اجرای برنامه های اندروید روی ویندوز

اجرای برنامه‌های اندروید روی ویندوز
مجموعه: متفرقه اینترنت و کامپیوتر


نرم افزار اجرای برنامه های اندروید در کامپیوتر

نرم افزار شبیه سازی اندروید روی ویندوز



شاید برای برخی عجیب باشد که با وجود تنوع گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی، کسی بخواهد نرم‌افزارها یا بازی‌های این سیستم‌عامل را روی کامپیوتر و ویندوز اجرا کند، ولی دلایل مختلفی را برای این کار می‌توان برشمرد: اجرای بازی‌های سنگین بدون نیاز به گوشی سطح بالا، صفحه‌ بزرگ‌تر مانیتور در مقابل فضای کوچک صفحه‌ گوشی یا تبلت، استفاده از ماوس و کیبورد برای کاربری راحت‌تر و حتی آزمایش سریع نرم‌افزارها برای توسعه‌دهندگان.



بر این اساس، کاربران زیادی کنجکاوند بدانند چه راهکارهایی برای اجرای برنامه‌‌های اندروید در کامپیوترهای شخصی و ویندوز وجود دارد؟ در این مطلب تعدادی از بهترین این روش‌ها را شرح می‌دهیم.



محیط داخلی بلواستکس بر اساس اندروید 5 (آبنبات چوبی) طراحی شده و استفاده از tabها برای اجرای چند برنامه‌ همزمان، کاربری آن را بسیار بالا برده است. همچنین با تعبیه‌ پلی‌استور گوگل در این شبیه‌ساز، اپ‌ها براحتی و بدون دردسر قابل دانلود و نصب هستند. از دیگر ویژگی‌های بلواستکس می‌توان به دکمه‌های خاصی برای آپلود فایل نصبی یک برنامه (APK)، گرفتن اسکرین‌شات و حتی تکان‌دادن دستگاه اشاره کرد!


Remix OS Player

شبیه‌ساز دیگری که با قدرت می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی را روی ویندوز اجرا کند، Remix OS Player است که توسط شرکت Jide توسعه یافته است.

این نرم‌افزار، نسخه‌ جدیدتری از اندروید (مارشمالو) را به نسبت بلواستکس شبیه‌سازی می‌کند و مانند آن داخل خود پلی‌استور را برای دانلود و نصب اپ‌ها قرار داده است.



Remix OS Player هم بیشتر بر اساس اجرای بازی‌ها توسعه یافته است و به کاربر اجازه می‌دهد با نگه داشتن دکمه‌های کیبورد به‌جای حرکات روی صفحه‌ لمسی، بازی را با لذت بیشتری انجام دهد! این شبیه‌ساز همچنین امکان اجرای چند بازی یا برنامه را به‌صورت همزمان دارد.



منبع : https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/android-apps2-windows.html

کلمات کلیدی

گیمرهایی که سن و سالی از آنها گذشته کنسول خاطره انگیز پلی استیشن را هیچ وقت فراموش نمی کنند. نزدیک به دو دهه پیش، بیشتر زمان خود را در کلوپ ها و با بازی هایی مثل رزیدنت اویل 2، کرش، فیفا 98 و بسیاری از بازی های نوستالژیک دیگر می گذراندیم.

پلی استیشن سوم دسامبر 1994 (12 آذر 1373) به بازار عرضه شد. این کنسول دیروز 25 سالگی‌اش را جشن گرفت و همین موضوع بهانه ای به دست تیم iFixit داد تا با کالبدشکافی این کنسول دوست داشتنی، ویژگی های فوق العاده آن را به ما یادآوری کند.

 

پلی استیشن 1 بیست و پنج ساله شد

تیم iFixit مدل ژاپنی پلی استیشن (یعنی همان مدلی که آرزوی داشتنش را داشتیم) کالبدشکافی کرده و ویژگی هایی مثل CD درایو، پردازنده 32 بیتی، پورت S-Video و اسلات مموری کارد 128 کیلوبایتی را نشان می دهد. این مشخصات امروزه کاملاً منسوخ شده و از رده خارج هستند، ولی کالبدشکافی نشان می دهد سونی برای این کنسول سنگ تمام گذاشته بوده.

اول اینکه باز کردن پلی استیشن و تعویض قطعات آن به راحتی انجام می شود. برای باز کردن آن فقط به یک پیچ گوشتی فیلیپس و جسم نوک تیز نیاز داریم و مثل لوازم الکترونیکی مدرن نیست که باز کردنشان کاری بسیار خسته کننده و زمان بر است.

پلی استیشن قطعات کمی هم دارد و یکی از نکات جالب اینکه سونی آداپتور را داخل کنسول قرار داده که در مقایسه با کنسول های امروزی نقطه قوت محسوب می شود. امروزه دیگر به ندرت می توان وسیله ای الکترونیکی مثل این کنسول پیدا کرد و با اینکه بازی کردن با آن گیمرهای بی حوصله امروزی را زده می کند، ولی سادگی‌اش مجذوب کننده است.

پلی استیشن در نهایت از کارشناسان iFixit امتیاز 8 از 10 را برای تعمیرپذیری گرفت.

اگر 25 سال پیش به شما می گفتند دیسک های بلو-ری 100 گیگابایتی هم روزی کم به نظر می رسند، حتماً مخاطب را مسخره می کردید.

بهتر است نوستالژی را کنار گذاشته و خود را برای عرضه پلی استیشن 5 در تعطیلات آخر سال 2020 آماده کنیم.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/04/پلی-استیشن-بیست-و-پنج-ساله-شد/

  • aram212 kala

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی