سئو تکنیکال چیست؟
سئو تکنیکال (Technical SEO) ضلع میان لچک سئو و گرد از مهم ترین مراحل در سئو سایت می باشد. اتمام مراحل سئو تکنیکال برای برپایی پیوستگی بهتر با موتور جستجو برای هر وب سایت ضروریست.
سئو تکنیکال چیست؟
برای ساخت یک منزل آجری شما دربایستن به ملات کار، پول و نیرو دارید در مثال زده شده ملات مسئولیت سئو تکنیکال را برعهده دارد.
سئو تکنیکال به همگی کارهایی گفته می شود که در جهت افزایش محبوبیت سایت از نگرش خزنده موتور جستجو اتمام می شود. اتمام سئو تکنیکال باعث شفا وضعیت ایندکس، خزنده و کارایی کلی بهتر یک سایت خواهد شد.
یک خبر خوب: بعد از به سپریدن رساندن چک لیست فاکتور های سئو تکنیکال سایر نیازی به رفع دوباره خطاها نیست این یعنی بهینه سازی یک بار برای همش بسنده-بسندگی می کند.
سئوی تکنیکال دقیقا چه کاری می کند؟
به طور کلی سئوی تکنیکال به مواردی مثل؛ قابلیت ایندکس شدن، سرعت بارگذاری سایت، سازگاری با انواع نمایشگرها همانند تلفن به اتفاق و ... اشاره دارد. سئوی تکنیکال به فرایند خزیدن ربات های جستجوگر، نمایه شدن صفحات و درک محتوای سایت کمک می کند. بخش های فنی سایت که دربرگیرنده کد نویسی، قالب سایت، نقشه سایت و ... می شوند، اگر به درستی عمل نکنند و بهینه سازی نشده باشند، هر چقدر هم کارتان در فرآوری محتوا و لینک سازی صحیح باشد، مفتوح هم یک جای کار میلنگد!
ایندکس شدن و درک مفهومی از محتوای سایت شما دقیقا همین موضوعی است، که سئوی تکنیکال با آن سر و کار دارد. اگر موتورهای جستجو نتوانند سایت شما را بخوانند چطور آن را در نتایج پرتو دهند؟
بهینه سازی زیرساخت یک سایت مبحثی است که سئوی تکنیکال به آن می پردازد و احتیاج نیست هر روز آن را سپریدن دهید، همان ابتدای پیشه اگر زیرساختی بهینه داشته باشید، در واقع گام مهمی در سئوی داخلی برداشته اید.
چطور سئوی تکنیکال سایت مان را بهبود ببخشیم؟
برای اینکه بفهمید سایت شما از نظر فنی مشکلی دارد یا نه می بایست به چنین سوالاتی پذیرش دهید:
آیا ربات های جستجوگر سایت شما را پیدا می کنند؟
برای اینکه به این جستار پی ببرید، لازم است لغایت فایل robots.txt را بررسی کنید. در این فایل اطلاعات مهمی ذخیره شده!
آیا سایت شما ایندکس می شود؟
متا تگ Robots مشخص می کند که ربات ها پروانه دارند، محتوای سایت شما را ایندکس کنند یا نه؟ رسیدگی کنید اگر این متاتگ، ربات ها را از نمایه کردن منع کرده، آن را ویرایش کنید.
آیا موتورهای جستجو سایت شما را درک می کنند؟
متا تگ ها و کدهای اسکیما به موتورهای جستجو کمک می کنند، لغایت سایت شما بهتر درک شود. برای بررسی این سوژه می توانید از سایت Schema.org کمک بگیرید.
آیا صفحه مورد عقیده ارزشش را دارد رتبه بگیرد؟
موارد متعددی هستند که مشخص می کنند یک صفحه با ارزش است یا نه؟ محتوا، کلمات کلیدی، سرعت بارگذاری، ریسپانسیو بودن، از آنگونه مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
آیا سرعت بارگذاری سایت پسندیده است؟
یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه گیری سایت ها سرعت لود آن است. اگر سایتی با سرعت ناچیز بارگذاری شود بی شک رتبه هایش افت می کنند. برای تست سرعت سایت می توانید از افزار Page Speed Insights گوگل کاربرد کنید. این آلت با رسیدگی سرعت سایت به شما می گوید که سایت در چه وضعیتی قرار دارد.
site loading speed
برای سرعت بخشیدن به سایت بیچارگی است الی تصاویر، ویدئو و سایر محتوای سایت را بهینه سازی کنید. مسیر های مختلفی هستی دارد که می توانید سایت خود را تندتر کنید:
ــ از هاست تند استفاده کنید
ــ از یک DNS سریع بهرهگیری کنید
ــ به کارگیری اسکریپت ها و پلاگین ها را در سایت به دست کم برسانید
ــ استفاده از یک روش CSS به جای چندین طریق مختلف برای کد نویسی
ــ اطمینان حاصل کنید، که فایل های تصویری شما کم حجم هستند
ــ صفحات وب سایت خود را فشرده کنید. (این شغل را می نا با به کارگیری آلت GZIP سپریدن داد)
ــ کدهای سایت خویش را کم و بهینه کنید.
در پیوسته بعضی از این موارد به کوتاهی شرح داده می شوند.
آیا کدهای جاوا اسکریپت و CSS بهینه سازی شده اند؟
آنچه که ساختار یک سایت را منسجم و گرافیکی می کند، بدست کدهای جاوا اسکریپت و CSS برپایی می شود. اگر این کد نویسی ها بهینه سازی نشده باشند، سئوی تکنیکال با مشکل مواجه خواهد شد.
اینگونه فایل ها فضای خالی و کاراکتر ها یا علائم بدون استعمال بسیاری در خود دارند، در صورتی که به راستی فشرده سازی نشوند امکان دارد لغایت ۵۰ درصد حجم اغلب اشغال کنند. برای آنکه از چنین وضعیتی خلاصی یابید می توانید از ابزار Gulpjs بهرهگیری کنید. برای سایت های وردپرسی نیز افزونه Autoptimize کاربردی است.
- ۹۹/۰۳/۰۷