1.مخاطبت را از زیر سنگ هم که شده پیدا کن!
قبل از هر حرکتی، آغاز بیننده خویش را بشناسید. نخستین درس از تعلیم درآمد از اینستاگرام این است که مشخص کنید که چه کسانی جامعه قصد شما هستند. توجه کنید که هدف من افزایش فالوور نیست. من درباره یک مرحله عقبتر با شما صحبت میکنم. جذب فالور یعنی اینکه بیننده پیوسته را جذب کنید، ولی شناخت بیننده یعنی اینکه بدانید اصلا چه کسی بیننده شماست! در بخشهای بعدی درباره افزایش فالور نیز با شما گفتگو خواهم کرد. بازاریابی شبکههای اجتماعی باید مورد پسند جامعه هدف شما قرار بگیرد و پُستهایتان باید برای آنها جذاب باشد. وقتی ندانید مخاطب شما به چه چیزی علاقه دارد، چطور میتوانید او را دلشاد کنید؟ در ادامه چند سوال ساده برایتان حاضر کردهام که با برآوردن به آنها میتوانید در آینده از رقیبانتان جلو بیفتید.
چه کسانی از محصولات و خدمات شما بهرهگیری میکنند؟
چه کسانی بعدها میتوانند جامعه هدف شما پیمان بگیرند؟
در چه ردیف سنی پیمان دارند و جنسیت آنها اغلب کدام است؟
به چه چیزهایی علاقه دارند؟
اطلاعات باره بیچارگی آنها کدام است؟
از چه محتوایی اغلب خوششان میآید؟
آموزش درآمد از اینستاگرام
پیشنهاد من این است که سعی کنید برای این مرحله نمونه استراتژی برای اینستاگرامحسابی زمان بگذارید. برای کسب درآمد از اینستاگرام باید بدانید که مشتری شما کیست؟ زمانی که پاسخ این سوالات را ریزبین و مفصل مینویسید، میبینید که راهبرد اینستاگرام شما دارد کمکم خودش را نشان میدهد! هیچ چیز همانند شناخت مخاطبان نمیتواند شما را در دل آنها جا کند. از بین کسانی که شما را همنشین دارند و کسانی که اهمیتی برایتان قائل نیستند، کدام یک با بردباری اغلب مشتری شما خواهد شد؟ پس برای بازاریابی شبکههای اجتماعی، نسبت به علایق و نیازهای مخاطبانتان بیتفاوت نباشید.
ویژگیهای مخاطبم را از کجا بفهمم؟
اگر یک کمپانی منسجم هستید، میتوانید اطلاعات مشتریان را از پایگاه دیتا (Data base) و یا بخش فروش بگیرید. پایگاه داده مقولۀ زیاد مهمی در کسب و کار است. اتفاقا ما یک مقاله زیاد کامل و مرتبط به نام هوش بازرگانی در امروزین داریم.
اگر یک سوداگری کوچک هستید، پس خودتان باید اطلاعات مشتریانتان را داشته باشید. کوشش کنید همانها را جمع و جور کنید و از دل آنها علایق مخاطبانتان را پیدا کنید. به لیست کسانی که از شما خرید میکنند و یا به محتوای شما علاقه دارند، نگاه کنید.
اگر اخیر سوداگری خویش را شروع کردهاید، بهترین منبع شناخت مخاطبان برای شما، پیج رقبایتان است. آنها را پیدا کنید و فالوئینگها، فالوورها، لایککنندگان و کسانی که برایشان کامنت میگذارند را رسیدگی کنید. این افراد برای کسب و کار شما مشابه یک سرمایۀ گرانبها هستند.
به صفحه آمارگرفتن (Insight) اینستاگرام خود بروید و آمار خویش را ببینید. آنجا میتوانید بفهمید چه چندی کاربر با چه سنی به صفحه اینستاگرام شما آمدهاند. جنسیتشان چیست و از کدام شهرها هستند.
- ۹۹/۰۲/۱۷
مطلب مفیدی بود. با تشکر