اجرای برنامه های اندروید روی ویندوز

اجرای برنامه‌های اندروید روی ویندوز
مجموعه: متفرقه اینترنت و کامپیوتر


نرم افزار اجرای برنامه های اندروید در کامپیوتر

نرم افزار شبیه سازی اندروید روی ویندوز



شاید برای برخی عجیب باشد که با وجود تنوع گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی، کسی بخواهد نرم‌افزارها یا بازی‌های این سیستم‌عامل را روی کامپیوتر و ویندوز اجرا کند، ولی دلایل مختلفی را برای این کار می‌توان برشمرد: اجرای بازی‌های سنگین بدون نیاز به گوشی سطح بالا، صفحه‌ بزرگ‌تر مانیتور در مقابل فضای کوچک صفحه‌ گوشی یا تبلت، استفاده از ماوس و کیبورد برای کاربری راحت‌تر و حتی آزمایش سریع نرم‌افزارها برای توسعه‌دهندگان.



بر این اساس، کاربران زیادی کنجکاوند بدانند چه راهکارهایی برای اجرای برنامه‌‌های اندروید در کامپیوترهای شخصی و ویندوز وجود دارد؟ در این مطلب تعدادی از بهترین این روش‌ها را شرح می‌دهیم.



محیط داخلی بلواستکس بر اساس اندروید 5 (آبنبات چوبی) طراحی شده و استفاده از tabها برای اجرای چند برنامه‌ همزمان، کاربری آن را بسیار بالا برده است. همچنین با تعبیه‌ پلی‌استور گوگل در این شبیه‌ساز، اپ‌ها براحتی و بدون دردسر قابل دانلود و نصب هستند. از دیگر ویژگی‌های بلواستکس می‌توان به دکمه‌های خاصی برای آپلود فایل نصبی یک برنامه (APK)، گرفتن اسکرین‌شات و حتی تکان‌دادن دستگاه اشاره کرد!


Remix OS Player

شبیه‌ساز دیگری که با قدرت می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی را روی ویندوز اجرا کند، Remix OS Player است که توسط شرکت Jide توسعه یافته است.

این نرم‌افزار، نسخه‌ جدیدتری از اندروید (مارشمالو) را به نسبت بلواستکس شبیه‌سازی می‌کند و مانند آن داخل خود پلی‌استور را برای دانلود و نصب اپ‌ها قرار داده است.



Remix OS Player هم بیشتر بر اساس اجرای بازی‌ها توسعه یافته است و به کاربر اجازه می‌دهد با نگه داشتن دکمه‌های کیبورد به‌جای حرکات روی صفحه‌ لمسی، بازی را با لذت بیشتری انجام دهد! این شبیه‌ساز همچنین امکان اجرای چند بازی یا برنامه را به‌صورت همزمان دارد.



منبع : https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/android-apps2-windows.html

کلمات کلیدی

معرفی کامل رشته فناوری اطلاعات

شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۳ ق.ظ

طراحی سایت یکتا از علوم پیوسته به زنجیره تکنولوژی اطلاعات است. در این مقاله از مجموعه مقالات طراحی سایت ، تمام کوشش ما بر این است الی به طور کامل این رشته را برای شما شرح دهیم.

خیلی از مردم تکنولوژی اطلاعات رو اشتباه تفسیر می کنند و اندیشه می کنند همان دودمان رایانه ولی با نامی جدید است. درحالی که از کامپیوتر در فناوری اطلاعات به عنوان یک دست موزه بهره‌گیری میشود. فناوری اطلاعات بسیار از علم رایانه وسیع‌تر و پیچیده تر است. با توجه به اینکه این روز ها بحث انتخاب سلسله داغ است، در این مقاله طراحی سایت به شناسایی کامل سلسله تکنولوژی اطلاعات می پردازیم .
در این مقاله به مباحث چگونگی زنجیره در دانشگاه ها ، گرایش‌ها ، دروس ، زمینه‌های کارگماری در ایران و در خارج از کشور پرداخته شده است.

معرفی کامل دودمان تکنولوژی اطلاعات

فناوری اطلاعات (فا) (به انگلیسی: Information Technology یا IT)‏، همان طور که به‌وسیله مجلس تکنولوژی اطلاعات آمریکا (ITAA‎) تعریف شده‌است، «به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، حمایت یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، به ویژه برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه می‌پردازد». به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با مسائلی مشابه به کارگیری رایانه‌های الکترونیکی و نرم‌افزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن اتمام پذیرد.

اخیرا تغییر مقداری در این عبارت دیتا می‌شود تا این اصطلاح به طور صریح دایره ارتباطات مخابراتی را نیز دربرگیرنده گردد. فلذا عده‌ای اغلب مایلند تا عبارت «فناوری اطلاعات و ارتباطات» (فاوا) (Information and Communications Technology) یا به کوتاه ICT را به کار برند.
پیتر نورتون برنامه نویس و نویسنده سرشناس آمریکایی مهندسی فناوری اطلاعات را به این چهره تعریف می کند: مهندسی تکنولوژی اطلاعات بخشی از مهندسی است که به مطالعه و کاربرد داده ها و پردازش آنها، خرید خودکار، اندوخته سازی، مدیریت، کنترل، سوئیچینگ، مبادله، ارسال یا گرفتن داده و توسعه و به کارگیری سخت افزار، نرم افزار، میان افزار و پروسیجرهای مربوط به این فرایند وابستگی دارد.دکتر ریچارد لاهیر استاد دانشگاه استنفورد نیز درباره علمِ مهندسی فناوری اطلاعات می گوید: "مهندسی تکنولوژی اطلاعات عبارت است از جمع آوری, طبقه بندی, سازمان دهی, حفظ امنیت و نشر هرگونه اطلاعات اعم از صوتی, تصویری, متن و ... به وسیله ی آلت رایانه و فناوری های جدید دیگر. مهمترین و محوری ترین دستاورد این فناوری دسترسی سریع به اطلاعات و انجام امور بدون در عقیده اخذ فواصل جغرافیایی و فارغ از محدودیتهای زمانی است."
فناوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اساسی انسان، ساز و کار، ابزار، ساختار است، به طوری که در این فناوری، اطلاعات از راه رشته ارزشی که از بهم ملحق شدن این عناصر برپایی می‌شود جریان یافته و پیوستگی تعالی و تکامل سازمان را فراراه خویش قرار می‌دهد:

√ انسان: منابع انسانی، مفاهیم و اندیشه، نوآوری
√ ساز و کار: قوانین، مقررات و روشها، سازوکارهای بهبود و رشد، سازوکارهای ارزش گذاری و مالی
√ ابزار: نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و ارتباطات
√ ساختار: سازمانی، فراسازمانی مرتبط، جهانی

بسیاری مفهوم تکنولوژی اطلاعات را با کامپیوتر و انفورماتیک ادغام می‌کنند، این درحالیست که این‌ها ابزارهای فناوری اطلاعات می‌باشند نه تمامی آنچه که فناوری اطلاعات عرضه می‌کند. سید حامد خسروانی شریعتی در مقاله‌ای در همین گویه آورده‌است که:" با فرض اینکه فناوری اطلاعات یک سیب باشد، کامپیوتر، شبکه، نرم اسباب و دیگر ابزارهای مرتبط با این حوزه همانند دم سیب است که میوه توسط آن تغذیه می‌گردد، حال این خویش سیب است که فرآورده اصلی است و منظور و نتیجه در آن خلاصه می‌گردد.
زمینه‌های IT امروزه معنای اصطلاح «فناوری اطلاعات» بسیار گسترده شده‌است و بسیاری از جنبه‌های محاسباتی و تکنولوژی را دربر می‌گیرد و نسبت به گذشته شناخت این اصطلاح آسان‌تر شده‌است. چتر تکنولوژی اطلاعات تقریباً بزرگ است و بسیاری از زمینه‌ها را پوشش می‌دهد. کارآزموده تکنولوژی اطلاعات وظایف گوناگونی دارد، از نصب برنامه‌های کاربردی لغایت طراحی شبکه‌های پیچیده رایانه‌ای و پایگاه داده‌های اطلاعاتی. چند نمونه از زمینه‌های تکاپو کارآزمودگان تکنولوژی اطلاعات می‌تواند موارد زیر باشند:فناوری اطلاعات و علوم کتابداری و اطلاع رسانی بستگی تنگاتنگی با هم دارند.

√ مدیریت اطلاعات
√ پیاده‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای
√ مهندسی رایانه
√ طراحی سیستم‌های پایگاه داده
√ مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
√ سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت
√ مدیریت سیستم‌ها
√ امنیت
√ مدیریت خدمات تکنولوژی اطلاعات

فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های ایران

در اغلب کشورها این ادب در دانشگاه‌ها با عنوان سلسله «فناوری اطلاعات» (Information Technology) شناخته می‌شود، در حالیکه در ایران بر پای بست، تصمیم سازمان تعلیم عالی کشور عنوان «مهندسی تکنولوژی اطلاعات» برای این زنجیره بکار برده می‌شود و رشته‌ای نیز تحت عنوان مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به رهنمود وزارت ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات اخیراً در دانشگاههای ایران تدریس می‌شود وانگهی رشته‌ای با عنوان فقط «فناوری اطلاعات» وجود ندارد.[نیازمند منبع] در ضمن رشتهٔ میان‌رشته‌ای دیگری با عنوان زنجیره «مدیریت تکنولوژی اطلاعات» در دانشگاه‌های ایران و دیگر کشورها وجود دارد که از ترکیب دو رشته "مدیریت" و «فناوری اطلاعات» به وجود آمده‌است. دودمان مهندسی تکنولوژی اطلاعات به چگونگی سازماندهی و ساماندهی داده‌ها می‌پردازد و دودمان مدیریت فناوری اطلاعات به وضعیت گردآوری سیستم و استفاده از داده‌ها می‌پردازد. هرکدام از این رشته‌ها حائز گرایش‌های ویژه خود هستند که در دانشگاه‌های ایران به شرح زیرند:

مهندسی فناوری اطلاعات:

√ بازرگانی الکترونیکی
√ سیستم‌های چندرسانه‌ای
√ مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
√ امنیت اطلاعات
√ شبکه‌های کامپیوتری
√ مهندسی فناوری اطلاعات (IT)

گرایش‌های زنجیره مدیریت تکنولوژی اطلاعات:

√ مدیریت منابع اطلاعاتی
√ سیستم‌های اطلاعات پیشرفته
√ سامانه کیفیت فراگیر

گرایش‌های رشته مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات:

√ مدیریت شبکه
√ داده و امنیت شبکه
√ ارتباطات سیار
√ مدیریت ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات
√ سیستمهای چند رسانه‌ای

دروس تخصصی مهندسی تکنولوژی اطلاعات

درس‌های تخصصی کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات عبارتند از:

√ مبانی تکنولوژی اطلاعات
√ مهندسی فناوری اطلاعات
√ تجارت الکترونیکی
√مدیریت و کنترل پروژه‌های فناوری اطلاعات
√ برنامه‌ریزی استراتژیک تکنولوژی اطلاعات
√ آموزش الکترونیکی
√ محیط‌های چند رسانه‌ای
√ پروژه تکنولوژی اطلاعات
√ کارآموزی IT
√ گرافیک کامپیوتری

زمینه‌های اشتغال

با پروا به اشاعه روزافزون دنیای رایانه امروزه بیش از هر زمان دیگری احتیاج به متخصصان کامپیوتر دانستن می‌شود. امروزه یک مهندس رایانه اگر علاقمند به کار باشد، هیچ وقت با مشکل بیکاری روبه رو نمی‌شود. به خصوص مهندسین نرم انگیزه ها فرصت‌های شغلی اکثریت داشته و برای کارکردن دربایستن به امکانات و ساز و برگ زیادی ندارند. فرصت‌های شغلی این سلسله به حدی گسترده و متعدد است که نه تنها فارغ التحصیلان این دودمان به راحتی جذب بازار پیشه می شوند بلکه دانشجویان دو سال سرانجام این زنجیره نیز می توانند وارد بازار شغل شده و تکاپو کنند. برای مهندسین مشکل افزار هم امکان کار در شرکت‌های فرآوری کننده قطعات و دستگاه‌ها و مراکز صنعتی – تولیدی بسیار فراهم است و از عقیده سطح درآمدی هم با پروا به دانش و پشتکار شخصی در حتماً قابل قبول و ایده آلی قرار دارند. از طرفی با توجه به استفاده روزافزون از شبکه اینترنت مقوله پیشه در این جستار نیز بسیار مهیاست.

بازار پیشه در بیرون از کشور

پیش از هر چیز شایان ذکر است که به انگیزه تقرب میدان‌های تکاپو در هر دو رشته مهندسی رایانه و IT، بازار شغل و فعالیت‌های اقتصادی نیز در این دو دودمان بسیار به یکدیگر  نزدیک  است و داوطلبین پیشه در خارج نه بر بنیاد یکی از این دو رشته تحصیلی بلکه بر اساس توانایی‌های فردی می‌توانند گوی سبقت را جهت در پسندیدن اخذ کار (مسلما مرتبط با کامپیوتر) بربایند.

رشته‌های مهندسی مشکل افزار، نرم اسباب و IT (آنچه به عنوان IT در کشور ما تدریس می‌شود) در بیرون از این سرحدات به عنوان مجموعه‌ی مهندسی کامپیوتر شناخته می‌شوند که این گردآور بر اساس آمارگیری‌های اخیر (تاریخ آمارگیری: ۱۱ July 2007 ) پر درآمدترین زنجیره دانشگاهی محسوب می‌شود که بیشترین درآمد را عاید فارغ التحصیلان خویش می‌کند. رقم تخمینی ۱۰۴ هزار دلار در سال برای افراد با سابقه کاری ۱۰ سال به بالا شاهد بر این نکته است که دانشجویان این زنجیره با سعی و پشتکار می‌توانند آینده موفقی را برای خود در بیرون از کشور رقم بزنند. شمردن بیکاری در این زنجیره نیز نسبت به بسیاری از رشته‌ها بسیار کمتر است و حتی طبق شمردن اعلام شده دانشجویانی که هنوز تحصیل خویش را نیز به پسین نرسانده‌اند هم می‌توانند در حین تحصیل، شاغل یگانه از میدان‌های کاری مرتبط با این سلسله شده و به بهبود وضع اقتصادی خود در ساحل فرآگیری این علوم، بپردازند. کشورهای آلمان و آمریکا از دسته بزرگترین پذیرندگان مهندسین کامپیوتر و کشورهای هند و ژاپن هم بزرگترین صادرکنندگان آن‌ها محسوب می‌شوند. این در حالیست که بعد از آلمان کشورهای غرب اروپا، اسکاندیناوی و خاورمیانه گزینه‌های پسندیده و دردسترس‌تری برای دانشجویانی که هدف عزیمت از مملکت جهت پیشه و فعالیت در کشورهای سایر را دارند، است.

بازار پیشه دودمان مهندسی تکنولوژی اطلاعات

√ مطالعه، رسیدگی و امکان سنجی سخت افزار، شبکه و نرم افزار مورد نیاز

√ جمع آوری، سازمان دهی، طبقه بندی اطلاعات

√ برپایی و نگهداری نرم افزارهای مورد احتیاج مثل پست پارسی و آلت جستجوی اطلاعات فارسی

√ طراحی و پیاده سازی شبکه های محلی

√ مطالعه و بررسی ابزار مخابراتی مناسب برای انتقال اطلاعات

√ مطالعه و بررسی سیستم‌های نرم افزاری مناسب برای سازماندهی و استفاده از اطلاعات همانند سیستم‌های عامل و سیستم‌های بانک اطلاعاتی

√ مطالعه و شناسایی شیوه‌های جدید برای آگاهی رسانی

بازار کار زنجیره امنیت

√ تولید محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مانند:

√ حصار آتش ( fire walls )

√ سیستمهای مهار نفوذ ( Honey pots )

√ سیستمهای تشخیص نفوذ ( IDS & IPS )

√ سیستمهای پالایش ( Filters)

√ فراهم سازی امنیت لازم برای تراکنش‌های مالی بانک‌ها

√  فعالیت در مراکز دیتا و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت برای تامین امنیت سرورها

بازار کار سلسله بازرگانی الکترونیک

√ تکاپو در بانک‌ها حول محور پول الکترونیک مانند:

√ بانکداری اینترنتی

√ بانکداری از طریق موبایل

√ ایجاد سایت‌های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک

مکان‌هایی که در ایران می تاب در آن‌ها مشغول به کار شد

√ شرکت‌های نرم افزاری مانند همکاران سیستم و تربیت داده‌ها

√ شرکت‌های دشوار افزاری

√ شرکت‌های ارتباطی و شبکه

√ شرکت‌های مخابراتی

√ شرکت‌های بازرگانی مثل بانک‌ها و دیگر موسسات مالی و اعتباری
منبع: 

طراحی سایت یکتا از علوم پیوسته به زنجیره تکنولوژی اطلاعات است. در این مقاله از مجموعه مقالات طراحی سایت ، تمام کوشش ما بر این است الی به طور کامل این رشته را برای شما شرح دهیم.

خیلی از مردم تکنولوژی اطلاعات رو اشتباه تفسیر می کنند و اندیشه می کنند همان دودمان رایانه ولی با نامی جدید است. درحالی که از کامپیوتر در فناوری اطلاعات به عنوان یک دست موزه بهره‌گیری میشود. فناوری اطلاعات بسیار از علم رایانه وسیع‌تر و پیچیده تر است. با توجه به اینکه این روز ها بحث انتخاب سلسله داغ است، در این مقاله طراحی سایت به شناسایی کامل سلسله تکنولوژی اطلاعات می پردازیم .
در این مقاله به مباحث چگونگی زنجیره در دانشگاه ها ، گرایش‌ها ، دروس ، زمینه‌های کارگماری در ایران و در خارج از کشور پرداخته شده است.

معرفی کامل دودمان تکنولوژی اطلاعات

فناوری اطلاعات (فا) (به انگلیسی: Information Technology یا IT)‏، همان طور که به‌وسیله مجلس تکنولوژی اطلاعات آمریکا (ITAA‎) تعریف شده‌است، «به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، حمایت یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، به ویژه برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه می‌پردازد». به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با مسائلی مشابه به کارگیری رایانه‌های الکترونیکی و نرم‌افزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن اتمام پذیرد.

اخیرا تغییر مقداری در این عبارت دیتا می‌شود تا این اصطلاح به طور صریح دایره ارتباطات مخابراتی را نیز دربرگیرنده گردد. فلذا عده‌ای اغلب مایلند تا عبارت «فناوری اطلاعات و ارتباطات» (فاوا) (Information and Communications Technology) یا به کوتاه ICT را به کار برند.
پیتر نورتون برنامه نویس و نویسنده سرشناس آمریکایی مهندسی فناوری اطلاعات را به این چهره تعریف می کند: مهندسی تکنولوژی اطلاعات بخشی از مهندسی است که به مطالعه و کاربرد داده ها و پردازش آنها، خرید خودکار، اندوخته سازی، مدیریت، کنترل، سوئیچینگ، مبادله، ارسال یا گرفتن داده و توسعه و به کارگیری سخت افزار، نرم افزار، میان افزار و پروسیجرهای مربوط به این فرایند وابستگی دارد.دکتر ریچارد لاهیر استاد دانشگاه استنفورد نیز درباره علمِ مهندسی فناوری اطلاعات می گوید: "مهندسی تکنولوژی اطلاعات عبارت است از جمع آوری, طبقه بندی, سازمان دهی, حفظ امنیت و نشر هرگونه اطلاعات اعم از صوتی, تصویری, متن و ... به وسیله ی آلت رایانه و فناوری های جدید دیگر. مهمترین و محوری ترین دستاورد این فناوری دسترسی سریع به اطلاعات و انجام امور بدون در عقیده اخذ فواصل جغرافیایی و فارغ از محدودیتهای زمانی است."
فناوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اساسی انسان، ساز و کار، ابزار، ساختار است، به طوری که در این فناوری، اطلاعات از راه رشته ارزشی که از بهم ملحق شدن این عناصر برپایی می‌شود جریان یافته و پیوستگی تعالی و تکامل سازمان را فراراه خویش قرار می‌دهد:

√ انسان: منابع انسانی، مفاهیم و اندیشه، نوآوری
√ ساز و کار: قوانین، مقررات و روشها، سازوکارهای بهبود و رشد، سازوکارهای ارزش گذاری و مالی
√ ابزار: نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و ارتباطات
√ ساختار: سازمانی، فراسازمانی مرتبط، جهانی

بسیاری مفهوم تکنولوژی اطلاعات را با کامپیوتر و انفورماتیک ادغام می‌کنند، این درحالیست که این‌ها ابزارهای فناوری اطلاعات می‌باشند نه تمامی آنچه که فناوری اطلاعات عرضه می‌کند. سید حامد خسروانی شریعتی در مقاله‌ای در همین گویه آورده‌است که:" با فرض اینکه فناوری اطلاعات یک سیب باشد، کامپیوتر، شبکه، نرم اسباب و دیگر ابزارهای مرتبط با این حوزه همانند دم سیب است که میوه توسط آن تغذیه می‌گردد، حال این خویش سیب است که فرآورده اصلی است و منظور و نتیجه در آن خلاصه می‌گردد.
زمینه‌های IT امروزه معنای اصطلاح «فناوری اطلاعات» بسیار گسترده شده‌است و بسیاری از جنبه‌های محاسباتی و تکنولوژی را دربر می‌گیرد و نسبت به گذشته شناخت این اصطلاح آسان‌تر شده‌است. چتر تکنولوژی اطلاعات تقریباً بزرگ است و بسیاری از زمینه‌ها را پوشش می‌دهد. کارآزموده تکنولوژی اطلاعات وظایف گوناگونی دارد، از نصب برنامه‌های کاربردی لغایت طراحی شبکه‌های پیچیده رایانه‌ای و پایگاه داده‌های اطلاعاتی. چند نمونه از زمینه‌های تکاپو کارآزمودگان تکنولوژی اطلاعات می‌تواند موارد زیر باشند:فناوری اطلاعات و علوم کتابداری و اطلاع رسانی بستگی تنگاتنگی با هم دارند.

√ مدیریت اطلاعات
√ پیاده‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای
√ مهندسی رایانه
√ طراحی سیستم‌های پایگاه داده
√ مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
√ سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت
√ مدیریت سیستم‌ها
√ امنیت
√ مدیریت خدمات تکنولوژی اطلاعات

فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های ایران

در اغلب کشورها این ادب در دانشگاه‌ها با عنوان سلسله «فناوری اطلاعات» (Information Technology) شناخته می‌شود، در حالیکه در ایران بر پای بست، تصمیم سازمان تعلیم عالی کشور عنوان «مهندسی تکنولوژی اطلاعات» برای این زنجیره بکار برده می‌شود و رشته‌ای نیز تحت عنوان مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به رهنمود وزارت ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات اخیراً در دانشگاههای ایران تدریس می‌شود وانگهی رشته‌ای با عنوان فقط «فناوری اطلاعات» وجود ندارد.[نیازمند منبع] در ضمن رشتهٔ میان‌رشته‌ای دیگری با عنوان زنجیره «مدیریت تکنولوژی اطلاعات» در دانشگاه‌های ایران و دیگر کشورها وجود دارد که از ترکیب دو رشته "مدیریت" و «فناوری اطلاعات» به وجود آمده‌است. دودمان مهندسی تکنولوژی اطلاعات به چگونگی سازماندهی و ساماندهی داده‌ها می‌پردازد و دودمان مدیریت فناوری اطلاعات به وضعیت گردآوری سیستم و استفاده از داده‌ها می‌پردازد. هرکدام از این رشته‌ها حائز گرایش‌های ویژه خود هستند که در دانشگاه‌های ایران به شرح زیرند:

مهندسی فناوری اطلاعات:

√ بازرگانی الکترونیکی
√ سیستم‌های چندرسانه‌ای
√ مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
√ امنیت اطلاعات
√ شبکه‌های کامپیوتری
√ مهندسی فناوری اطلاعات (IT)

گرایش‌های زنجیره مدیریت تکنولوژی اطلاعات:

√ مدیریت منابع اطلاعاتی
√ سیستم‌های اطلاعات پیشرفته
√ سامانه کیفیت فراگیر

گرایش‌های رشته مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات:

√ مدیریت شبکه
√ داده و امنیت شبکه
√ ارتباطات سیار
√ مدیریت ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات
√ سیستمهای چند رسانه‌ای

دروس تخصصی مهندسی تکنولوژی اطلاعات

درس‌های تخصصی کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات عبارتند از:

√ مبانی تکنولوژی اطلاعات
√ مهندسی فناوری اطلاعات
√ تجارت الکترونیکی
√مدیریت و کنترل پروژه‌های فناوری اطلاعات
√ برنامه‌ریزی استراتژیک تکنولوژی اطلاعات
√ آموزش الکترونیکی
√ محیط‌های چند رسانه‌ای
√ پروژه تکنولوژی اطلاعات
√ کارآموزی IT
√ گرافیک کامپیوتری

زمینه‌های اشتغال

با پروا به اشاعه روزافزون دنیای رایانه امروزه بیش از هر زمان دیگری احتیاج به متخصصان کامپیوتر دانستن می‌شود. امروزه یک مهندس رایانه اگر علاقمند به کار باشد، هیچ وقت با مشکل بیکاری روبه رو نمی‌شود. به خصوص مهندسین نرم انگیزه ها فرصت‌های شغلی اکثریت داشته و برای کارکردن دربایستن به امکانات و ساز و برگ زیادی ندارند. فرصت‌های شغلی این سلسله به حدی گسترده و متعدد است که نه تنها فارغ التحصیلان این دودمان به راحتی جذب بازار پیشه می شوند بلکه دانشجویان دو سال سرانجام این زنجیره نیز می توانند وارد بازار شغل شده و تکاپو کنند. برای مهندسین مشکل افزار هم امکان کار در شرکت‌های فرآوری کننده قطعات و دستگاه‌ها و مراکز صنعتی – تولیدی بسیار فراهم است و از عقیده سطح درآمدی هم با پروا به دانش و پشتکار شخصی در حتماً قابل قبول و ایده آلی قرار دارند. از طرفی با توجه به استفاده روزافزون از شبکه اینترنت مقوله پیشه در این جستار نیز بسیار مهیاست.

بازار پیشه در بیرون از کشور

پیش از هر چیز شایان ذکر است که به انگیزه تقرب میدان‌های تکاپو در هر دو رشته مهندسی رایانه و IT، بازار شغل و فعالیت‌های اقتصادی نیز در این دو دودمان بسیار به یکدیگر  نزدیک  است و داوطلبین پیشه در خارج نه بر بنیاد یکی از این دو رشته تحصیلی بلکه بر اساس توانایی‌های فردی می‌توانند گوی سبقت را جهت در پسندیدن اخذ کار (مسلما مرتبط با کامپیوتر) بربایند.

رشته‌های مهندسی مشکل افزار، نرم اسباب و IT (آنچه به عنوان IT در کشور ما تدریس می‌شود) در بیرون از این سرحدات به عنوان مجموعه‌ی مهندسی کامپیوتر شناخته می‌شوند که این گردآور بر اساس آمارگیری‌های اخیر (تاریخ آمارگیری: ۱۱ July 2007 ) پر درآمدترین زنجیره دانشگاهی محسوب می‌شود که بیشترین درآمد را عاید فارغ التحصیلان خویش می‌کند. رقم تخمینی ۱۰۴ هزار دلار در سال برای افراد با سابقه کاری ۱۰ سال به بالا شاهد بر این نکته است که دانشجویان این زنجیره با سعی و پشتکار می‌توانند آینده موفقی را برای خود در بیرون از کشور رقم بزنند. شمردن بیکاری در این زنجیره نیز نسبت به بسیاری از رشته‌ها بسیار کمتر است و حتی طبق شمردن اعلام شده دانشجویانی که هنوز تحصیل خویش را نیز به پسین نرسانده‌اند هم می‌توانند در حین تحصیل، شاغل یگانه از میدان‌های کاری مرتبط با این سلسله شده و به بهبود وضع اقتصادی خود در ساحل فرآگیری این علوم، بپردازند. کشورهای آلمان و آمریکا از دسته بزرگترین پذیرندگان مهندسین کامپیوتر و کشورهای هند و ژاپن هم بزرگترین صادرکنندگان آن‌ها محسوب می‌شوند. این در حالیست که بعد از آلمان کشورهای غرب اروپا، اسکاندیناوی و خاورمیانه گزینه‌های پسندیده و دردسترس‌تری برای دانشجویانی که هدف عزیمت از مملکت جهت پیشه و فعالیت در کشورهای سایر را دارند، است.

بازار پیشه دودمان مهندسی تکنولوژی اطلاعات

√ مطالعه، رسیدگی و امکان سنجی سخت افزار، شبکه و نرم افزار مورد نیاز

√ جمع آوری، سازمان دهی، طبقه بندی اطلاعات

√ برپایی و نگهداری نرم افزارهای مورد احتیاج مثل پست پارسی و آلت جستجوی اطلاعات فارسی

√ طراحی و پیاده سازی شبکه های محلی

√ مطالعه و بررسی ابزار مخابراتی مناسب برای انتقال اطلاعات

√ مطالعه و بررسی سیستم‌های نرم افزاری مناسب برای سازماندهی و استفاده از اطلاعات همانند سیستم‌های عامل و سیستم‌های بانک اطلاعاتی

√ مطالعه و شناسایی شیوه‌های جدید برای آگاهی رسانی

بازار کار زنجیره امنیت

√ تولید محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مانند:

√ حصار آتش ( fire walls )

√ سیستمهای مهار نفوذ ( Honey pots )

√ سیستمهای تشخیص نفوذ ( IDS & IPS )

√ سیستمهای پالایش ( Filters)

√ فراهم سازی امنیت لازم برای تراکنش‌های مالی بانک‌ها

√  فعالیت در مراکز دیتا و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت برای تامین امنیت سرورها

بازار کار سلسله بازرگانی الکترونیک

√ تکاپو در بانک‌ها حول محور پول الکترونیک مانند:

√ بانکداری اینترنتی

√ بانکداری از طریق موبایل

√ ایجاد سایت‌های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک

مکان‌هایی که در ایران می تاب در آن‌ها مشغول به کار شد

√ شرکت‌های نرم افزاری مانند همکاران سیستم و تربیت داده‌ها

√ شرکت‌های دشوار افزاری

√ شرکت‌های ارتباطی و شبکه

√ شرکت‌های مخابراتی

√ شرکت‌های بازرگانی مثل بانک‌ها و دیگر موسسات مالی و اعتباری
منبع:

طراحی سایت یکتا از علوم پیوسته به زنجیره تکنولوژی اطلاعات است. در این مقاله از مجموعه مقالات طراحی سایت ، تمام کوشش ما بر این است الی به طور کامل این رشته را برای شما شرح دهیم.

خیلی از مردم تکنولوژی اطلاعات رو اشتباه تفسیر می کنند و اندیشه می کنند همان دودمان رایانه ولی با نامی جدید است. درحالی که از کامپیوتر در فناوری اطلاعات به عنوان یک دست موزه بهره‌گیری میشود. فناوری اطلاعات بسیار از علم رایانه وسیع‌تر و پیچیده تر است. با توجه به اینکه این روز ها بحث انتخاب سلسله داغ است، در این مقاله طراحی سایت به شناسایی کامل سلسله تکنولوژی اطلاعات می پردازیم .
در این مقاله به مباحث چگونگی زنجیره در دانشگاه ها ، گرایش‌ها ، دروس ، زمینه‌های کارگماری در ایران و در خارج از کشور پرداخته شده است.

معرفی کامل دودمان تکنولوژی اطلاعات

فناوری اطلاعات (فا) (به انگلیسی: Information Technology یا IT)‏، همان طور که به‌وسیله مجلس تکنولوژی اطلاعات آمریکا (ITAA‎) تعریف شده‌است، «به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، حمایت یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، به ویژه برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه می‌پردازد». به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با مسائلی مشابه به کارگیری رایانه‌های الکترونیکی و نرم‌افزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن اتمام پذیرد.

اخیرا تغییر مقداری در این عبارت دیتا می‌شود تا این اصطلاح به طور صریح دایره ارتباطات مخابراتی را نیز دربرگیرنده گردد. فلذا عده‌ای اغلب مایلند تا عبارت «فناوری اطلاعات و ارتباطات» (فاوا) (Information and Communications Technology) یا به کوتاه ICT را به کار برند.
پیتر نورتون برنامه نویس و نویسنده سرشناس آمریکایی مهندسی فناوری اطلاعات را به این چهره تعریف می کند: مهندسی تکنولوژی اطلاعات بخشی از مهندسی است که به مطالعه و کاربرد داده ها و پردازش آنها، خرید خودکار، اندوخته سازی، مدیریت، کنترل، سوئیچینگ، مبادله، ارسال یا گرفتن داده و توسعه و به کارگیری سخت افزار، نرم افزار، میان افزار و پروسیجرهای مربوط به این فرایند وابستگی دارد.دکتر ریچارد لاهیر استاد دانشگاه استنفورد نیز درباره علمِ مهندسی فناوری اطلاعات می گوید: "مهندسی تکنولوژی اطلاعات عبارت است از جمع آوری, طبقه بندی, سازمان دهی, حفظ امنیت و نشر هرگونه اطلاعات اعم از صوتی, تصویری, متن و ... به وسیله ی آلت رایانه و فناوری های جدید دیگر. مهمترین و محوری ترین دستاورد این فناوری دسترسی سریع به اطلاعات و انجام امور بدون در عقیده اخذ فواصل جغرافیایی و فارغ از محدودیتهای زمانی است."
فناوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اساسی انسان، ساز و کار، ابزار، ساختار است، به طوری که در این فناوری، اطلاعات از راه رشته ارزشی که از بهم ملحق شدن این عناصر برپایی می‌شود جریان یافته و پیوستگی تعالی و تکامل سازمان را فراراه خویش قرار می‌دهد:

√ انسان: منابع انسانی، مفاهیم و اندیشه، نوآوری
√ ساز و کار: قوانین، مقررات و روشها، سازوکارهای بهبود و رشد، سازوکارهای ارزش گذاری و مالی
√ ابزار: نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و ارتباطات
√ ساختار: سازمانی، فراسازمانی مرتبط، جهانی

بسیاری مفهوم تکنولوژی اطلاعات را با کامپیوتر و انفورماتیک ادغام می‌کنند، این درحالیست که این‌ها ابزارهای فناوری اطلاعات می‌باشند نه تمامی آنچه که فناوری اطلاعات عرضه می‌کند. سید حامد خسروانی شریعتی در مقاله‌ای در همین گویه آورده‌است که:" با فرض اینکه فناوری اطلاعات یک سیب باشد، کامپیوتر، شبکه، نرم اسباب و دیگر ابزارهای مرتبط با این حوزه همانند دم سیب است که میوه توسط آن تغذیه می‌گردد، حال این خویش سیب است که فرآورده اصلی است و منظور و نتیجه در آن خلاصه می‌گردد.
زمینه‌های IT امروزه معنای اصطلاح «فناوری اطلاعات» بسیار گسترده شده‌است و بسیاری از جنبه‌های محاسباتی و تکنولوژی را دربر می‌گیرد و نسبت به گذشته شناخت این اصطلاح آسان‌تر شده‌است. چتر تکنولوژی اطلاعات تقریباً بزرگ است و بسیاری از زمینه‌ها را پوشش می‌دهد. کارآزموده تکنولوژی اطلاعات وظایف گوناگونی دارد، از نصب برنامه‌های کاربردی لغایت طراحی شبکه‌های پیچیده رایانه‌ای و پایگاه داده‌های اطلاعاتی. چند نمونه از زمینه‌های تکاپو کارآزمودگان تکنولوژی اطلاعات می‌تواند موارد زیر باشند:فناوری اطلاعات و علوم کتابداری و اطلاع رسانی بستگی تنگاتنگی با هم دارند.

√ مدیریت اطلاعات
√ پیاده‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای
√ مهندسی رایانه
√ طراحی سیستم‌های پایگاه داده
√ مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
√ سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت
√ مدیریت سیستم‌ها
√ امنیت
√ مدیریت خدمات تکنولوژی اطلاعات

فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های ایران

در اغلب کشورها این ادب در دانشگاه‌ها با عنوان سلسله «فناوری اطلاعات» (Information Technology) شناخته می‌شود، در حالیکه در ایران بر پای بست، تصمیم سازمان تعلیم عالی کشور عنوان «مهندسی تکنولوژی اطلاعات» برای این زنجیره بکار برده می‌شود و رشته‌ای نیز تحت عنوان مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به رهنمود وزارت ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات اخیراً در دانشگاههای ایران تدریس می‌شود وانگهی رشته‌ای با عنوان فقط «فناوری اطلاعات» وجود ندارد.[نیازمند منبع] در ضمن رشتهٔ میان‌رشته‌ای دیگری با عنوان زنجیره «مدیریت تکنولوژی اطلاعات» در دانشگاه‌های ایران و دیگر کشورها وجود دارد که از ترکیب دو رشته "مدیریت" و «فناوری اطلاعات» به وجود آمده‌است. دودمان مهندسی تکنولوژی اطلاعات به چگونگی سازماندهی و ساماندهی داده‌ها می‌پردازد و دودمان مدیریت فناوری اطلاعات به وضعیت گردآوری سیستم و استفاده از داده‌ها می‌پردازد. هرکدام از این رشته‌ها حائز گرایش‌های ویژه خود هستند که در دانشگاه‌های ایران به شرح زیرند:

مهندسی فناوری اطلاعات:

√ بازرگانی الکترونیکی
√ سیستم‌های چندرسانه‌ای
√ مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
√ امنیت اطلاعات
√ شبکه‌های کامپیوتری
√ مهندسی فناوری اطلاعات (IT)

گرایش‌های زنجیره مدیریت تکنولوژی اطلاعات:

√ مدیریت منابع اطلاعاتی
√ سیستم‌های اطلاعات پیشرفته
√ سامانه کیفیت فراگیر

گرایش‌های رشته مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات:

√ مدیریت شبکه
√ داده و امنیت شبکه
√ ارتباطات سیار
√ مدیریت ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات
√ سیستمهای چند رسانه‌ای

دروس تخصصی مهندسی تکنولوژی اطلاعات

درس‌های تخصصی کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات عبارتند از:

√ مبانی تکنولوژی اطلاعات
√ مهندسی فناوری اطلاعات
√ تجارت الکترونیکی
√مدیریت و کنترل پروژه‌های فناوری اطلاعات
√ برنامه‌ریزی استراتژیک تکنولوژی اطلاعات
√ آموزش الکترونیکی
√ محیط‌های چند رسانه‌ای
√ پروژه تکنولوژی اطلاعات
√ کارآموزی IT
√ گرافیک کامپیوتری

زمینه‌های اشتغال

با پروا به اشاعه روزافزون دنیای رایانه امروزه بیش از هر زمان دیگری احتیاج به متخصصان کامپیوتر دانستن می‌شود. امروزه یک مهندس رایانه اگر علاقمند به کار باشد، هیچ وقت با مشکل بیکاری روبه رو نمی‌شود. به خصوص مهندسین نرم انگیزه ها فرصت‌های شغلی اکثریت داشته و برای کارکردن دربایستن به امکانات و ساز و برگ زیادی ندارند. فرصت‌های شغلی این سلسله به حدی گسترده و متعدد است که نه تنها فارغ التحصیلان این دودمان به راحتی جذب بازار پیشه می شوند بلکه دانشجویان دو سال سرانجام این زنجیره نیز می توانند وارد بازار شغل شده و تکاپو کنند. برای مهندسین مشکل افزار هم امکان کار در شرکت‌های فرآوری کننده قطعات و دستگاه‌ها و مراکز صنعتی – تولیدی بسیار فراهم است و از عقیده سطح درآمدی هم با پروا به دانش و پشتکار شخصی در حتماً قابل قبول و ایده آلی قرار دارند. از طرفی با توجه به استفاده روزافزون از شبکه اینترنت مقوله پیشه در این جستار نیز بسیار مهیاست.

بازار پیشه در بیرون از کشور

پیش از هر چیز شایان ذکر است که به انگیزه تقرب میدان‌های تکاپو در هر دو رشته مهندسی رایانه و IT، بازار شغل و فعالیت‌های اقتصادی نیز در این دو دودمان بسیار به یکدیگر  نزدیک  است و داوطلبین پیشه در خارج نه بر بنیاد یکی از این دو رشته تحصیلی بلکه بر اساس توانایی‌های فردی می‌توانند گوی سبقت را جهت در پسندیدن اخذ کار (مسلما مرتبط با کامپیوتر) بربایند.

رشته‌های مهندسی مشکل افزار، نرم اسباب و IT (آنچه به عنوان IT در کشور ما تدریس می‌شود) در بیرون از این سرحدات به عنوان مجموعه‌ی مهندسی کامپیوتر شناخته می‌شوند که این گردآور بر اساس آمارگیری‌های اخیر (تاریخ آمارگیری: ۱۱ July 2007 ) پر درآمدترین زنجیره دانشگاهی محسوب می‌شود که بیشترین درآمد را عاید فارغ التحصیلان خویش می‌کند. رقم تخمینی ۱۰۴ هزار دلار در سال برای افراد با سابقه کاری ۱۰ سال به بالا شاهد بر این نکته است که دانشجویان این زنجیره با سعی و پشتکار می‌توانند آینده موفقی را برای خود در بیرون از کشور رقم بزنند. شمردن بیکاری در این زنجیره نیز نسبت به بسیاری از رشته‌ها بسیار کمتر است و حتی طبق شمردن اعلام شده دانشجویانی که هنوز تحصیل خویش را نیز به پسین نرسانده‌اند هم می‌توانند در حین تحصیل، شاغل یگانه از میدان‌های کاری مرتبط با این سلسله شده و به بهبود وضع اقتصادی خود در ساحل فرآگیری این علوم، بپردازند. کشورهای آلمان و آمریکا از دسته بزرگترین پذیرندگان مهندسین کامپیوتر و کشورهای هند و ژاپن هم بزرگترین صادرکنندگان آن‌ها محسوب می‌شوند. این در حالیست که بعد از آلمان کشورهای غرب اروپا، اسکاندیناوی و خاورمیانه گزینه‌های پسندیده و دردسترس‌تری برای دانشجویانی که هدف عزیمت از مملکت جهت پیشه و فعالیت در کشورهای سایر را دارند، است.

بازار پیشه دودمان مهندسی تکنولوژی اطلاعات

√ مطالعه، رسیدگی و امکان سنجی سخت افزار، شبکه و نرم افزار مورد نیاز

√ جمع آوری، سازمان دهی، طبقه بندی اطلاعات

√ برپایی و نگهداری نرم افزارهای مورد احتیاج مثل پست پارسی و آلت جستجوی اطلاعات فارسی

√ طراحی و پیاده سازی شبکه های محلی

√ مطالعه و بررسی ابزار مخابراتی مناسب برای انتقال اطلاعات

√ مطالعه و بررسی سیستم‌های نرم افزاری مناسب برای سازماندهی و استفاده از اطلاعات همانند سیستم‌های عامل و سیستم‌های بانک اطلاعاتی

√ مطالعه و شناسایی شیوه‌های جدید برای آگاهی رسانی

بازار کار زنجیره امنیت

√ تولید محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مانند:

√ حصار آتش ( fire walls )

√ سیستمهای مهار نفوذ ( Honey pots )

√ سیستمهای تشخیص نفوذ ( IDS & IPS )

√ سیستمهای پالایش ( Filters)

√ فراهم سازی امنیت لازم برای تراکنش‌های مالی بانک‌ها

√  فعالیت در مراکز دیتا و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت برای تامین امنیت سرورها

بازار کار سلسله بازرگانی الکترونیک

√ تکاپو در بانک‌ها حول محور پول الکترونیک مانند:

√ بانکداری اینترنتی

√ بانکداری از طریق موبایل

√ ایجاد سایت‌های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک

مکان‌هایی که در ایران می تاب در آن‌ها مشغول به کار شد

√ شرکت‌های نرم افزاری مانند همکاران سیستم و تربیت داده‌ها

√ شرکت‌های دشوار افزاری

√ شرکت‌های ارتباطی و شبکه

√ شرکت‌های مخابراتی

√ شرکت‌های بازرگانی مثل بانک‌ها و دیگر موسسات مالی و اعتباری
منبع: https://sitedesign-co.com/مقالات-طراحی-سایت/معرفی-کامل-رشته-فناوری-اطلاعات

  • aram212 kala

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی