفه‌ای المنتور بهره‌گیری کنیم. با کمک المنتور می‌توانیم تمامی لندینگ‌ها و صفحات گوناگون را طراحی کنیم زیرا حائز المان‌های گوناگون و زیبایی است. این افزونه جدید است ولی از زمانی که روی پیشه آمده نظرات زیادی را به خویش جلب کرده است.
9- ویرایشگر متن TinyMCE Advanced
tinymce- ویرایشگر متنی وردپرس
ویرایشگر متنی وردپرس

اگر هنوز از ویرایشگر کلاسیک وردپرس کاربرد می‌کنید، برای اینکه بتوانید وابستگی بهتری با آن برپا کنید و امکاناتی نذیر رنگ فونت، اندازه فونت و… را به آن اضافه کنید لازم است از افزونه TinyMCE کمک بگیرید. به راستی یگانه از بهترین افزونه‌های وردپرسی است که باید در همان ابتدای پیشه آن را نصب کنید

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, شیوع کرونا

پس از آنکه بسیاری از شرکت های بزرگ از جمله نوکیا، سونی، آمازون و ال جی به دلیل شیوع کرونا از شرکت در کنگره جهانی موبایل خودداری کردند، این مراسم در سال جاری لغو شد.

به گزارش مهر به نقل از ورج، کنگره جهانی موبایل که بزرگترین رویداد صنعت موبایل به حساب می آید به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی شود.

 

پس از شیوع ویروس کرونا و خودداری شرکت ها از شرکت در این رویداد، سازمان GSMA (برگزار کننده این کنگره) آن را لغو کرد.

 

طی هفته جاری بسیاری از شرکت ها از جمله نوکیا، ZTE، سونی، اریکسون، آمازون، ال جی، دویچه تله کام به دلیل شیوع این بیماری اعلام کردند در این مراسم شرکت نمی کنند.

 

درهمین راستا خبرگزاری بلومبرگ به نقل از جان هافمن مدیر ارشد اجراییGSMA  نوشت شیوع ویروس کرونا برگزاری این رویداد را غیرممکن کرده است.

 

 پیش از این قرار بود کنگره جهانی موبایل از ۲۴ تا ۲۷ فوریه (۵ تا ۸ اسفند) در شهر بارسلونا واقع در  اسپانیا برگزار شود.

 

 

منیع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11047110.html

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید

کلیدهای فلزی، خودروهای دنده ‌ای، عینک و...

 

جهان هرگز از تحول و پیشرفت باز نایستاده است. هم اکنون روند تغییر و تحول جهان سرعت و شتاب بیشتری هم به خود گرفته ؛ طوری‌که به نظر می‌رسد ما به شکلی هفتگی شاهد جایگزینی خدمات جدید، فناوری‌های جدید و به طور کلی چیزهای جدیدتر با نسخه‌های قدیمی‌تر آن‌ها هستیم. آیا آخرین باری   که از طریق نوار کاست به موسیقی گوش دادید یا لوح فشرده فیلمی را از یک فروشگاه ویدئویی به اجاره گرفتید، یا از تلفن‌عمومی با کسی تماس برقرار کردید به خاطر دارید؟ باید این ‌احتمال را بدهید که بسیاری از چیزهایی که امروز از آن‌ها استفاده می‌کنید هم به زودی به خاطره تبدیل شوند. ما در این مطلب به برخی ابزارها و وسایلی اشاره کرده‌ایم که به نظر می‌رسد تا به امروز از قطار سریع پیشرفت و تکامل جا مانده‌اند اما به زودی سوار بر آن خواهند شد و جای خود را به ابزارهای جدیدتری خواهند داد. با ما همراه باشید.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید

1- قفل‌های هوشمند 

به جای کلیدهای فلزی

کلیدهای فلزی هنوز هم توسط بسیاری ‌از مردم در کشورهای مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند اما سیستم‌های امنیتی جدید فقط یک گام تا خالی‌تر کردن فضای موجود در جیب‌های ما فاصله دارد! مزایای قفل‌های هوشمند مانند قفل‌هایی که دارای کدهای عددی هستند به زودی، کلیدهای فلزی را به فراموشی خواهند سپرد. با استفاده از کلیدهای هوشمند دیگر کلیدی که گم شود، به سرقت برود یا در جایی فراموش شود وجود نخواهد داشت. با استفاده از داده‌های بیومتریک شما می‌توانید درخودرو، آپارتمان یا دفتر محل کارتان را بدون نیاز به کلید باز کنید.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید

2- قلم دیجیتال 

به جای کاغذ و خودکار

برای نسل آینده، نوشتن با قلم وکاغذ دست کمی از کارهای متعلق به عهد باستان نخواهد داشت! امروزه ما به طور عمده از دستگاه‌های الکترونیکی برای یادداشت‌برداری، برنامه‌ریزی روزانه، برقراری ارتباطات شخصی و حرفه‌ای، یادگیری و ... استفاده می‌کنیم. حتی دیگر ضرورتی برای امضای دستی نیز دیده نمی‌شود. هر فردی می‌تواند هرگونه اقدام رسمی را با یک امضای دیجیتال به ثبت برساند. در آینده نه چندان دور، بازدید از موزه‌ها تنها فرصت برای دیدن قلم وکاغذ و وسایل مرتبط با آن‌ها مانند منگنه، پرونده، نمابر، دستگاه کپی و اسکنر خواهد بود.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید

3- پول دیجیتال

 به جای پول‌کاغذی

در گذشته مردم مجبور بودند داخل شعب بانک بروند، فرم پر کنند و برای دریافت پول خود در صف انتظار بایستند. در واقع ما پول نقد را همه جا با خودمان حمل می‌کردیم اما این روزها رواج هرچه بیشتر استفاده از ‌کارت‌های اعتباری (حتی اگر انتقال وجه از طریق فناوری‌های موبایلی را هم در نظر نگیریم) ضرورت استفاده از پول نقد را به میزان زیادی کاهش داده است. کارشناسان می‌گویند سکه و اسکناس‌های کاغذی طی یک دهه آینده با شکل‌های جدیدی از پول جایگزین می‌شوند. هم‌اکنون در سوئد، کارت‌های اعتباری و بانکداری آنلاین تقریبا جایگزین پول کاغذی شده و ابزارهای پرداخت تلفن همراه، خرید محصولات را تنها با زدن چند ضربه به صفحه تلفن هوشمند امکان‌پذیر ساخته است.  

  

4-خودروهای اتومات به جای خودروهای دنده‌ای

در این‌که با افزایش استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک در خودروها، استفاده از دنده‌های دستی ‌در انواع ‌خودروهای تولیدی روزبه‌روز در حال کمتر شدن است هیچ تردیدی وجود ندارد. در جدیدترین گزارش سایت خبری-اقتصادی CNBC نیز به این موضوع اشاره شده است. براساس این گزارش از خودروهای جدیدی که در بازار کشورهای پیشرفته اروپایی به فروش می‌رسند تنها حدود ۱۲ درصد از خودروها را می‌توان با گیربکس دستی خریداری کرد. گرچه هنوز در بسیاری از کشورها شرایط به‌گونه دیگری است ولی افت شدید تعداد خودروهای تولید شده با گیربکس دستی در مقایسه با ۹ سال پیش، خبر از انقراض این نوع خودروها در آینده نزدیک دارد.

 

5-شارژ بی‌سیم به جای شارژرهای کابلی

بیشتر کاربران تلفن‌های هوشمند هنوز هم مجبورند برای افزایش میزان باتری گوشی‌شان، کابلی را به بدنه آن متصل کنند. در آینده نزدیک به لطف ارتباط بی‌سیم، دیگر نیازی به این کابل‌ها نیست. ‌حالا ما در آستانه پای نهادن به دورانی هستیم که در آن سردمداران عرصه فناوری به دنبال آن هستند تا کابل‌ها را به کلی از دنیای ما حذف کنند. کارشناسان پیش بینی می‌کنند ظرف مدت 10 سال یا کمتر، همه چیز از جمله شارژ دستگاه‌های الکترونیکی به شکل بی سیم انجام خواهد شد و سیم‌های شارژر و سردرگمی‌های ما برای یافتن سیم‌های شارژری که گم‌شان کرده‌ایم و قطع شدن‌های شان، به دنیای خاطرات‌مان خواهند پیوست. در تعریف مختصر شارژ بی‌سیم باید بگوییم این فناوری در واقع فرایندی برای شارژ وسایل مجهز به باتری بدون نیاز به هیچ سیم یا کابل است و انتقال بی‌سیم جریان برق به دستگاه گیرنده را امکان‌پذیر می‌کند. شارژ بی‌سیم به شارژ القایی هم شهرت دارد؛ البته شارژ القایی یکی از انواع شارژ بی‌سیم نیز محسوب می‌شود. 

 

6-پرداخت دیجیتال

 به جای کارت‌های اعتباری

در کنار گواهی نامه رانندگی و کارت شناسایی، کارت‌های اعتباری احتمالا مهم‌ترین اشیای  موجود در کیف جیبی شما هستند. با این حال عمر این کارت‌های پلاستیکی که شما برای خرید همه چیز از بنزین گرفته تا مواد غذایی، لباس و بلیت سینما از آن‌ها استفاده می‌کنید رو به پایان است. باید انتظار داشته باشید کارت‌های اعتباری تان به زودی جای خود را به پرداخت‌های دیجیتال بدهند. پرداخت‌های الکترونیک یا دیجیتال نه تنها سریع‌تر و راحت‌تر از پرداخت‌های فیزیکی هستند بلکه به دلیل وجود نداشتن چیزی برای حمل، گم شدن یا به سرقت رفتن، از امنیت بیشتری نیز برخوردارند. فناوری‌های نوین مانند دستیاران صوتی هوشمند باعث شده‌اند حتی گاهی برای انجام پرداخت‌ها نیاز به استفاده از گوشی هوشمند نیز نباشد. هم‌اکنون در برخی از کشورها پرداخت الکترونیکی به گزینه اول در پرداخت‌ها تبدیل شده است. به عنوان مثال در چین، ۴۰ درصد پرداخت‌ها، پرداخت دیجیتال است. همچنین بنابر تحقیقات موسسه مکینزی حجم تراکنش‌ها با استفاده از کیف پول‌های موبایلی با رشد ۴۵ درصدی سالانه تا سال ۲۰۲۲ به بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید

7-فروشگاه‌های اینترنتی

 به جای مراکز خرید

صاحبان مراکز خرید به خصوص مغازه‌های محلی و کوچک، طی چند سال گذشته ضربات اقتصادی زیادی متحمل شده‌اند. تغییر فرهنگ خرید در طول پنج سال گذشته به خصوص در چند وقت اخیر و بعد از آمدن کرونا، مصرف‌کنندگان را از مراکز تجاری راهی فروشگاه‌های آنلاین کرده، تا جایی که حتی مادربزرگ‌ها هم این روزها یک حساب کاربری خرید از یک فروشگاه اینترنتی دارند. خرید اینترنتی نه تنها امکان خرید راحت و بدون زحمت خروج از منزل را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند بلکه گزینه‌های بیشتری را هم در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. تحلیل گران اقتصادی در دنیا پیش‌بینی می‌کنند تا سال 2025 ، 25 درصد مراکز خرید کنونی بسته شوند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید

8-جراحی لیزر چشم به جای عینک

خیر، تصورتان اشتباه است! عینک به این دلیل که این روزها همه از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، منسوخ نخواهد شد! عامل منسوخ شدن عینک، همه‌گیر شدن جراحی لیزر چشم به عنوان یک روش موثر در درمان تعداد زیادی از مشکلات بینایی است. هرچه این روش درمانی مقرون به صرفه‌تر و بدون عوارض‌تر شود، بدون شک افراد بیشتری به آن روی خواهند آورد. هرچند ممکن است ‌استفاده از عینک به کلی منسوخ نشود زیرا برای انجام عمل جراحی لیزر فرد باید واجد شرایط خاصی باشد، اما به احتمال زیاد در آینده افراد عینکی کمتر و کمتری خواهیم ‌دید و عده‌ای هم معتقدند که اصلا نخواهیم دید!

 

9-تخته سیاه‌ها و حتی پروژکتورها

چند سال آینده و زمانی که بخواهید به فرزندان تان نشان بدهید که واقعا پیر شده‌اید، قصه روزهای مدرسه و پاک کردن خاک گچ از سر و لباس‌تان را برایشان تعریف خواهید کرد، داستانی که دانش‌آموزان آینده درکی از آن در ذهن‌شان نخواهند داشت. البته همین روزها هم تخته ‌سیاه‌های خاطرات شما مدت‌هاست که جای خودشان را به پسرعموهای تمیزتر و صاف‌ترشان یعنی تخته سفیدها داده‌اند اما حتی همین تخته سفیدهای سنتی هم با ظهور تخته‌های هوشمند(نوعی تخته تعاملی با فناوری بالا) به زودی و با پایین آمدن قیمت این تخته‌های هوشمند به خاطره تبدیل خواهند شد. در این بین، به آینده پروژکتورها هم امیدی نیست! تدریس معلمان به کمک صفحه‌های شفافی که روی دیوار نمایش داده می‌شدند، صحنه‌ای آشنا برای دانش‌آموزان و دانشجویان ‌است ‌اما در دهه  ۲۰۰۰میلادی، برخی از فناوری‌های جدید جایگزین پروژکتورهای آموزشی شدند که آن زمان، بسیار گران بودند و استقبالی از آن‌ها نشد. با گذشت زمان، مدارس و دانشگاه‌ها کم‌کم شروع به استفاده از تابلوهای سفید تعاملی یا تخته‌های هوشمند کردند. هم اکنون بسیاری از مراکز آموزشی در همه سطوح از مهدهای کودک گرفته تا دانشگاه‌ها به این تخته سیاه‎های مدرن مجهز شده‎اند. استفاده از نرم‎افزارها و محتواهای آموزشی مخصوص بردهای هوشمند، محیط کلاس‌ها را به محیطی تعاملی و مهیج تبدیل کرده و شور و شوق فراوانی به کلاس‌ها ‌آورده است. هرچند هنوز هم پروژکتورهای آموزشی در برخی مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند اما بازار آن‌ها رو به کسادی است. به عنوان مثال ‌M3، شرکتی که بیش از 50 سال در کار ساخت پروژکتور ‌بود، در سال 2015 ساخت آن‌ها را کلا متوقف کرد.

 

 10-خدمات صوتی اینترنتی

 به جای تلفن ثابت

با گسترش فناوری بی سیم در سراسر جهان بخش عمده ارتباطات از طریق این فناوری صورت می‌گیرد و تلفن ثابت هم اکنون نیز در بسیاری از کشورها راهی منسوخ شده برای برقراری ارتباط به شمار می‌آید. حالا دیگر بسیاری از افراد از تلفن‌همراه یا خدمات صوتی اینترنتی خود به عنوان اصلی‌ترین روش برای برقراری ارتباطات‌شان استفاده می‌کنند. سرعت ‌گسترش فناوری بی سیم به عنوان مثال در کشوری مثل اسپانیا که تا سال 2009 فقط یک پنجم از خانواده‌ها در آن ‌از این فناوری استفاده می‌کرده‌اند، هم اکنون 98 درصد ‌برآورد شده است. با در نظر گرفتن این سرعت می‌توان پیش‌بینی کرد که زمان زیادی به پایان زندگی تلفن‌های ثابت باقی نمانده است.

 

11-سرویس‌های استریم زنده به جای تلویزیون‌های کابلی

صنعت تلویزیون‌های سنتی شامل تلویزیون‌های ماهواره‌ای و کابلی از سال 2016 تا به امروز در سراسر جهان حال و روز خوشی نداشته و هر ماه گزارش‌هایی از قطع اشتراک میلیون‌ها مشترک از سراسر دنیا در خبرگزاری‌های مرتبط منتشر می‌شود. در بسیاری از کشورهای جهان رشد سرویس‌های استریم زنده(پخش زنده اینترنتی) تا حدود زیادی ‌قطع اشتراک تلویزیون‌های کابلی را به همراه داشته است. این سرویس‌ها به خوبی نقش تلویزیون‌های سنتی را برای جوامع متصل به اینترنت ایفا می‌کنند. دسترسی به اینترنت پر سرعت و ارزان، در کنار دسترسی 24 ساعته به انبوه محتواها سبب شده تا کاسبی تلویزیون‌های سنتی به میزان زیادی کساد شود. بر اساس مطالعات مرکز آماری نیلسن، هم اکنون 42 درصد از جامعه مخاطب تلویزیون در آمریکا از طریق سرویس‌های استریم پخش زنده، محتوای زنده را تماشا می‌کنند. این رقم در سال 2017 تنها 25 درصد بود و این جهش عظیم مخاطب را باید به معنای افول حیات تلویزیون‌های سنتی در آینده نزدیک دانست.

 

12-کتاب‌های درسی دیجیتال به جای کتاب‌های درسی کاغذی

اگر مدت زیادی از دانش آموختگی ‌تان از دانشگاه نمی‌گذرد، احتمالا نگرانی‌های تان برای تامین هزینه خرید کتاب‌های درسی سنگین وزن و گران قیمت را به یاد دارید. حالا خبر خوب برای دانشجویان قرن بیست‌و‌یکمی این است که کتاب‌های درسی در حال ورود به دنیای دیجیتال هستند. بعضی از دانشگاه‌ها هم اکنون نیز نسخه‌های چاپی کتاب‌های درسی را از کتاب فروشی‌های خود حذف کرده‌اند. بدون شک، متون دیجیتالی مزایای زیادی دارند. این نسخه‌های دیجیتالی می‌توانند به روز شوند و دانش‌آموزان می‌توانند بخش‌هایی از ‌متن را هایلایت و پس از استفاده،  آن‌ها را به راحتی حذف کنند. پیدا کردن سریع تعاریف یا پاورقی‌ها و نیز لذت بردن از فیلم‌ها و تمرین‌های تعاملی هم از دیگر مزایای کتاب‌های دیجیتالی است اما شاید بهترین مزیت این کتاب‌ها را بتوان خداحافظی با حمل کوله پشتی‌هایی دانست که انگار داخل‌شان بار آجر داشتند!

 

13-اپلیکیشن‌ها به جای دستگاه‌های کنترل از راه دور

دو سه دهه قبل، دستگاه‌های کنترل از راه دور تلویزیون که اولین سال‌های شکوفایی خود را سپری می‌کردند، یک دستگاه لوکس به شمار می‌آمدند و حتی قاب هم برایشان ساخته شد اما حالا دیگر، تلویزیون‌های کابلی، تلویزیون‌های هوشمند و پخش کننده‌های چند رسانه‌ای با استفاده از اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند هر کاری از تغییر کانال گرفته تا نشان دادن عنوان‌ها و توضیحات برنامه‌ها و خاموش کردن صدا را انجام می‌دهند و پایان عمر دستگاه‌های کنترل از راه دور را رقم می‌زنند. برخلاف کنترل از راه دورها که همیشه ‌پشت کوسن‌های مبل جا خوش می‌کنند و شما همیشه باید دنبال‌شان بگردید، فاصله اپلیکیشن‌های هوشمند با شما همیشه به اندازه فاصله‌ای است که با گوشی هوشمندتان دارید!

 

منبع : https://www.beytoote.com/computer/technews/13.html