اجرای برنامه های اندروید روی ویندوز

اجرای برنامه‌های اندروید روی ویندوز
مجموعه: متفرقه اینترنت و کامپیوتر


نرم افزار اجرای برنامه های اندروید در کامپیوتر

نرم افزار شبیه سازی اندروید روی ویندوز



شاید برای برخی عجیب باشد که با وجود تنوع گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی، کسی بخواهد نرم‌افزارها یا بازی‌های این سیستم‌عامل را روی کامپیوتر و ویندوز اجرا کند، ولی دلایل مختلفی را برای این کار می‌توان برشمرد: اجرای بازی‌های سنگین بدون نیاز به گوشی سطح بالا، صفحه‌ بزرگ‌تر مانیتور در مقابل فضای کوچک صفحه‌ گوشی یا تبلت، استفاده از ماوس و کیبورد برای کاربری راحت‌تر و حتی آزمایش سریع نرم‌افزارها برای توسعه‌دهندگان.



بر این اساس، کاربران زیادی کنجکاوند بدانند چه راهکارهایی برای اجرای برنامه‌‌های اندروید در کامپیوترهای شخصی و ویندوز وجود دارد؟ در این مطلب تعدادی از بهترین این روش‌ها را شرح می‌دهیم.



محیط داخلی بلواستکس بر اساس اندروید 5 (آبنبات چوبی) طراحی شده و استفاده از tabها برای اجرای چند برنامه‌ همزمان، کاربری آن را بسیار بالا برده است. همچنین با تعبیه‌ پلی‌استور گوگل در این شبیه‌ساز، اپ‌ها براحتی و بدون دردسر قابل دانلود و نصب هستند. از دیگر ویژگی‌های بلواستکس می‌توان به دکمه‌های خاصی برای آپلود فایل نصبی یک برنامه (APK)، گرفتن اسکرین‌شات و حتی تکان‌دادن دستگاه اشاره کرد!


Remix OS Player

شبیه‌ساز دیگری که با قدرت می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی را روی ویندوز اجرا کند، Remix OS Player است که توسط شرکت Jide توسعه یافته است.

این نرم‌افزار، نسخه‌ جدیدتری از اندروید (مارشمالو) را به نسبت بلواستکس شبیه‌سازی می‌کند و مانند آن داخل خود پلی‌استور را برای دانلود و نصب اپ‌ها قرار داده است.



Remix OS Player هم بیشتر بر اساس اجرای بازی‌ها توسعه یافته است و به کاربر اجازه می‌دهد با نگه داشتن دکمه‌های کیبورد به‌جای حرکات روی صفحه‌ لمسی، بازی را با لذت بیشتری انجام دهد! این شبیه‌ساز همچنین امکان اجرای چند بازی یا برنامه را به‌صورت همزمان دارد.



منبع : https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/android-apps2-windows.html

کلمات کلیدی

۸۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, اپل واچ

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالاً سری ششم ساعت‌های هوشمند اپل واچ به قابلیت تاچ آی‌دی مجهز خواهد بود. 

به گزارش ایسنا، به تازگی گزارش جدیدی از سوی رسانه های مختلف نظیر  The Verifier و همچنین کانال یوتیوب iUpdate منتشر شده است که نشان دهنده قابلیت ها و امکانات جدید نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل واچ است که به نظر می رسد یکی از مهم ترین قابلیت های آن تاچ آی‌دی (Touch ID) خواهد بود.

 

در واقع به نظر می رسد که شرکت آمریکایی اپل با توسعه فناوری تاچ آی‌دی و یکپارچه کردن آن با دکمه چرخان کناری تحت عنوان دیجیتال کرون (Digital Crown)، قصد دارد به کاربران این ساعت هوشمند این امکان را بدهد تا پرداخت های موبایلی راحت تری را انجام دهند و از وارد کردن پین کدها که تجربه خوبی برای آنها به شمار نمی رود، خلاص شوند.

 

همچنین گفته می شود که اپل واچ سری ۶ نسبت به نسخه های قبلی مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب از خود نشان خواهد داد.

 

بیشتر گزارش‌ها نشان می داد که نسل بعدی ساعت های هوشمند اپل واچ از سیستم عامل WatchOS 7 بهره خواهند برد که سازگاری بیشتری با دستیار صوتی هوشمند سیری اپل دارد، این دستگاه همچنین توانایی سنجش سطح اکسیژن خون را خواهد داشت و می تواند نظارت و کنترل بهتری بر روی کیفیت و میزان خواب کاربر نیز داشته باشد.

 

اپل قبلا اعلام کرده بود که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا کنفرانس توسعه دهندگان اختصاصی خود تحت عنوان (WWDC) را به صورت کاملا آنلاین در ماه ژوئن برگزار خواهد کرد که البته هنوز تاریخ دقیق برگزاری این رویداد بزرگ معلوم و مشخص نشده است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11050162.html

اخبار,اخبار تکنولوژی, واتس‌اپ

امکان استفاده همزمان از یک حساب کاربری در چند دستگاه مختلف به پلت‌فرم پیام‌رسان واتس‌اپ اضافه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس پستی که در وبسایت WABetainfo  منتشر شده است، به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در حال کار بر روی قابلیت‌های مختلف جدیدی هستند که یکی از آنها امکان بهره‌مندی و استفاده همزمان کاربران از یک حساب کاربری در چند دستگاه مختلف است.

 

در حال حاضر زمانی که کاربر یک حساب کاربری را بر روی دو دستگاه مختلف فعال کند شرکت واتساپ با ارسال پیامی وی را از این موضوع آگاه می‌کند اما حالا به نظر می رسد که قابلیت و امکان جدیدی که قرار است به پلت‌فرم این پیام رسان محبوب اضافه شود که برای خیل عظیمی از کاربران کاربرد بسیاری خواهد داشت، چرا که آنها با توجه به نیاز کار و فعالیت‌های شخصی یا شغلی خود نیاز دارند که به صورت همزمان از چند دستگاه مختلف با پیام رسان واتساپ کار کنند.

 

‌با اینکه هنوز زمان دقیق انتشار و ارائه این قابلیت به صورت به روز رسانی مشخص و معلوم نشده اما برخی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که این قابلیت هم اکنون در حال توسعه است و احتمالاً به زودی طی ماه های آینده به پلتفرم واتساپ در قالب یک نسخه آپدیت و به روز رسانی جدید اضافه خواهد شد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews69439.html

آموزش سئو عکس ها و بهینه سازی عکس ها در وردپرس
آموزش سئو عکس ها و بهینه سازی تصاویر در وردپرس
 تارنما وردپرسی شما از هر نوعی که باشد مطمئنا در جاهایی احتیاج است که از تصاویر در آن بهره‌گیری کنید. عکس ها مایه جذاب تر شدن مطالب شده و در سئو تارنما نیز کارایی گذار خواهند بود. در این مطلب به آموزش سئو تصاویر در وردپرس پرداخته و به شیوه هایی برای بهینه سازی تصاویر اشاره می کنیم که موجب برپایی تجربه کاربری بهتری می شوند.

همیشه از تصاویر بهره‌گیری کنید
تصاویر در چهره استفاده درست، موجب کمک به کاربران در درک بهتر مطالب می شوند. عبارت "ارزش یک عکس ها همسان با 1000 واژه است"، احتمالاً برای گوگل معنایی نداشته باشد، ولی برای شمایی که می توانید به جای 1000 کلمه، اطلاعات خود را فقط با یک تصویر ذکر کنید، ارزش زیادی خواهد داشت.

توصیه ما در این مسئله بسیار ساده است:  سئو عکس های سایت بهتر است که در هر مطلب خود، حداقل از یک تصویر کاربرد نمایید، به طوری که موجب جذاب تر شدن آن گردد. نظر به اینکه اهمیت جستجوی تصاویر روز به روز در حال بیشتر شدن است، این پیشه می تواند مایه افزایش ترافیک سایتتان نیز گردد. اگر محتوای سایت شما بیشتر از نوع عکس می باشد، اهمیت سئو تصاویر در آن دو چندان می شود.

ظاهر موتور جستجوی تصاویر گوگل در همین اواخر از نو ساخته شد و مبتلا تغییراتی گردید. در طراحی جدید آن، فیلترهای جدید، متا داده ها و حتی صفات عکس ها نیز دیده می شود. فیلترهای جدید گوگل اثر می دهد که این موتور جستجو نسبت به گذشته فهم بهتری از عکس ها دارد.

ظاهر جدید موتور جستجوی تصاویر گوگل
یافتن تصویر مناسب
استفاده از تصاویر واقعی دائم بر به پیشه بردن تصاویر استوک نخستینگی دارد. به عنوان نمونه صفحه درباره ما سایتتان مطمئنا بایست حائز تصویری از اعضای راستین تیم باشد. نه اینکه یک تصویر استوک از اینترنت دانلود کنید که چند نفر در یک شرکت بعید هم جمع شده اند.

مطالب سایت نیز بایست حائز تصویری باشند که با سوژه مطلب پیوسته است. اگر صرفا به خاطر اینکه افزونه سئو شما نسبت به خالی بودن دسته عکس ها آگاهی می دهد، دست به برگزیدن تصویر می زنید، روند اشتباهی را طی می کنید.

تصویر برگزیدن شده بایستی منعکس کننده سوژه نوشته باشد. همچنین سعی کنید که تصاویر را کم و بیش به محتوای مرتبط با خویش پیمان دهید. اگر صفحه شما داری تصویریست که انتظار کسب رتبه در آن را دارید، بهتر است که آن را در بالاترین قسمت صفحه پیمان دهید.

روش های جایگزین
اگر به انگیزه محدودیت هایی که دارید، نمی توانید خود دست به عکاسی بزنید، شیوه های تعویض بدون استفاده از عکس های استوک هستی دارد. به عنوان مثال تارنما flickr.com منبعی برای دسترسی به انواع عکس های معمولی است. دقت داشته باشید که در صورت استفاده، حتما به لینک صفحه عکاس اشاره کنید.

همچنین تارنما هایی مثل Unsplash نیز برای تهیه عکس پسندیده هستند. وب سایت های رایگان دیگری نیز از این قبیل وجود دارند. اما عکس های کل آنها لغایت حدی به عکس های استوک کم و بیش است.

استفاده از عکس ها متحرک نیز این ایام دوست داشتنی تر شده است، اما دقت داشته باشید که در استفاده از آنها افراط نکنید. هستی شمار زیادی از این تصاویر موجب پرت شدن حواس کاربران شده و در ضمن به علت افزایش حجم صفحات، بارگذاری آنها را نیز کند می کند.

آماده سازی عکس ها برای استفاده از آنها در نوشته ها
قدم بعدی پس از گزینش تصاویر، بهینه سازی آنها برای کاربرد در وب سایت است. در این فرآیند می بایست به نکات زیر دقت کنید:

انتخاب نام صحیح برای فایل تصویر
سئو تصاویر با اسم فایل پیش درآمد می گردد. حالت ایده آل در این مرحله اینست که گوگل بدون توجه به ماهیت تصاویر، از محتوای آن اخطار یابد. این پیشه با به کارگیری به پیشه بردن کلمات کلیدی طظلب در اسم فایل شدنی می گردد.

به عنوان نمونه اگر تصویر شما مربوط به میدان آزادی تهران است، سایر اسم فایل نبایست به شکل DSC4536.jpg باشد. بلکه اسم بهینه برای چنین عکسی، tehran-azadi-square.jpg است. البته نام تصاویر را می توانید با کاراکترهای فارسی نیز بنویسید، ولی رهنمود می کنیم که به انگیزه امکان پیدایش برخی از مشکلات در آینده، از این کار امتناع کنید.

ابعاد عکس در سئو تصاویر
سرعت بارگذاری صفحات در سئو و تجربه کاربری موثر هستند. هر چه سرعت تارنما اغلب باشد، سرعت نگریستن و ایندکس صفحات آن نیز بیشتر خواهد بود. عکس ها می توانند بر روی سرعت سایت در وردپرس در وردپرس کارایی به سزایی داشته باشند، مخصوصا زمانی که اقدام به آپلود یک تصویر حجیم در صفحه کنید.

به عنوان نمونه اگر ابعاد اصلی یک تصویر 2500*1500 بوده، ولی اندازه نمایش دیتا شده آن در صفحه 250*150 باشد، سرعت بارگذاری را بدون هیچ ضرورتی کند کرده اید. در چنین شرایطی بهتر است که اقدام به تغییر سایز و ابعاد تصویر کنید.

وردپرس در این شغل به شما کمک کرده و پس از آپلود هر عکس، آن را با سایز های مختلفی ذخیره می کند. البته این موضع بدین معنی نیست که سایز فایل های برپایی شده بهینه باشد. وردپرس فقط اقدام به تغییر سایز آن می کند.

استفاده از تصاویر به چهره واکنشگرا
وجود چنین ویژگی در وردپرس بسیار ضروریست و خوشبختانه این سیستم مدیریت محتوا از نسخه 4.4 به بعد، خویش از این ویژگی حمایت می کند. با پرکار بودن چنین ویژگی، تصاویر سایت در صفحه نمایش های با اندازه های گوناگون به نکوداشتن نمایش داده می شود.

کاهش حجم فایل تصاویر
قدم بعدی در سئو تصاویر، بهینه سازی حجم آنها می باشد، به نوع ای که عکس ها بدون افت کیفیت در کم ترین حجم خویش ذخیره شوند. برای اتمام این شغل ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارند و از جمله آنها می تاب به ImageOptim، reduceimages.com، jpeg.io و compressjpeg.com اشاره کرد.

بعد از بهینه سازی عکس ها می توانید با به کارگیری ابزارهایی مشابه Google PageSpeed Insights یا Pingdom به آزمایش صفحات سایت بپردازید.

بهترین افزونه های وردپرسی برای فشرده سازی تصاویر
تفاوت بین ابزارهای آنلاین فشرده سازی و افزونه های وردپرسی ویژه این شغل در چیست؟ در چهره استفاده از افزارها کماکان احتیاج است که تصاویر را پس از فشرده سازی در وردپرس آپلود کرده و سپس از آنها بهره‌گیری کنید.

اگر متعلق به بخش افرادی می باشید که رغبت به داشتن همه امکانات در یک جا هستید، بهتر است که از پلاگین های فشرده سازی عکس ها در وردپرس بهره‌گیری نمایید. اغلب این گونه افزونه ها قادر به فشرده سازی تصاویر در هنگام آپلود آنها هستند و این خاصیت موجب برداشتن بار زیادی از روی دوش شما می گردد.

در پیوسته به معرفی پنج افزونه برتر فشرده سازی عکس ها در وردپرس پرداخته و نتیجه تست خود از آن ها را ذکر می کنیم. در این تست چهار تصویر تغییر ناپذیر (سه لغایت در فرمت JPEG و یگانه در فرمت PNG) را در پنج تارنما مختلف آپلود کرده و با به کارگیری این پنج افزونه آن ها را فشرده سازی نموده ایم.

افزونه WP Smush
افزونه WP Smush گرد از کهن ترین افزونه هاییست که برای فشرده سازی عکس ها در وردپرس هستی داشته است. برای استفاده از این افزونه نیازی به ثبت اسم نداشته و وانگهی قادرید که تمام عکس ها را در هنگام آپلود نیز به چهره مقارن فشرده سازی نمایید. پس با یک بار تنظیم آن، می توانید سوژه فشرده سازی تصاویر را فراموش کنید، چرا که این افزونه به صورت اتوماتیک کار خویش را در بک گراند انجام خواهد داد.

متاسفانه عیب این افزونه عدم فشرده سازی بهینه در نسخه مجانی آن است. فلذا خیلی آن را توصیه نمی کنیم. در تارنما این افزونه بیان شده که میزان فشرده سازی در نسخه Pro آن اغلب است، اما در تست هایی که ما از آن گرفتیم، خروجی آن خیلی تفاوتی با نسخه مجانی نداشت.

افزونه فشرده سازی تصاویر WP Smush
افزونه فشرده سازی عکس ها WP Smush Pro
افزونه فشرده سازی تصاویر WP Smush Pro
29.000 تومان 25.000 تومان
افزونه Compress JPEG & PNG images
این افزونه از آن وب سایت TinyPNG بوده و همانند نسخه آنلاین خود بسیار ساده است. برای فعالسازی این افزونه دربایستن به ثبت اسم در آن خواهید داشت و بعد از سپریدن این کار با خیال آسان می توانید به پیشه با وردپرس بپردازید، چرا که این افزونه توانا به فشرده سازی تصاویر به صورت اتوماتیک است.

افزونه وردپرسی Compress JPEG & PNG images
افزونه ShortPixel
اگر تا به حال با افزونه ShortPixel کار نکرده باشید، احتمالا از دید نتایج آن متعجب خواهید شد. این افزونه در تست های ما توانست که بیشترین فشرده سازی را روی تصاویر پیاده کند. در ضمن این افزونه دارای گزینه ای با نام glossy است که ویژه عکاسان چیره دست است. بسیاری از عکاسان چیره دست علاقه ای به قربانی کردن کیفیت عکس ها در برابر حجم آن ندارند و برآیند اینکه آنها می توانند از این گزینه بهره ببرند.

افزونه وردپرسی بهینه سازی عکس ها ShortPixel
افزونه Imagify
افزونه Imagify بدست تیم نامی سازنده افزونه WP Rocket تهیه و توسعه داده شده است. بعد از نصب و ثبت نام در این افزونه با گزینه هایی رو به رو خواهید شد. برای کسب بهترین نتیجه بهتر است که حالت aggressive را برگزیدن کنید.

یکی از گزینه های جالب این افزونه برگزیدن پوشه جداگانه ای برای ذخیره سازی نسخه اصلی تصاویر است تا چنانچه مشکلی پیش آمد، از آن ها بهره‌گیری کنید. نکته منفی در این افزونه این است که برای نگریستن میزان فشرده سازی مجبورید که در بخش مدیای وردپرس به حالت فهرست کردن سوئیچ کنید. جدا از این مسئله، Imagify افزونه بسیار خوبی ارزیابی می شود.

افزونه وردپرسی سئو تصاویر Imagify
افزونه EWWW Image Optimizer
افزونه EWWW Image Optimizer تنها افزونه ای بود که در نصب آن ممکن است مبتلا دشوار شوید. بعد از نصب آن خطاهایی به شکل عدم هستی کلید API یا احتیاج به exec() را شدنی است تماشا کنید. به هر حال این افزونه نیز همانند WP Smush حائز نشخه Pro است و نسخه مجانی آن چنگی به دل نمی زند. در صورت نیار به فشرده سازی اغلب می بایست نسخه Pro این افزونه را تهیه کنید.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, واتس‌اپ

واتس‌اپ به تازگی قابلیت جدیدی را به منظور مقابله با انتشار اخبار نادرست مربوط به ویروس کرونا به جدیدترین نسخه از پلتفرم خود افزوده است. 

به گزارش ایسنا، از آنجاکه شایعات و اخبار نادرست متعددی مربوط به ویروس کرونا یا بیماری کووید-۱۹ توسط کاربران در سراسر جهان منتشر و موجب گمراهی و اطلاع رسانی های غلط در میان شهروندان کشورهای مختلف می‌شود، حالا واتس‌اپ که بدون شک بزرگترین و محبوب‌ترین پلتفرم پیام رسان در جهان به شمار می‌رود، اعلام کرده که قابلیت جدیدی را به آخرین نسخه است آپدیت و به روزرسانی خود در ios و اندروید افزوده است تا کاربران بتوانند به راحتی صحت اخباری که از طریق واتس‌اپ برای آنها فشار وارد شده و به میرسد، را بسنجند و آگاه شوند.

 

طبق گزارشی که در وب سایت indiatoday آمده است، کاربران به منظور بهره مندی از این قابلیت باید به کل کشور فروشگاه‌های آنلاین گوگل پلی استور و اپ استور اپل مراجعه کرده و اپلیکیشن واتس‌اپ خود را به روز رسانی کنند، در این صورت در کنار پیام های فورواردی گزینه و آیکونی دقیقاً در کنار پیام مربوطه وجود دارد که با کلیک و ضربه زدن روی آن ها قادر خواهند بود با سرچ و جستجوی خودکار در گوگل از صحت و درستی آن اطلاع پیدا کنند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, واتس‌اپ

منیع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11050569.html

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,حسگر اثر انگشت

 

به نظر می‌رسد قرار است در آینده درصد قابل توجهی از گوشی‌ها فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را دریافت کنند. کوالکام روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد با شرکت چینی BOE همکاری کند تا بتواند از تکنولوژی حسگر اثر انگشت خود برای نمایشگرهای این شرکت بهره ببرد.

 

BOE پس از سامسونگ دومین سازنده بزرگ نمایشگرهای اولد گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. پنل‌های این کمپانی چینی در گوشی‌های تاشو مانند هواوی میت Xs و موتورولا ریزر و همچنین گجت‌های شرکت‌هایی مانند اوپو، نوبیا و دیگر برندها مورد استفاده قرار گرفته است. کوالکام از طریق همکاری با BOE نه‌تنها می‌تواند تکنولوژی حسگر اثر انگشت خود را روانه‌ی گوشی‌های بیشتری کند، بلکه در بازار مهم چین یک شریک تجاری تاثیرگذار به دست می‌آورد. باید خاطرنشان کنیم که تا حالا فقط برخی از گوشی‌های سامسونگ از فناوری حسگر اثر انگشت مبتنی بر امواج صوتی کوالکام استفاده کرده‌اند.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,حسگر اثر انگشت

 

کوالکام و BOE گفته‌اند که این مشارکت فقط محدود به گوشی‌های هوشمند نیست و گجت‌های مبتنی بر XR (ترکیبی از واقعیت مجازی و افزوده) و گجت‌های هوشمند خانگی هم از این تکنولوژی بهره‌مند خواهند شد. آن‌ها انتظار دارند که گجت‌های مجهز به این تکنولوژی در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار شوند.

 

یک شروع نه‌چندان موفق

در سال ۲۰۱۸، کوالکام فناوری حسگر اثر انگشت مبتنی بر امواج صوتی را معرفی کرد که از این امواج برای شناسایی خطوط اثر انگشت و باز کردن قفل گوشی استفاده می‌شود. این شرکت اعلام کرد که تکنولوژی موردنظر سریع‌تر و ایمن‌تر از سیستم تشخیص چهره شرکت‌هایی مانند سامسونگ و دیگر تکنولوژی‌های اثر انگشت زیر نمایشگر مبتنی بر سنسورهای اپتیکال است که در اصل برای این کار از اثر انگشت کاربر عکس می‌گیرند.

 

سامسونگ هم برای گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ تصمیم گرفت از این تکنولوژی بهره ببرد. به همین خاطر در این گوشی‌ها دیگر شاهد حسگر اثر انگشت فیزیکی نبودیم و در ضمن سامسونگ اسکنر مربوط به عنبیه چشم را هم حذف کرد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,حسگر اثر انگشت

اما حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر کوالکام که از امواج صوتی استفاده می‌کند، نتوانست به طور کامل وعده‌های ارائه شده را محقق کند. در همان زمان، کارشناسان پایین بودن سرعت این حسگر و دشواری قرار دادن انگشت در مکان دقیق را مطرح کردند. حتی در ماه اکتبر، یک زن انگلیسی اعلام کرد که صرفا با استفاده از محافظ نمایشگر ارزان‌قیمت می‌توان حسگر گلکسی اس ۱۰ را دور زد. سامسونگ و کوالکام سپس با همکاری یکدیگر توانستند یک آپدیت نرم‌افزاری برای این مشکل ارائه کنند.

 

کوالکام دو ماه بعد نسخه جدیدی از این تکنولوژی به نام ۳D Sonic Max را معرفی کرد. ناحیه شناسایی این تکنولوژی ۱۷ برابر بزرگ‌تر از نسل قبلی است که این یعنی کاربران می‌توانند برای قرار دادن انگشت خود از ناحیه بسیار بزرگ‌تری بهره ببرد. همچنین سازندگان می‌توانند قابلیت شناسایی دو انگشت را برای باز کردن قفل گوشی عملی کنند که امنیت این فرایند را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. اگرچه این سنسور بسیار بزرگ‌تر شده، اما سریع‌تر از نسل قبلی خود نیست و همین موضوع هم اعتراضات زیادی به همراه داشته است. در نهایت باید خاطرنشان کنیم گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ سامسونگ از همین تکنولوژی برای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کنند.

منیع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11051156.html

مفاهیم اولیه سئو
به تازگی با مفاهیم سئو آشنا شدید؟ همنشین دارید بدانید چه فاکتورهایی بر کسب جایگاه در نتایج گوگل تاثیرگذار هستند؟ به جای راستی مراجعه کردید. در این سری مقالات با عنوان تعلیم سئو نوآموز هدف داریم فرهنگ اولیه باره دربایستن برای سئو را به شما آموزش دهیم. در تقدیر نخست به کوشش میکنیم با شناسایی مفاهیم اولیه سئو و عبارات رایج در آن دیدن بهتری برای شما ایجاد کنیم. و نخستین سوالی که باید به آن استجابت دهیم این است؛ سئو چیست؟

آموزش مفاهیم اولیه سئو - سئو چیست
آموزش مفاهیم سئو
نمایشگر ویدیو

 


در این ویدیوی آموزشی که نخستین آموزه از آموزش سئو مبتدی است مفاهیم سئو به شما آموزش داده میشود. این ویدیو چکیده ای از محتوای موجود در همین صفحه است.
سئو چیست؟
این عبارت مخفف Search Engine optimization یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که قصد اصلی آن کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل است. روزانه کاربران بسیاری واژه ها باره عقیده خویش را در گوگل جستجو میکنند و این موتور جستجو پیشنهاداتی متناسب با عبارات جستجو شده به آنها نمایش میدهد. هر چقدر جایگاه شما در فهرست نتایج بالاتر باشد بخت اکثریت برای جذب کاربر خواهید داشت و اصطلاحا سئو سایت شما بهتر است. همچنین میتوانید به نوشتار سئو چیست در سایت وبسیما مراجعه نمایید.

تکنیک های سئو گردآور ای از دانش، خ

برای موفقیت در سئو نیازمند تولید درونمایه هستیم، محتوایی که برای کاربر ارزشمند بوده و برای موتور جستجو قابل درک باشد. علاوه بر این راهبرد صحیح برای تولید و ارایه محتوا در کنار طراحی مناسب سایت میتواند بخت شما را برای کسب جایگاه بهتر افزایش دهد. ورود کاربر به سایت نخستین قصد ما و تبدیل بازدیدکننده به مشتری مهم ترین هدف خواهد بود که در مقالات بعدی به آن بیشتر می پردازیم.

سئو پیچیدگی و ظرافت زیادی دارد که نیازمند مطالعه ابدیت و دانش به روز است. نکته مثبت این است که شما دائم در حال رشد و یادگیری خواهید بود.

چرا به سئو بیچارگی داریم؟
موتورهای جستجو مشابه یاهو، بینگ، یاندکس و از کل مهمتر گوگل با ورود به سایت های اینترنتی محتوای آنها را رسیدگی کرده و طبق موضوع ارزش گذاری و رتبه بندی میکنند. برای این شغل از الگوریتم های پیچیده ای بهره‌گیری میشود که کسی از آن آگاهی ندارد بعنوان مثال فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها بیش از ۲۰۰ باره است.

کاربران اینترنتی برای یافتن محتوای باره نظر خود به موتور جستجو مراجعه کرده و از میانی نتایج نمایش دیتا شده پاسخ خویش را دریافت میکنند. تعداد جستجو در اینترنت یومیه در حال افزایش است و در حال حاضر بیش از ۷ میلیارد جستجو در روز اتمام میشود. هرچقدر بهره شما از این کاربران بیشتر باشد بخت بالاتری برای فروش محصولات، ارایه خدمات یا حتی اخذ تبلیغات خواهید داشت. برای جذب مخاطب بیشتر به سئو و حضور در صفحه اول گوگل وابسته خواهیم بود.

رتبه بندی نتایج در گوگل
چطور سایت خود را سئو کنیم؟ بهتر نیست به متخصص مراجعه کنم؟
در این سری مقالات شما را با اصول اولیه و دانش کاربردی سئو آشنا میکنیم و میتوانید خودتان پیشه بر روی سایت را نخست کنید. ولی همانند هر پیشه ی دیگری تجربه و فرهنگ تخصصی نقش مهمی در کامیابی شما خواهد داشت. اگر هدف دارید یک متخصص حرفه ای سئو باشید باید مطالعات خویش را اشاعه دیتا و هر روز تازه ترین اخبار و مقالات این پهنه را رصد کنید. همچنین بعنوان یک میانبر مطمئن و تند میتوانید در کارگاه های آموزش چیره دست سئو که توسط وبسیما برگزار میشود شرکت کنید.

اگر وقت و حوصله کافی برای این شغل را ندارید بهتر است به کارآزمودگان سئو و مشاورین شناخته شده در این زمینه مراجعه کنید و شغل را به آنها بسپارید. به طور حتم این پیشه هزینه های زیادی برای شما به به اتفاق خواهد داشت اما ممکن است در سنجش با زمانی که برای تعلیم و کسب تجربه صرف میکنید برای شما بصرفه باشد. در این مرحله مهم ترین شغل شما انتخاب درست کارآزموده یا مشاور سئو است.

تاثیر سئو بر رتبه بندی نتایج گوگل
کلمات رایج در سئو
در ادامه مقالات به طور حتم با عبارات اکثریت آشنا خواهیم شد اما برای آغاز بهتر است با مفاهیم ذیل آشنا شوید:

تفاوت سئو  On-page و Off-page
سئو On-page یا همان سئو درونی سایت به معنی بهینه سازی سایت شما برای درک بهتر توسط ربات های گوگل است. هر فعالیتی که در سایت خود انجام میدهید؛ از فرآوری محتوا گرفته لغایت طراحی صفحات و نسخه موبایل بر سئو تاثیر گذار خواهد بود و به آنها سئو درونی سایت میگویم. مهمترین بخش ها عبارتند از:

استفاده درست از تگ های متا
تعیین صحیح عنوان ها و تگ های هدینگ
تدوین ساختار پسندیده برای آدرس دهی صفحات
بهینه سازی عکس ها سایت
تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت
طراحی نسخه موبایل سایت و ریسپانسیو بودن صفحات
بهینه سازی سرعت لود شدن صفحات
و بسیاری فاکتورهای دیگر که در تعلیم های پیش رو به آنها خواهیم پرداخت.

سئو Off-page یا سئو بیرونی مجموعه فعالیت های شما در خارج از سایت برای انتشار بهتر محتوا در اینترنت و ایجاد مسیرهای دسترسی بیرونی است. مهمترین فعالیت ما در بیرون سایت کسب بک لینک های ارزشمند است. هر سایتی غیر از سایت شما که به یکتا از صفحات شما لینک دیتا باشد یک بک لینک محسوب شده و میتواند بر جایگاه شما در نتایج گوگل تاثیرگذار باشد. شیوه های مختلفی برای کسب بک لینک ارزشمند هستی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

تبادل لینک
خرید بک لینک
ریپورتاژ آگهی
فعالیت در شبکه های اجتماعی
نوشتن محتوای ارزشمند و مرجع
ارسال نقطه نظر در سایت های مرتبط با سایت شما
لینک سازی صحیح تاثیر زیاد زیادی بر جایگاه شما خواهد داشت و همین فرمایش موجب شده در سنه های پسین تکنیک های مختلفی برای کسب بک لینک رایج شوند. کارایی این تکنیک ها بر نتایج گوگل به حدی بسیار بوده که این موتور جستجو برای ممانعت از کل مانع شدن آنها الگوریتم های جدیدی را معرفی کرده است. الگوریتم هایی به اسم های پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوار. این الگوریتم های سایت هایی که قوانین گوگل در لینک سازی را نادیده گرفته اند معرفی کرده و جایگاه آنها در نتایج گوگل را کاهش میدهند یا به عبارت دیگر سایت های غیرطبیعی را جریمه میکنند.

براساس همین طبیعی یا غیرطبیعی بودن روند کاری یک سایت مفهوم جدیدی به اسم سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه شکل گرفت که در پیوستگی به رسیدگی آنها میپردازیم.

تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟
این مفهوم از فیلم های وسترن سینمای کلاسیک اخذ شده است که معمولا نقش منفی فیلم ها کلاه سیاه به سر داشتند. در واقع تقابل خیر و شر در سئو است. البته این اسم گذاری را خیلی جدی نگیرید هدف مشخص کردن حد میان تکنیک های  استاندارد و تکنیک های فریبنده برای گوگل است.

تکنیک های کلاه سیاه عموما بر رشد تند سایت در نتایج گوگل تمرکز میکنند و توجهی به میزان رضایت کاربر نخواهند داشت. هدف اصلی از این پیشه کسب جایگاه بهتر اما غیرواقعی است و تلاش میشود از نقط سستی گوگل در تشخیص صفحات بهتر کاربرد شود. بعضی از تکنیک هایی گوگل یکراست به آنها اشاره کرده است به شرح زیر است:

ایجاد صفحاتی با محتوای اتوماتیک ‌و جمع آوری شده
ریدایرکت مخفیانه
تقلب در اثر گذاری محتوا
انجام جستجو رفتار تقلبی در گوگل
متن یا لینک پنهان شده در صفحه
محتوای ناچیز و بی ارزش
تکرار غیرمعمول کلمات در صفحه
و …
تکنیک های کلاه سیاه مدام در حال تغییر هستند و هر سررسید که گوگل گذرگاه حلی برای شناسایی این سایت ها پیدا میکند شیوه های جدیدی پیدا میشوند. در این روش شما خیلی تند رشد میکنند و به جایگاه پسندیده میرسید اما جایگاه شما بسیار لغزنده خواهد بود و هر روز شدنی است بدست گوگل جریمه شده و از فهرست نتایج حذف شوید.

تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه سیاه
در روبرو سئو کلاه سفید به تکنیک هایی گفته میشود که طبق اصول و قواعد اعلام شده بدست گوگل محتوای خویش را تعبیه و منتشر میکنند و از هر نوع گذرگاه میانبر خودداری میکنند. مهمترین پرتو های سئو کلاه سفید عبارتند از:

محتوای اختصاصی و با کیفیت
لینک سازی واقعی وسط صفحات درونی سایت
ارسال پست مهمان در سایت های مرتبط
لینک سازی راستین از راه شناسایی شما بدست سایت های دیگر
تکنیک های کلاه سفید معمولا موعد زیادی برای نتیجه گیری نیاز دارند و استراتژی بلند مدت محسوب میشوند ولی زمانیکه شما به نقطه موفقیت برسید حفظ و ارتقای آن بسیار آسان تر است.

تکنیک هایی نیز هستی دارند که در میان سئو کلاه سفید و کلاه سیاه قرار میگیرند که به آنها سئو کلاه خاکستری می گوییم. این تکنیک ها عموما به طریق های سیاه تقریبا  تر هستند اما به گونه ای برنامه ریزی و اجرا میشوند که گوگل قادر به فهم و تشخیص آنها از شیوه های سفید نباشد. آکادمی وبسیما کارگاه گزیده تر ای برای آموزش سئو کلاه خاکستری گردآوری کرده است که برآیندی از ادب و تجربه متخصصین این شرکت طی سالها تکاپو موفق بوده است.

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,آیفون SE

«آیفون SE» جدید رونمایی شد. این موبایل ارزان قیمت برخی از ویژگی های سری آیفون ۱۱ گرانقیمت را دارد. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، اپل از نسخه جدید آیفون خود به نام «آیفون SE» رونمایی کرد.  بسیاری از قابلیت های موبایل رده بالای آیفون ۱۱ در این دستگاه ارزان قیمت نیز وجود دارد.

 

آیفون SE مانند نسخه پیشین خود که در مارس ۲۰۱۶ رونمایی شد دارای یک نمایشگر ۴.۷ اینچی با دکمه خانه مجهز به اسکنر اثرانگشتTouchID است. البته در دستگاه جدید از تراشه A۱۳b Bionic استفاده می شود. همین تراشه در پرچمدارهای فعلی اپل یعنی سری آیفون ۱۱ نیز استفاده شده است. 

 

این دستگاه فقط یک دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی دارد اما اپل ادعا می کند این دوربین در حالتPortrait Mode  قادر به ثبت تصاویر با عمق است. همین قابلیت در آیفون ۱۱ با ۳ لنز دوربین نیز وجود دارد.

 

آیفون  SE در سه رنگ سیاه، سفید و قرمز عرضه می شود. پیش سفارش این دستگاه با قیمت ۳۹۹ دلار از جمعه ۱۷ آوریل(فردا) آغاز می شود.

منیع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11051252.html

اخبار,اخبار تکنولوژی,واتس اپ

در دنیای این روز‌ها که مجبوریم در سایه کرونا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، برقراری ارتباط با افراد دیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی و سیستم‌های هوشمند بسیار رایج شده است. یکی از اپ‌های ارتباطی محبوب این روزها، واتس اپ است. اکنون واتس اپ ظرفیت‌های ارتباطی خود را افزایش داده است.

به گزارش انتخاب، مایکروسافت و گوگل برای برگزاری کنفرانس ویدئویی، سیستم عامل‌های خاص خود را دارند، اما واتس اپ نیز می‌خواهد به بازی بپیوندد.

 

سرویس فیس بوک در نظر دارد تا عملکرد چت تصویری گروهی خود را گسترش دهد تا حداکثر ۸ عضو داشته باشند. این برنامه در حال حاضر در نسخه بتا ارائه شده است، اما آزمایش کنندگان در iOS و اندروید می‌توانند آن را بارگیری کنند.

 

در اوایل ماه جاری، واتس اپ شروع به تماس‌های ویدیویی حداکثر ۴ نفری کرد و اکنون قصد دارد حد مجاز را دو برابر افزایش دهد. با این حال، با توجه به اینکه این ویژگی هنوز در نسخه بتا اس، ممکن است مدتی طول بکشد تا به همه کاربران برسد. همچنین محدودیت‌هایی برای افرادی که از نسخه قدیمی استفاده می‌کنند وجود دارد.

 

برخی می‌گویند این افزایش اعداد موقتی است و احتمالا فقط برای این است که افراد بیشتری بتوانند از اجتماع دور شوند.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/technews/banews71307.html

در هنگام مشاوره سئو توصیه می شود سوالات ذیل را از اشخاصی که می خواهند این پیشه را برای شما اتمام دهند بپرسید:

آیا شما می توانید از نمونه کارهایی که قبلا در مقوله سئو سپریدن داده اید به من نشان دهید؟
آیا شما می توانید افرادی که به آنها مشاوره سئو داده اید به من معرفی نمایید؟
آیا شما توصیه های گوگل وب مستر را پیاده سازی می نمایید؟
مشاوره سئو شما چه پیشنهاداتی روی کلمات کلیدی دلخواه من دارد؟
تجربه شما از سوداگری من چقدر است؟
از شهر یا کشور من چقدر اطلاعات دارید؟
مهمترین تکنیک هایی که شما می خواهید در افزایش رتبه وب سایت من بکار برید چیست؟
چقدر قبل بینی می نمایید این پیشه بطول بینجامد؟
موارد بالا تنها برخی از سوالاتی است که می بایست در مشاوره سئو که برای شما اتمام می شود استجابت های پسندیده و بخردانه وجود داشته باشد.

خیلی اوقات پیش می آید که صاحبان کسب و کارهای گوناگون نمی دانند که جهت بهینه سازی موتور جستجو و قرار دریافت در موقعیت های بالای صفحه نتایج و یا بعبارتی دیگر جهت افزایش رتبه خود از کجا شروع کنند و یا چه راهبرد را دنبال نمایند. بدین هدف سئوکار با ارائه مشاوره سئو مجانی به این نوع از صاحبان کسب و کار اطلاعات لازم را در برگزیدن آن ها قرار می دهد و برای آنها کالبدشناسی می کند که در انجام این پیشه با پروا به کسب وکار قبل رو از چه مسیری می بایست کار خویش را آغاز کنند و در پیوسته این گذرگاه لغایت رسیدن به قصد مورد عقیده خود چه کارهایی را می بایست سپریدن داده و چه کارهایی را نباید انجام دهند.

با مشاوره مجانی سئو توسط سئوکار گزینش راه راحت است

مشاوره رایگان سئو سایت با دریافت مشاوره سئو توسط سئوکار اطلاعات اشخاص به حدی خواهد قبض که خود بتوانند تصمیم گیری نموده و بهترین گذرگاه حل را برگزیدن نمایند زیرا منظور سئوکار از ارائه مشاوره سئو، تصمیم سازی در صاحبان مشاغل است که خود بعد از آن بتوانند براحتی تصمیم گیری نمایند. هر از چند گاهی پیش می آید که افراد با قصد افزایش رتبه تارنما خود از مشاوره سئو خوبی برخوردار نمی شوند و بجای اینکه رتبه آنها افزایش پیدا کند و روند مثبتی داشته باشد سیر کاهنده به خویش می گیرد و یا اصلا تغییری در آن بوجود نمی آید. یکتا از نکاتی که همه کسان در افزایش رتبه تارنما خود می بایست به آن توجه داشته باشند این مسئله است که اگر از مشاوره سئو نکوداشتن برخوردار نشوند و استراتژی بدی را برای خود انتخاب کنند ممکن است که تارنما آنها برای همیشه در لیست سیاه موتورهای جستجو قرار گیرد و یا ممکن است بصورت موقتی رتبه آنها کمی درمان پیدا کند ولی بعد از مدتی دیگر ترقی چندانی حاصل نخواهد شد.

بطور کلی می طاقت گفت مشاوره مجانی سئو توسط سئوکار شامل موارد پایین است:

مشاوره در مقوله طراحی وب سایت با اصول سئو
مشاوره در زمینه تکنیک های سئو
مشاوره در گویه انتخاب واژه ها کلیدی
مشاوره در زمینه مدت سررسید رسیدن به هدف
مشاوره در زمینه میزان خرج جهت افزایش رتبه وب سایت