تبلیغ در اینستاگرام
اگر شما صاحب یک سوداگری هستید، بعد حتما به تبلیغ در اینستاگرام فکر کردهاید. این روزها اینستاگرام بزرگترین رسانه برای نشانه دادن محصولات و تبلیغات است. اگر به تاثیر معجزه آسای تبلیغ در اینستاگرام اعتقاد ندارید، بگذارید به شما خبر بدهم در همین لحظه که دست روی دست گذاشتهاید، آدمها دارند در اینستاگرام پول پارو میکنند. بعد به تبلیغات در اینستاگرام ایمان بیاورید و آن را آغاز کنید. اما در عقیده داشته باشید که برای تبلیغات در اینستاگرام و هزینه کردن برای آن باید خیلی هوشمند باشید. بهرحال بیزنس هزینه دارد و آدم باید جایی خرج کند که سرمایه به او برگردد.
حالا پس از همه این حرفها چجوری تبلیغ کنیم؟ اصلا چطور تبلیغ نماییم که مایه افزایش فالوور در اینستاگرام شود و مشتریها سراغمان بیایند؟ در صفحه خودمان تبلیغ نماییم یا تبلیغات خویش را به یک سلبریتی در اینستاگرام واگذار کنیم؟ شاید هم بهتر باشد از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام استفاده کنیم؟ حتما یگانه از اینها بهتر است و بازدهی بیشتری دارد. مگر نه؟؟
خُب…بگذارید به شما بگویم که راستی این است که همه آنها به راستی خوب هستند و به قول معروف نگو کی از کی بهتره، هر گل یه بویی داره! همه مدلهای تبلیغات در اینستاگرام مفید هستند و به کار میآیند. اما نکته مهم این است که بدانید کدام یکتا اغلب به شغل شما میآید و پسین نکته مهمتر این است که کدام یکی با بودجه شما جور درمیآید. مثلا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام که توسط خود شرکت اینستاگرام انجام میشود در ایران سخت انجام میشود و هزینه آن هم بالاست. و یا مثلا تبلیغات اینفلوئنسرمارکتینگ که توسط آدمهای معروف یا سلبریتیها اجرا میشود بیشتر برای بیزنسهای کبیر است و هزینهآن هم برای یک کسب و کار اخیر پا گرفته زیاد است. ممکن است شما از آن تقسیم افرادی باشید که بازپسین کسب و کار خود را راهاندازی کردهاند و در این شرایط اندوخته کردن حتی مقدار کمی پول برای شما حیاتی است. شدنی هم هست که یک بیزنس خیلی حرفهای داشته باشید که سالهاست برای شما پول میسازد و شما میخواهید با تبلیغات در اینستاگرام آن را اشاعه بدهید. در هر صورت فرقی نمیکند.
من هدف دارم در این مقاله نوعی از تبلیغات در اینستاگرام را معرفی کنم که به درد کل میخورد و به کار همه آید. از یک کسب و کار بزرگ واردات پورشه گرفته الی آن کسی که در منزل گردنبند دستساز درست میکند. کل شما میتوانید با یک شیوه ساده ولی هوشمندانه کسب و کار خود را در اینستاگرام اشاعه بدهید و فالوور جذب کنید. فقط کافیست الی پسین این مقاله با من همراه باشید.
آموزش صفر الی 100 اینستاگرام
با آکادمی دیدوگرام آموزگار شبکه اجتماعی شوید.
شروع کنید
فرصتی استثنایی
این شیوه جادویی تبلیغات کدام است؟
همانطور که گفتم میخواهم روشی را به شما شناسایی کنم که هر کسی با هر میزان بودجهای میتواند متعلق به استفاده کند، در اینستاگرام خودی اثر بدهد و افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشد. اما این روش جادویی که این همه دربارهاش حرف زدم چیست؟ این روش جادویی تبلیغات در اینستاگرام است. یعنی شما یک بنر تبلیغاتی حاضر میکنید و برای یک صفحه کبیر در اینستاگرام میفرستید و آنها در ازای پیمان دادن آن از شما پول اخذ میکنند. چه بسا اندیشه کنید که خب دردسر کشیدی این که گفتن نداشت! همه این را میدانند! اما…
اما نکته مهم این است که این دو مرحله، -یعنی حاضر کردن بنر و گزینش یک صفحه بزرگ- یک ریزهکاریهای زیاد بسیار مهم دارد که در افزایش فالوور اینستاگرام شما تاثیر وحشتناکی میگذارد. درست مثل قورمهسبزی. اگر جا نیفتاده باشد میشود آن را خورد و از گرسنگی نمرد، اما آن حس خوب لذیذ را در کس به هستی نمیآورد. پس با من به اتفاق باشید لغایت سیر لغایت پیاز تبلیغ در پیجهای بزرگ را برای شما بگویم. برای آغاز بگذارید اصلا بگویم که به چه صفحهای در اینستاگرام صفحه بزرگ میگوییم؟
اصلا صفحات بزرگ در اینستاگرام کدامند؟
حتما آن صفحات کبیر را در اینستاگرام دیدهاید که فالوورهای زیاد زیادی دارند؟ مثلا ۱۰۰K؟ یا ۲۰۰K؟ همانها که روز به روز در افزایش فالوور اینستاگرام از دیگران پیشی میگیرند. به آنها صفحات کبیر میگویند؟ خیر! شگفتی کردید؟ اکنون دیدید که من راست میگفتم و یک نکتههایی این وسط وجود دارد؟! ما به این صفحات صفحات بزرگ نمیگوییم. زیرا عدد فالوور لزوما انگیزه بر بزرگ بودن یک صفحه در اینستاگرام نیست. برای تبلیغ در صفحات کبیر اینستاگرام باید اول بتوانید صفحات بزرگ را معرفی کنید. یک صفحه بزرگ در اینستاگرام دو خاصیت مهم دارد که من هر دوی آنها را برای شما روشنگری میدهم.
۱) فالوورهای زیاد داشته باشد
بله قبلتر هم گفتم که عدد کبیر اثر دهنده پر فالوور بودن یک صفحه نیست. بسیاری از پیجها اقدام به خریدن فالوورهای فیک یا تقلبی میکنند. اگر به صفحهای که فالوورهای فیک دارد تبلیغ بدهید، تبلیغ شما بازخورد نکوداشتن نخواهد داشت چون اصلا دیده نمیشود. شما باید بتوانید تشخیص بدهید که آیا این شماره راستین است یا خیر. فهمیدن این مسئله هم معمولا راحت است. به عکس پایین که من از یک صفحه به نما شلوغ و پر فالوور گرفتهام نگاه کنید:
پیج فیک
همانطور که میبینید این صفحه صد و یک هزار فالوور دارد. پس باید خیلی پیج خفن و شلوغی باشد. اما به تعداد لایکهای آن دقت کنید. ۲۵۳ تا! من با اطمینان صد در صد به شما میگویم که فالوورهای این صفحه فیک و یا تقلبی هستند. اگر به این صفحه تبلیغ بدهید، شمار کسانی که آن را میبینند ۱۰۰ هزار تن نخواهد بود، بلکه زیاد بسیار کمتر خواهد بود. اگر بازدید ناچیز و نامشخص دلخواه شماست ایرادی ندارد. ولی اگر میخواهید بازدید شما متناسب با فالوورهای صفحه باشد، یعنی به عبارتی به صفحه باره نظر اعتماد کنید، پس اول یک تست اتمام بدهید. من چند روش ساده یه شما یاد میدهم الی به هر صفحهای که رفتید، اصلی و تقلبی بودن فالوورهای آن را تشخیص دهید.
تنها کافی است تعداد فالوورهای یک صفحه را در ۱۶% ضرب کنید. عدد به دست آمده باید تقریبا با شمار لایک های پایین پستهای همان صفحه مساوی باشد. به زبان ساده بگویم که ۱۶% فالوورهای شما عکسهایتان را لایک میکنند. این شماره تقریبی است و ممکن است کمی بالا و ذیل شود اما پس از مدتی دستتان مسیر میافتد و مثل آب خوردن فیک بودن فالوورها را تشخیص دهید. این مرحله اول بود.
ولی بعضی از پیجها برای پستهایشان حتی لایک هم میخرند. پس به لیست فالوورهای صفحه مورد نظرتان بروید و آن را چک کنید. ببینید آیا اغلب فالوورهای آن بدون عکس هستند؟ اگر اینطور بود بعد حتما این صفحه فیک است.
حتی به بازدیدهای یک ویدئو هم اعتماد نکنید. چون بسیاری از پیجها برای ویدئوهای خویش بازدید هم میخرند. کلا بد زمانهای شده است! پس شمار فالوورها را با تعداد کامنتها مقاسه کنید. کامنتها را چک کنید. برای شمار کامنت قوانین ضد و نقیضی هستی دارد و من نمیتوانم یک قائده کلی به شما بگویم که ضرب و بخش کنید. ولی خودتان اگر کامنتهای صفحه را چک کنید، حس میکنید که با تعداد فالوورهایش تناسب دارد یا خیر. مثلا برای پیجی با ۵۵ هزار فالوور، داشتن سه تا کامنت کمی مشکوک است.
نکته آخر: شما باید بدانید که چه تعداد بازدید برای تبلیغ در اینستاگرام مد نظرتان است. مثلا شما میخواهید تبلیغتان در اینستاگرام ۱۰۰۰ لایک داشته باشد. شما میتوانید به یک پیج راستین تبلیغ در اینستاگرام بدهید که عکسهایش واقعا هزار لایک میخورد و یا میتوانید تبلیغ خود را به یک پیج تقلبی بدهید که پستهایش ۲۰۰۰ لایک میخورد اما ۱۰۰۰تای آن راستین است. در پایان تصمیم با شماست. پس اگر برایتان مهم است، اول راستین بودن صفحه باره نظرتان را چک کنید. به نظرتان فیک بودن یا راستین بودن یک صفحه برای تبلیغات در اینستاگرام کارایی دارد و یا نه مهم نیست؟
۲) تخصصی باشد
اگر به صفحات بزرگ در اینستاگرام نگاه کنید خواهید رویت که اغلب آنها تخصصی هستند. یعنی چه؟ یعنی اینکه در یک زمینه مشخص فعالیت میکنند. حال که اصلا کار و جنبش در یک مقوله ویژه چه فایدهای برای ما و تبلیغ در اینستاگرام دارد؟ تخصصی بودن یک صفحه مایه افزایش فالوور اینستاگرام در آن صفحه میشود. اما نه یک افزایش فالوور معمولی…بلکه یک افزایش فالوور هدفمند! بگذارید خیلی ساده بگویم: صفحه تخصصی تبلیغات را هدفمند میکند. شما میفهمید که مخاطبان تبلیغتان در کدام صفحات متمرکز شدهاند. مثلا وقتی یک صفحه در اینستاگرام فقط تعلیم طباخی میدهد و در ارتباط با غذاها توضیح میدهد، آدمهایی که طرفدار کله پزی هستند آن را فالو میکنند و دائم پستهایش را میبینند. بعد اگر شما یک رستوران تاسیس کردهاید یا سفارش ژله در منزلتان میگیرید، بهترین صفحه کبیر در اینستاگرام برای تبلیغ شما همین صفحه تعلیم طباخی است. چرا؟ چون مخاطبین شما مشخص هستند و تبلیغ شما را دقیقا کسانی میبینند که کله پزی را اخ دارند.
در اینستاگرام برای هر تخصص و کسب و کاری چندین پیج پرفالوور و صحیح و حسابی هستی دارد. اگر پیجهای کبیر مورد نظر خویش برای تبلیغ در اینستاگرام میشناسید که هیچ. اما اگر حتی کمی شک دارید، رهنمود میکنم ریسک نکنید و حتما یک مشاوره تلفنی اختصار هم که شده از دیدوگرام بگیرید. برای مثال صفحه ورزش سه احد از صفحات معتبر و درجه یک برای تبلیغ در اینستاگرام است.
تبلیغ در اینستاگرام
خب…اینها دو ویژگی مهم یک صفحه بزرگ در اینستاگرام بودند. سعی کنید پیش از تبلیغ در اینستاگرام حتما این دو باره را درباره پیجهایی که برای تبلیغ مد نظرتان دارید رسیدگی کنید. حالا میرویم سراغ اینکه اصلا شرایط تبلیغ در پیجهای بزرگ اینستاگرام کدام است.
شرایط تبلیغ در پیجهای کبیر اینستاگرام چیست؟
خب…تا اینجا متوجه شدیم که یک پیج بزرگ در اینستاگرام چه پیجی است و چه ویژگیهایی دارد. حالا باید چکار کنیم؟ قدم بعدی کدام است؟ قدم بعدی این است که با خرج تبلیغات در اینستاگرام آشنا شویم الی یک تبلیغ درست و حسابی انجام دهیم. چون ما میخواهیم تبلیغمان برای ما افزایش فالوور در اینستاگرام بیاورد الی آنها از ما خرید کنند و پول را به جیب ما سرازیر کنند.
تبلیغات در صفحات بزرگ به ۳ چهره سپریدن میگیرد:
۱) تبلیغات بنری
در این گونه تبلیغ در اینستاگرام قصد من از بنر، فقط عکس است، نه ویدئو. شما یک بنر تبلیغاتی صحیح میکنید و به یک صفحه کبیر برای تبلیغ در اینستاگرام میسپارید. (راستی…تا یادم نرفته بگویم که نکته زیاد مهم در این نوع تبلیغات این است که طراحی بنر شما به اندازه صفحهای که انتخاب میکنید مهم است. اگر بنر شما آن جذابیت لازم را نداشته باشد حتی اگر در بهترین و پرفالوور ترین پیجهای اینستاگرام هم تبلیغ کنید خیلی تاثیری نخواهد داشت. اما اصلا نگران نباشید…برای ساختن یک بنر تبلیغاتی اصلا نیاز نیست که شما متخصص عکاسی یا گرافیست باشید. فقط بس است نوشتار رازهای طراحی بنرهای فووقالعاده برای اینستاگرام را بخوانید). نرخ این گونه تبلیغ در اینستاگرام معمولا به صورت ساعتی محاسبه میشود و پیمان دادن یک بنر تبلیغاتی در پیجهای کبیر اینستاگرام برای شما به شرح پایین آب میخورد:
صفحه هنرمندان دوست داشتنی یک صفحه معتبر در اینستاگرام است که اغلب اوقات ویدئوهای تبلیغاتی هم میگذارد. می توانید برای دیدن نمونهی ویدئوهای تبلیغاتی در این صفحه جستجو کنید.
تبلیغ در اینستاگرام
برای اطلاع از قیمت این مدل تبلیغ در اینستاگرام به صفحه تعرفه دیدوگرام مراجعه کنید و یا با دیدوگرام تماس بگیرید.
۲) تبلیغات ویدئویی
همانطور که از اسم آن مشخص است، این مدل تبلیغات تنها مختص ویدئو است. یعنی شما یک ویدئو از پیشه و بارتان میسازید و به صفحات بزرگ برای تبلیغ در اینستاگرام میدهید. از آنجا که ویدئو با تبلیغات بنری کمی فرق دارد، نحوه محاسبه بها آن هم کمی متفاوت است. صفحات کبیر اینستاگرام معمولا برای محاسبه قیمت تبلیغات ویدئویی دو رهنمود دارند:
روش نخست دقیقا همانند تبلیغات ساعتی بنری است. یعنی شما ویدئوی خود را در یک صفحه بزرگ برای تبلیغ در اینستاگرام میگذارید و در ازای ۲۴ ساعت و یا مدت سررسید باره نظرتان برای آن خرج میپردازید. قیمتها کم و بیش همانند همان قیمتهای تبلیغات بنری است.
در شیوه دوم هزینه تبلیغ در اینستاگرام شما بر بنیاد میزان بازدید آن محاسبه میشود. برای مثال شما میگویید که من برای ویدئوی خودم ۱۰۰۰ بازدید میخواهم و ادمین صفحه مورد نظر بعد از از اینکه ویدئوی شما ۱۰۰۰ بازدید به دست آورد، آن را منزه میکند.دیدوگرام تمام اطلاعات راجع به تبلیغات در اینستاگرام و هزینه آن را در برگزیدن شما میگذارد. اگر به سایت ما بروید فهرست کامل صفحات بزرگ و معتبر برای تبلیغات را میبینید.
۳) تبلیغات استوری
تبلیغات استوری هم که همان تبلیغات در استوری است. در این مدل شما برای تبلیغ در اینستاگرام، بنر خویش را به یک صفحه بزرگ میدهید الی برای ۲۴ ساعت آن را در استوری خویش پیمان دهد. تبلیغات در استوری زیاد پسندیده کسانی است که محصولی برای فروش دارند یا میخواهند مخاطبان تبلیغ از وبسایتشان دید کنند. زیرا اینستاگرام به صفحاتی که بالاتر از ۱۰ هزار فالوور دارند، این قابلیت را داده است که در استوری خویش لینک قرار دهند. بودن لینک در استوری افزایش فالوور اینستاگرام را موثرتر میکنند زیرا با بالا کشیدن لینک مستقیم به فروشگاه اینترنتی، وبسایت یا هر لینک دیگری وصل شوید. هزینه تبلیغات در استوری به دو صورت محاسبه میشود:
تبلیغات در اینستاگرام هر روز نسبت به روزهای گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار میشود. با توجه به گزارش فوربز شمار تبلیغ کنندگان در اینستاگرام در 6 ماه ماضی بیش از دوبرابر شده است! دلیل آن این است که اینستاگرام بهترین پلت فرم رسانه اجتماعی برای مشارکت مشتریان محسوب میشود. ولی چه چیزی باعث می شود تا تبلیغات اینستاگرام اهمیت پیدا کند و بازاریابان چگونه می توانند برای تبلیغات از آن بره مند شوند؟
اگر قصد دارید از شبکه اجتماعی دوست داشتنی اینستاگرام برای افزایش درآمد، رونق سوداگری و یا حتی شفا برندینگ شخصی خویش بهرهگیری کنید، برای آموزش تبلیغات در اینستاگرام مطالعه این مطلب را سخت به شما پیشنهاد میکنیم. مطمئن باشید با مطالعه کامل این مطلب اطلاعات کاربردی و مفیدی در این گویه به دست خواهید آورد.
راهکار اول:از ابزارهای رایگان اینستاگرام بهره مند شوید
یکی از بهترین امکاناتی که اینستاگرام در برگزیدن کاربرانش قرار دیتا است، ساخت اکانت تجاری است که به فالوورهای شما این امکان را می دهد که تنها با گزینش یک دکمه با شما تماس برقرار کنند یا یک پیام متنی یا ایمیل بفرستند. علاوه بر این، به شما امکان دسترسی به داده های مربوط به تجزیه و تحلیل کسب و کارتان در اینستاگرام را خواهد داد. اگر شما بخواهید از اینستاگرام برای رونق کسب و کارتان کاربرد کنید می توانید با ساخت یک حساب تجاری در اینستاگرام متوجه شوید که کاربران شما چقدرجذب درونمایه و برند بازرگانی شما شدند.
راهکار دوم:در پیج های بزرگ و پر طرفدار تبلیغ کنید
تبلیغات در پیج های بزرگ و تاثیر گذار احد از بهترین راهکارها برای دیده شدن کسب و کار و برند شما در اینستاگرام است. شما با رعایت کردن نکات تبلیغات اینستاگرام می توانید بازدهی تبلیغات را افزایش دهید. روش های تبلیغ در اینستاگرام به شرح پایین است:
تبلیغات بازدیدی اینستاگرام
همان طور که می دانید با هربار نمایش کلیپ در اینستاگرام به شمار بازدیدهای آن نماهنگ اضافه می شود. با توجه به این قابلیت اینستاگرام، کافیست تبلیغ ویدئویی خویش را با مدت سررسید یک دقیقه طراحی کنید و در پیج های پر بیننده به نمایش بگذارید. در این طریق خرج تبلیغات بر بنیاد شمار بازدیدها محاسبه خواهد شد و کمینه تعرفه آن، 12000تومان به ازای هر 1000 بار بازدید است.
تبلیغات ساعتی یا تغییر ناپذیر اینستاگرام
تبلیغات ثابت، از شیوه های مرسوم تبلیغاتی در سراسر دنیا محسوب می شود. در اینستاگرام نیز این سبک تبلیغاتی قابل پیاده سازی است. در این طریق پست تبلیغاتی شما که می تواند عکس و یا ویدئو باشد، در سایر پیج ها نمایش دیتا می شود. هزینه تبلیغات نیز با توجه به مدت موعد نمایش تبلیغ محاسبه خواهد شد که بسته به جستار پیج و تعداد مخاطبین آن متفاوت است.
نکات مهم تبلیغات در اینستاگرام
نکته ای که در تبلیغات در اینستاگرام باید به آن پروا کنید این است که متاسفانه بسیاری از افراد سودجو با به کارگیری نرم ابزارها و دیگر شیوه های غیر واقعی، شمار فالوورها، لایک ها و بازدیدهای ویدئوهایشان را افزایش می دهند و با پذیرفتن تبلیغات و دریافت خرج های گزاف و یا حتی مختصر تر از عرف بازار، ملت را فریب می دهند. لذا حتما برای تبلیغ به این نکته پروا کنید که پیج منتخب شما، شناخته شده و معتبر باشد. برای ارزیابی کیفیت پیج ها میتوانید از کارشناسان این دامنه ارشاد بگیرید.
- ۹۹/۰۳/۲۴